anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Tog "tjuren vid hornen idag" och våfflor till middag:D

Av anaby - 25 mars 2011 18:56

Pga att det stormade rejält igår blev det ingen ridning med T  Han ska ju helst inte stå i 2 dagar ...Så jag bestämde mig för att OM jag vaknade i vettig tid på em....och OM jag kände att jag orkade så skulle jag rida T när jag vaknade   Höll även tummarna att det skulle blåsa MINDRE idag!!

Vaknade och var skapligt pigg...det blåste betygligt mindre motför igår...så jag tog mitt pick och pack och gick ner till stallet för att rida  Tog så att säga "tjuren vid hornen" för att göra ett försök att rida idag!!!

Började med att skritta upp spåret då det hade drevat igen pga stormen igår...Blev 4+4 skrittvarv och då var det skapligt upptrampat. 

Sedan travade vi 4+4 varv med trav endast på långsidorna. T kändes riktigt fin otroligt nog!! Jag red med Gagset igen pga att han både vilat igår och att det blåste en hel del även idag. Det sparade på "min kropp" och en massa bråk med T   Måste säga att han har reagerat över förväntan på Gagset!!! Idag när jag kortade upp tygeln i skritt var han helt lugn i munnen   Det är ovanligt för att vara honom speciellt när det gäller ett nytt bett!!!

Satt mest ner i traven idag då jag upplever att han blir lugnare av det när det blåser mycket. T var riktigt, riktigt lugn...trots att det var många bilar som körde förbi på vägen idag....jag stannade och stog still när de körde förbi. Bilarna är ca 10 meter bort från spåret där vi rider. Så var T helt lugn..DET KÄNDES JÄTTEBRA!!! Han var även inte så brydd över hundar och människor som gick på vägen. Allt jobb som jag har gjort med att rida där ofta senaste tiden börjar nu ge resultat HÄRLIGT!!! Skrittade sedan av honom 4+4 varv. Idag "hittade" T sin "eget skrittempo" och skrittade på i ett bra tempo utan att snubbla och ha sig  Det blir bättre och bättre för varje dag nu!! Har hållit på i 3 veckor och kämpat med denna skritt...Längtar just nu till nästa vecka när jag är långledig när vi ska rida ut igen!!!! Ska bli så skönt!!!

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag mockade hage + vindskydd och trampade ner höet. Gick fort även idag. Mesta tiden gick åt till att rida  Välanvänd tid idag med T så att säga    Imorgon blir det vila!!!

När jag kom hem blev det våfflor till middag!! Det är ju våffeldagen idag 

Kan säga att det var fantastiskt gott och alla åt för kung och fosterland 

Jag blev så här äckligt mätt efteråt 

Nu ska jag bara chilla och ta det lugnt tills det blir dags att åka till jobbet igen!! Nu har jag "bara" 2 nätter kvar att jobba den här veckan!!! LOVLEY!!!

Jo, jag ska se lite på "Let´s dance" innan jag åker iväg till jobbet. Får spela in resten och se när jag vaknar imorgon!!!

JAG HÅLLER PÅ FRANK KAN JAG AVSLÖJA!!!!!!!!

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll och helg!!!

Mvh anaby   

 
 
Kerstin

Kerstin

25 mars 2011 21:49

Härligt att han börjar acceptera bett och at han fungerar ute i vida världen, trots blåst mm.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

25 mars 2011 22:00

Jag blev jätteförvånad och glad att det har gått så bra med gagset:D Dessutom står han och gapar när man kommer med tränset!!! Även om han inte är helt lugn i blåsten så sköter han sig riktigt bra. Han vill ju verkligen sköta sig och lyssna:) Är jättenöjd med hela veckan!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards