anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Ridit och lite annat:D

Av anaby - 15 juni 2011 12:22

Igår kväll var jag och Tabascos förra ägare och tittade på en PRE-hingst!!! Han var hur fin som helst och vilket underbart temperament   Tänk om man hade haft ett sto och betäcka  Tur att jag har en valack...då jag bara orkar med en häst i dagsläget

De åkte iväg på fm för att hämta hem Sockertoppen!!! Ska bli jätteroligt och följa dem framöver. Hon verkar vara en toppenponny 

Jag fick hem lite grejer från Hööks som jag har köpt. Eller som K hämtat ut och jag betalat. Bla isolatorer till de breda elbanden och ett nätsvettäcke med fleece på ryggen. Jo, en ridkavaj också!!! Den hade jag nästan glömt bort!!! Behövs i och för sig inte i dagsläget  ...jag tävlar ju inte än  

Jag har ridit T i paddocken idag. Tyvärr hade det regnat inatt så någon galopp blev det inte idag. Imorgon blir det uteritt och då blir det lite galopp för oss 

Idag hade jag fokus på att få fram skritten och ta ihop traven. Funkade riktigt bra!!! Jag behövde inte jobba så himla mycket i igångsättningarna  Det är lite svårt med Tabasco för det går INTE att rida med ett spö och "gå på" honom...då blir han riktigt ARG och både stegrar och rodeoar Tar man på sig sporrar och "går på" så stannar han och sparkar bakut om han INTE vill. Så det bästa är att bara använda rösten och "gå på" med skänkeln istället.....upplever att han blir bättre och bättre med det  för varje vecka  Och uteritterna har helt klart gjort gott för hans framåtbjudning   Han blir alltid lite segare på sommaren i värmen... 

I traven när jag satt ner fick han gå lite friare och vid nästa halt och igångsättning tog jag ihop honom rejält och nästa lite friare osv. Vilken otrolig skillnad det blev efter 1 varv!! Och avslutade med att trava på volt i bägge varv. Då höll jag ärligt talat på att falla av  Han fick sånt schwung i traven att jag hade fullt schå att sitta kvar i sadeln Men känslan och leendet var på topp     

T fick lunch och magnetbehandling och jag sitter framför datorn och känner mig riktigt nöjd med dagen hittills 

Det kommer att bli en lugn dag då det är min enda lediga dag på hela veckan. Har 3 nätter kvar att jobba och nästan halva "hellweek" är gjord 

Om vädret tillåter blir det lastträning ikväll efter middagen. Kan vara bra att lastträna lite innan vi åker iväg på träningen på söndag.

Jag väntar hem lite utrustning med posten under veckan!!! Spännande!!

Sadeln min G4 borde komma senast på fredag  Sedan är det ett pannband med bling....en pad till G4:an och ett blingat schabrak som matchar pannbandet 

Jag hade bestämt mig för att om jag INTE hittade något fint schabrak i Ullared skulle jag beställa ett brunt från Kyro...och jag kunde inte låta blir när hon hade lagt upp bilder på hemsidan. Svårt för en "brun-o-man" att stå emot ett brunt snyggt schabrak  Nu är det allafall köpförbud på schabrak och täcken!!! Och en massa annat....Ska istället se till att sälja iväg en del bla en hel del sadlar 

Det blir nog bra det där!! Hi hi!!

Nej, gott folk!! Nu ska jag se vad ni andra har för er idag 

Ha en jättebra fortsatt onsdag em och kväll!!

Mvh anaby         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards