anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Härlig uteritt i underbart väder:D

Av anaby - 29 mars 2011 14:02

Var lika fint väder ute idag när jag steg upp   Hade bestämt mig igår för att om vädret var bra idag skulle vi enbart rida ut   Det har vi ALRIG gjort hittills utan vi har alltid ridit någon annan stans innan vi ridit ut. Men som sagt...någon gång ska vara den första 

T blev lite fundersam när vi svängde höger istället för vänster  Men skrittade på ändå  Travade den "vanliga" rutten från växthusbacken till kyrkan på ca 500 meter. Blev bara ett stopp när det kom en kvinna och gick som vi skrittade förbi...sedan travade vi vidare till kyrkan UNDERBART!!!! Sedan skrittade vi nerför kyrkan och förbi ett typ av lager som kyrkan har...med höga staket som T blev lite fundersam på....stannade en gång men gick vidare när jag smackade  Sedan skrittade vi tills vägen tog slut...och där var älven öppen!!! Man såg fritt vatten så att säga...MYCKET härlig utsikt 

Skrittade sedan hem PÅ LÅNG TYGEL och fortsatte förbi stallet...det ville först INTE T  han stegrade sig och skulle hem  Men jag skulle rakt fram...så han fick ge med sig  Jädra matte till att vara tjurig  Vi fortsatte förbi stallet och det var lite läskigare...men T fortsatte att skritta tills jag ville vända....han spanar och tittar...men går på. Och på hemvägen kan jag säga ärligt att han var riktig lugn!! Han fick även "går förbi" stallet för att jag ville som om han skulle stegra sig igen?? Men det gjorde han inte så då gick vi raka spåret hem   HELT OTROLIGT!!! 

Vi har träffat på en massa folk som har varit ute på promenad, joggat, hundar och annat...och T han varit JÄTTEDUKTIG och bara gått förbi   Är jättesuperduperjättenöjd med honom idag!!!

Jag har aldrig ridit ut så här långt bort eller varit borta så länge i tid med honom förrut!! Men det verkar ha lönat sig med att vänta tills han var "mogen" för han var så lugn och fin och gick med spetsade öron framåt hela tiden   Kan säga att när jag kom tillbaka till stallet hade jag tårar i ögonen för att det kändes så himla bra att kunna rida ut med min häst   Sånt som har varit självklart med andra hästar har ju tyvärr INTE varit det med T...Men nu börjar det lätta med så många grejer samtidigt med honom och det känns jättebra!!!

Om vädret tillåter är tanken att vi ska rida ut både torsdag och fredag. Håller nu tummarna att det INTE blåser eller liknande!!! Vill verkligen jättegärna rida ut igen med min otroligt härliga häst   Ber om ursäkt för att jag är så himla tjatig   Men jag är bara så himla glad idag   

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag mockade hage + vindskydd, trampade ner hö och fyllde på nytt vatten i Termobaren.

T har solat sig idag med   Han är alldelens varm i pälsen när han står i solen!! Det är så härligt när man kan ha hästen utan täcke igen 

Har nu landat hemma och ska hoppa in i duschen och sedan iväg på skolan...ska ha utvecklingssamtal med Henrik och hans lärare. Sedan ska jag iväg och shoppa lite 

Hoppas att ni har haft en lika bra dag som jag har haft!!!

Sköt om er och ha en jättebra fortsatt em och kväll!!

Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards