anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Transporten klar!!! WIIIEEEEE!!!!!!

Av anaby - 19 april 2011 14:22

Det tog inte lång stund att sätta in nytt golv i transporten!!! Efter ca 30 min var vi klara!!!! Tacka vet jag skruvdragare och cirkelsåg 

När vi äntligen fick ut golvet såg det MYCKET bättre än vi båda mindes när vi plockade ut och kollade igenom det sist!!! Jag lackade golvet flera varv när jag köpte transporten 1991. Är en gammal transport och golvet var i princip obehandlat   Sedan har jag varit JÄTTENOGA och tagit ut gummimattan och skurat golvet varje sommar som även fått torka noga innan jag tagit in mattan igen...men även kollat igenom så att golvet verkligen har varit ok!!!   Zimè hade skrapat med broddarna på ena sidan...någon milimeter var borta på ett litet område...så där hade vi skurvat fast en plåtskiva för att hon INTE skulle skrapa bort mer. Jag köpte givetvis även en ny gummimatta då den gamla var hål på och därav kunde hon även skrapa på golvet  Vilket inte var så bra... . Men förutom det såg det helt ok ut!!! Detta innebar att min kära man använde det "gamla" golvet till kombivagnen  Det blev bara några små rester kvar att elda upp 

Så här såg allafall både det gamla och nya golvet ut när det var på plats     


  Gamla golvet innan vi tog ut det. Man ser plåtskivan som vi skruvat fast till höger....bara för säkerhetsskull. Det var nog ca 1-2 mm borta på ytan...lite men irriterande ändå  

  Här har vi just kapat till det nya golvet. Smidigt att bara lägga den gamla ovanpå och rita av. Sedan bara att lägga in och skruva fast  KLART!!!

   Transporten utan golv. Endast ramen på golvet.

  GOLVET PÅ PLATS  JAG KAN NÄSTAN INTE MED ORD BESKRIVA HUR OTROLIGT HÄRLIGT DET KÄNNS ATT FÅ IN DET NYA GOLVET!! JAG ÄR JÄTTENÖJD 

    Allt på plats igen. Redo att åka  Tabasco är så stor så han åker på 1,5 plats. Båda mina tidigare hästar, Wirbelwind och Zimé åkte likadant och det har fungerat jättebra med alla 3 hästarna  Ja, jag kör min häst på höger sida. Har upptäckt att fler än jag har börjat göra det på senare tid  


Det som är kvar att göra med transporten är:

  • Byta ut registeringsskylten
  • Installera belysning inne i transporten
  • Sätta fast dekaler, namn och stripes

Sedan är allt klart!!!!


Mvh anaby  

 
 
Lousie

Lousie

31 augusti 2011 08:26

Hej!
Tänkte kolla med dig vart ifrån man beställer gummimatta till transporten!? Skulle behöva en ny till min transport...
STORT TACK!! //Louise (http://ramsez.blogg.se)

http://ramsez.blogg,se

anaby

31 augusti 2011 15:48

Jag köpte min gummimatta från Umesläp. Den fick vi skära till då den var för stor till min transport. Bara man har rätt mått eller något större kan man nog handla från vilken transportsäljare som helst:) Dock köpte jag golvet från Läckösläpet då de hade absolut bäst pris och bra fraktpris. Det var ganska länge sedan jag köpte gummimattan (6-7 år) så det kan nog löna sig att "kolla runt" lite på olika hemsidor. Tror att i princip alla som säljer transporter även säljer "reservdelar" till dem:)

Om du söker på google efter "hästtransporter" kommer du till flera återförsäljare på bla Hästnet. Kolla runt lite vart det är bäst för dig att handla...pris, storlek och avstånd:D

Hoppas att du blev lite klokare av mitt svar!!!

Tack för besöket!

Ha en fortsatt jättebra vecka!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ingen bild

Cilia

13 oktober 2013 16:54

Hej. Det ser ju väldigt lätt ut att byta golv. Jag ska byta mitt golv i min transport, var har du köpt det nya golvet och vad är det för sort? Du får jättegärna svara på min mail: ciliamalmquist@hotmail.com
Mvh, Cilia

anaby

31 oktober 2013 18:30

Hejsan Cilia!!!
Det är ganska lätt att byta golvet. Vi tog loss det gamla och använde som mall och ritade av innan vi kapade till den nya plywoodskivan och satte in. Funkade jättebra att göra så!!!

Jag köpte min plywoodskiva från: www.lackoslapet.se men jag var inne och tittade runt där såg att de tyvärr inte längre skickar iväg plywoodskivorna därifrån. Men det beror ju lite på vart i Sverige du bor?? Du kanske har möjlighet att hämta hos dem?? Priser för deras plywoodskiva är för närvarande 3050 kr inkl. moms...hämtpris hos dem!!

Umesläp www.umeslap.se vet jag skickar med Bussgods och har plywoodskivor hemma.

Jag gjorde så att jag satte mig ner och sökte och kollade runt på internet efter plywoodskivor som var 18 mm tjocka och 3040 mm x 1520 mm stora. Och sökte igenom och fick fram den med bäst pris inkl frakt:D

Umesläp tar för närvarande 3400 kr inkl. moms utan frakt för en plywoodskiva. Då har du några olika priser att gå efter. Har för mig att frakten med Bussgods kan kosta mellan 300-400 kr.

Hoppas att du blev lite klokare än du var innan!!!

Mvh Anna & Tabasco :)

PS!! Har även skickat svaret via mail till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards