anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Ruggigt väder och en mycket glad häst;)

Av anaby - 4 april 2011 15:27

Hade regnat rejält på morgonen!! Dock inte när jag åkte ner till stallet 09.00 för att släppa ut T i hagen. Det var mer som att det låg i luften...och var på väg igen...Han fick på sig ett täcke så att jag slapp sadla en blöt häst sedan idag 

Tog sedan en prommis ner till stallet efter lunch för att rida T. Först "av-pälsning" och lite annat pyssel på en snäll häst som stog som ett ljus 

Skrittade mot kyrkan på en väg så hade i det närmaste perfekt underlag!!! HÄRLIGT!!! Lite lagom geggigt och sviktande mjukt 

Idag har jag koncenterat mig på LÅGA HÄNDER, BAK MED SKÄNKLARNA och  få T att lyssna bättre på YTTERSKÄNKELN  Har även kortat upp mina stigläder ½ hål till.  Allt gick riktigt skapligt!!! Lär gå bättre allt eftersom under veckan hoppas jag  

Vid växthusbacken började vi trava och det gick bra...sedan kom första stora reaktionen från T:s sida sedan vi börjat rida ut. Han tvärstannade på ca halva travsträckan...och sedan stegrade han och vände om   Jag vände honom tillbaka och var nu beredd på att han skulle stegra & kasta om igen...men det kom aldrig!!!

När jag hade fått honom åt rätt håll igen började han trava igen självmant?? Vem vann...han eller jag?? Förmodligen båda   Jag fick honom att gå åt rätt håll och han fick fortsätta trava   Hi hi!!!

Saktade av  till skritt och skrittade nedanför kyrkan en bit och sedan trav..utan problem   Det enda jag kan klaga på är att han låg på i handen en del men annars känns han riktigt trevlig 

Skrittade sedan hem och förbi stallet...dags för nästa travsträcka. Och nu kändes han riktigt, riktigt fin och trevlig  Lugn, stabil och med öronen spetsade framåt  LOVELY helt enkelt!!! Är en ganska lång travsträcka på ca 400 m. Saktade sedan av och även då var han lugn  Skrittade sedan hem och kände mig riktigt nöjd!!! 

BONUS: träffade endast på 2 st människor på vägen idag på hela sträckan vi red!!!

T fick helmagnebehandling och lunch medans jag krattade ihop gammalt hö och annat i hagen och tog bort. T hade inte bajsat i vindskyddet överhuvudtaget igår!!! Utan enbart i hagen Fixade med höet och vattnet räcker tills imorgon. Han stog ju inne inatt och drack mindre vatten ute.

Gick sedan in till stallet och hämtade mina sista 2 torvsäckar för att tina upp och sedan fylla på i T:s box imorgon. Flyttade över kaninen till T:s box. Vilket var mycket uppskattat från hennes sida   Hon tycker att "katt-tunnlarna" är så roliga att springa i   Jag har tänkt att hon ska få "bo" i boxen under veckan och sedan när T står inne söndagnatt får hon flytta till sin bur igen och flytta tillbaka på måndag.

Har nu landat hemma och känner mig väldigt nöjd med dagen 

Nu återstår bara alla "måsten" hemma  som vi alla har!!!

Ska lägga in några filmsnuttar från hoppningen igår lite senare ikväll. 

Nej, dags att börja fundera på vad vi ska äta till middag idag!!!
Ha de jättebra så länge!! Och ha en fortsatt jättebra måndag!!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards