anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Underbara hästar:)

Av anaby - 1 juli 2011 22:38

Här kommer några kort på mina underbara hästar  Både från förr och nu!!!

Wirbelwind min absoluta drömhäst  En helt fantastisk häst som var 180 cm hög!! Dock var han så välriden och hoppades enbart med vanligt bett utan martingal  Som jag tävlade på med segrar upp till 130 cm. Han hopptränade 150 cm som ingenting...och det var en fantastiskt WOW-känsla att få förmånan att både rida och hoppa den hästen!!! Går knappt att jämföra med någon annan häst jag har ridit överhuvudtaget under mina 36 år som hästägare!!! 

R.I.P Älskade häst!!! Otroligt djupt saknad!!! 1983-1997  


 


   


 

Ber om ursäkt för att korten är så mörka!! Har helt glömt bort att redigera dem....ska se om L-O kan hjälpa mig under veckan. Man ser allafall på ett ungefär hur han ser ut i kroppen  Ska även tillägga att det här är en av de få ggr som jag överhuvudtaget har ridit UTAN hjälm. Anser att jag för min egen skull och framför allt som skyldighet till min familj SKA använda hjälm vid ridning!!! Hoppar numera alltid med säkerhetväst efter en omkullridning för många år sedan med brytna revben som resultat....


 

Ett av favoritkorten på Wirren Henrik endast 2 år gammal klappar en mycket snäll och stor häst  



Sedan fick jag en riktigt chans igen!!! Jag hittade Tabasco 2007 i en annons på internet och när jag hade varit och provridit honom föll jag som en fura!!! Han var så himla lik Wirren på många sätt Har INTE ångrat en sekund att jag tog hem denna underbara häst!! Mycket jobb har det varit och tålamodsprövande då han hade en hel del med sig i "bagaget" från sitt tidigare liv som travhäst...men så roligt jag har haft under tiden....och så nöjd jag har blivit under resans gång Och vad MYCKET jag har lärt mig om min själv och min häst  

Tänk att jag en gång till i livet skulle träffa på "drömhästen"!!! Är så otroligt tacksam   


              Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

2 juli 2011 08:46

De är faktiskt väldigt lika!! Var ju så längesedan Wirren fanns så man glömmer. Red inte hos Mona på den tiden, annars har jag nog fått rida honom med! Red däremot Garcon, kommer du ihåg honom? Underbar häst!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

2 juli 2011 10:23

Jag tycker också att de har ganska många likheter!!! Helt otroligt egentligen med tanke på att de är helt olika raser;) Att de sedan har samma härliga temperament är en härlig bonus för mig:D

Jo visst kommer jag ihåg fina Garcon!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Camilla

Camilla

2 juli 2011 12:18

Härligt med hästar man verkligen fastnar för :)

http://camillahastskotare.blogg.se

anaby

2 juli 2011 12:33

Visst är det!!! Speciellt när man absolut inte alls har någon förhoppning att överhuvudtaget träffa en likasinnad häst igen:D Ibland har man bara så tur!!! Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards