anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Underbart härlig uteritt idag med:D

Av anaby - 31 mars 2011 14:08

Vaknade i skaplig tid idag med. Känns bra att inte vakna för sent på dagen och ändå vara utsövd och relativt pigg 

Tog det lugnt på fm och gick sedan ner till stallet för att rida T. Vädret var superfint så det blev en uteritt som jag planerat för. Men först "av-pälsning" 

Måste bara säga att jag har en helt fantasisk häst   När jag fick hem T så var han ju minst sagt komplicerad, stökig och bufflig   Jag tänkte själv att det kommer ALDRIG att gå och få ordning på "den där hästen" så pass att jag kan stå ute och borsta och göra iordning honom och det lär ta lång tid OM det går Men gissa om jag blev förvånad när det tog 1-1,5 år så började "Herr´n" lugna ner sig rejält!!! Nu står han som ett ljus helt lös och bara njuter när man håller på med honom. Han t.o.m GAPAR när jag kommer med tränset!! Han har INTE tyckt om bett något mycket tidigare kan jag säga  Och tar även ner huvudet så snällt så att jag kan sätta på luvan   Står även helt stilla när sadeln ska på och sadelgjorden spännas!!!

När jag sedan har öppnat grinden och "vinkar" till T att han ska komma till mig...vänder han på sig och kommer helt lugnt fram till mig  så att jag kan kliva upp på hästryggen och står lugnt och väntar till jag sitter i sadeln!! DET BLIR NOG INTE BÄTTRE ÄN SÅ HÄR!!!

Hade en riktigt, riktigt bra och härlig ridtur idag     Mindre som folk ute och gick   Idag tittade T till på staketet/planket och skrittade lugnt förbi istället för att stanna. Han skrittade även förbi stallet utan att stegra som han gjorde i går   Skrittade i vattenpölar utan problem   Tja, för att sammanfatta så var det en förbättring motför i tisdags även om den uteritten också var riktigt bra  

T skrittade även riktigt lugnt idag...utan att stressa och vara överilad. Han känner sig så klart mer trygg ju fler ggr vi rider där borta. Det har börjat jättebra allafall 

Sträckan är nog på ca 4,5 km sammanlagt. Alldelens lagom för oss  Har tänkt utöka travsträckorna under nästa veckan när förmodligen underlaget är mjukare också.

När vi kom hem fick T helmagnetbehandling och lunch medans jag mockade vindskydd + hage. Krattade vid stora höhäcken och tog bort 1 skottkärra med gammalt höboss som tinat fram  Trampade ner hö i höhäcken.

Fyllde på helt nytt vatten i Termobaren. KLART FÖR IDAG!!!


  Bjuder på en gammal annorlunda vårbild från 2008 som min yngsta son ha tagit. Där det är bettlöst, bomlöst och barfota som gäller  


Igår ringde jag en Equiterapeut som heter Maria och brukar komma till stan med jämna mellanrum. Idag när jag hade ridit klart ringde hon upp   Hon var så uppbokad att det inte fanns någon tid förrän i slutet på juni för oss. Men det känns helt ok Jag kan INTE känna att någonting skulle vara fel på T men jag vill gärna att Maria "kollar igenom" honom då jag har ridit honom betydligt hårdare nu i vinter/vår än vad jag brukar göra. Kan vara bra och se hur han är muskelmässigt och lite annat. Tror att det kan vara bra för både T och mig 


Har nu landat hemma och ska fika lite innan jag sätter igång och röjer det sista i badrummet...som jag varken hann med eller orkade igår Blir perfekt att ta det nu innan middagen 


Sedan kommer kvällen att bestå av att städa hemma och tvätt...dessa "måsten" som vi alla är tvugna att göra  Tråkigt när man håller på men så skönt när det är gjort!!! Hi hi!! Och tur är ju det 

Nej, nu ska jag fika och sedan lägga på en rem!!!

Ha en jättebra fortsatt torsdagem och kväll!!!

Mvh anaby     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards