anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Storm och fixat i stallet hela dagen.

Av anaby - 18 april 2011 15:43

Japp!! Idag blev det bilen ner till stallet med en massa grejer bla vattentunna, vattenslangar och den bomlösa sadeln mm. Tog även hem en massa som skulle hem igen. Tur att man har en stor och  bra bil att lasta i  

Började allafall med att kratta bort gammalt hö vid stora höhäcken och mocka ur hagen. Sedan var det dags att öppna höbalen och fylla hösäckar till höhäckarna. Gick bra!!! Nu kan jag tyvärr INTE dra säckarna på snön längre....då det inte finns någon snö kvar 

Istället får jag fylla dem lite mindre och dra åt dem med "återförslutbara" buntband...superbra att använda till det...och dra dem på skottkärran. Det gick riktigt bra!! Min underbara skottkärra med 2 hjul är så stadig så det blir inte tungt. Blev 8 st sopsäckar med hö som jag drog ut med skottkärran idag 

När jag sedan skulle fylla stora höhäcken fick jag givetvis locket i huvudet flera ggr pga stormen  Det blåste helt enkelt igen 

Skit också!!!

Ringde L-O som tog cykeln ner och hjälpte mig att hålla upp locket  Händer det igen kan man nog lösa det med att ta ett grimskaft och förankra locket med gallret på höhäcken. Blir nog bra!!

När höet var på plats var det bara att riva ur resten av höbalen  Höet var i princip torrt Gick otroligt smidigt att riva ur balen idag!! Vet inte riktigt varför men det flöt på bra och det kändes som om det inte tog så himla lång tid innan allt var klart  Tog dock minst 30-40 min men det är bättre än 1 timme    

Borstade sedan av T innan jag började lägga ut vattenslangarna och vattenbaljan för att fylla på nytt vatten.

Tog sedan skruvdragaren och gick ut till blomlådan och Termobaren för att skurva loss den från vindskyddet. Kan säga så här...skruvdagare är bra men använd INTE försänkta skruvar som man ska skruva upp igen inom kort tid. Är en aning svårt att se dem när de försvunnit in i träet  Tur att min kära man INTE var där och hörde mig svära  Fick dock bort allt även om jag fick demolera en av plankorna för att den skruven INTE syntes till och pga det INTE gick att skruva ut....Men blomlådan är borttagen och Termobaren hemma=UPPDRAG SLUTFÖRT 

In till stallet och mocka boxen och göra iordning den till kaninen som fick flytta in igen. Sedan städa och fixa i skrubben för att få lite ordning där...tycker inte om när jag bara har lagt allt i oordning efter träningen igår och allt känns som om det är ivägen!!! Vill ha ordning och reda så att jag hittar utrustningen  Tur att man är ensam i skrubben!!!

Ca 3,5 timmar senare var jag klar för att åka hem!!!! Jiiiiippiiieeeeee!!!!

Imorgon blir det en mysdag med T och "nästan" bara att rida och ha de bra  ME LIKE!!!!

Har landat hemma och sett på filmsnuttarna från hoppträningen igår och lagt in några stycken.

Vi bestämde igår att vi skulle gå ut och äta middag idag!! Så jag ska rugga upp mig lite och invänta min kära man  Sedan ska vi njuta av god mat till middag 

Kvällen blir nog tyvärr lite full av måsten....tvätt och städning...sånt som man aldrig kommer ifrån även om man vill  Men när man har gjort klart det så brukar det vara ett tag till nästa gång  Som tur är!!!

Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!!

Mvh anaby             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards