anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

Ytterligare en dag i Ullared och Ge-kås!!

Av anaby - 17 juli 2013 20:00

Vi har verkligen sovit som stockar inatt!!! Tog även sovmorgon....det kändes otroligt onödigt att hänga på låset vi öppningsdags....riktigt så galen är jag inte än  Klockan var inte förrän 11.15 när jag steg in på Ge-kås  Och jag gick så klart raka spåret ner till hästavdelningen  Det här köpte jag idag:



Rosa rutiga ridbyxor för endast 219 kr!!!


 


Supersnyggt (enligt mig) rosa schabrak för 129 kr!!!


 

2 st grepar för endast 29 kr st!! Har en kvar i aluminium som är trasig och det är så svårt att laga den. Nu fick jag 2 st så att jag har 1 extra om de andra går sönder. Jag använder den att mocka i paddocken på sommaren och även i vinterhagen på vintern. Funkar superbra i både höggräs och när det är mycket snö  


 


Ett fodrat regntäcke i storlek 165 cm. En av de få som fanns för 249 kr.


 

Tyvärr fanns inte Ultra Shield som jag egentligen ville ha. Så jag köpte dessa istället. No fly kostade 139 kr. Refillen på Renons kostade 89.95 och den "vanliga" sprayflaska kostade 69.95 kr.


 

2 st flugmasker till i x-full för endast 49 kr st. Nu SKA vi klara oss ett tag med flugmasker!!!



Orange strykkappor. De såg väldigt stora ut så det blev COB fram och FULL bak!! Endast 99 kr per par  


 


Hackamore för endast 49 kr!!!

Ryktsten 9.95 kr

Termometer för 49.95 kr. Som visar tempen efter endast 10 sekunder!! Superbra när man har en otålig häst  


   

Orange grimma i x-full för 79.95 kr.


Det var allt från hästavdelningen idag  

Jag hittade även lite till mig själv...underkläder i form av hipstertrosor, B-H och några svarta toppar.


 


Sedan sammanstrålade jag och L-O vid 14.30 för att äta en sen lunch. Vi hittade en Thailänsk restaurang i huset bredvid Hotellet (igen) som serverade buffé för 79 kr  Supergott var det!!


Efter det gick vi in på Martin...en erorik shop  Har fått några beställningar från de yngre grabbarna hemma. Så vi gick in för att "kolla läget" dvs priser och fotade utbudet och imorgon ska vi shoppa till dem  Klart att man är snäll och ställer upp och shoppar när vi ändå är här  

 Barnen fick 2 fina skjortor var och ett gäng med kalsonger. Syrran hade beställt "Pippi-filtar" och "Pippi-kuddar" som jag hittade!!! Har tyvärr inga bilder på det då vi lastade in det i bilen direkt men de är jättefina    


Jag hittade så klart även en ROSA onepice för endast 179 kr!!!


 


Ny jobbarkläder till mig själv...joggingbyxor för endast 79.95 och huvtröja för 99 kr  




Det vi köpte efter lunchen hamnade i bilen direkt. Supersmidigt att gå direkt ner till garaget med kundvagnen och lasta in bilen  


Det känns tryggt att veta att bilen är inlåst och att man behöver ett kort för att ta sig in i garaget   

Vi är jättenöjda med Hotellet och hotellrummet. Idag fick vi en fråga om vi ville ha städat?? Men vi kom ju inte dit förrän sent på kvällen så vi tyckte att det var onödigt och bad bara om fler handdukar och mer kaffe. Det fick vi utan problem!!! Det finns en vattenkokare på rummet så man kan koka eget kaffe och te  Lite porslin finns också i form av vinglas, vanligt glas och tallrikar  Vi bara tackar och bockar så att säga!!

Nu har vi landat på Hotellrummet och surfar och chillar lite innan det är dags för middagen!! Det blir en sen middag då vi åt lunch så sent idag  Ska snart byta kläder och rugga upp mig så att man ser någorlunda representabel ut  Inte lätt för en "gamm-kärring" att piggna till efter en shoppingdag på Ge-kås  


Lite uppdatering från hästavdelningen:

På schabrakfronten är det fortfarande torka så att säga  


Har tittat lite mer på träns idag och utbudet ser bra ut i de flesta storlekar.


Benskydd och boots ser det också utbudet bra på. Lika så på bettsidan.


Täcken finns det massor upp till 145 cm...mindre i 155 cm och knappt någonting i 165 cm. Såg även att de har JÄTTEFINA små täcken med roliga färger för de små  


Ridbyxor finns det MASSOR av i olika färger!! Ganska mycket tröjor och jackor också. Regnkläder finns också!!


Linimet och tillskott är det bra utbud av. Likaså flugmedel och flughuvor.


Grimmor finns det bra utbud i ALLA storlekar och massor av färger och bra priser  Gillas av mig som har svårt att hitta fina grimmor i x-full...


Jodphurs har jag inte tittat på så mycket men det verkar finns i både svart och brunt.


Hittade även fleecelindor, andra lindor och paddar.


Borstar, hovkratsar och sånt finns det MYCKET av!! Gängtappar och gräsbrodd finns också!! Lite hästskor...


Flugtäcken och eksemtäcken finns det bra utbud av.


En del foder, vitaminer och mineraler finns också.


Det var nog allt jag kan komma på just nu  




Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt gott folk  
Mvh anaby  


 
 
Anna

Anna

18 juli 2013 15:56

Schabrak var det tunt med redan i våras,kul att det äntligen kommit in ridbyxor!

http://annashastliv.blogg.se

anaby

29 juli 2013 10:29

Då var det inget nytt att det var tunt på schabrakfronten:( Var inte många som jag kände att jag ville köpa...suck!! Hade räknat med några fler färgglada schabrak;)

Jo, ridbyxor fanns det gott om och många jättefina!! Men jag har alldelens för många redan;) De rosarutiga kunde jag dock inte motstå...visslar lite lätt...

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards