anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av anaby - 2 juli 2011 15:42

Jag läste Kerstins inlägg om ROSA utrustning och tänkte ge min syn på rosa 

Jag är absolut ingen fan av rosa och har aldrig varit men min äldre syster har otroligt mycket i rosa...både kläder och allt möjligt annat!!! Ovanligt mycket rosa kan man nog säga  Tänk så olika det kan bli trots att man är systrar 

Vad gäller ridutrustning har jag bara få utvalda rosa grejer  Bla en jacka som är mer mot seriserosa och några reflexer i samma färg. Allt detta + mina stora rosa band (som jag fäster på schabraket) brukar jag använda under oktober månad när det är "Bröstcancer månad" 

Vi har nämlingen varit drabbade av bröstcancer på släktingar.....både på min sida och på L-O:s sida  Bägge 2 har blivit opererade och behandlade med gott resultat som tur är  

Jag ska nu försöka få tag på en fina rosa vojlock i dressyrmodell för att använda under oktober i år!!! Har ganska lång tid på mig att hitta den men tar gärna emot tips om någon vet av ett ROSA snyggt dressyrschabrak till bra pris  

Mvh anaby     

Av anaby - 2 juli 2011 15:33



 

Uppväckt av matte kring 10.00-tiden  



Tjoho matte!!! Jag betar klöver i paddocken  



Precis!! Ser du all klöver!! Hi hi!! Inte konstigt att jag vill beta här inne trots att det är öppet till sommarhagen  



Det är väl bäst att jag kommer och kollar vad du vill  


 

Hej matte  


 

Ok, du vill ta av och tvätta flugmasken Det låter bra för den är ganska smutsig nu  Jag tycker så himla mycket om att rulla mig i leran när det har regnat   



Får jag följa med??


  Nehe!!! Slipp då!! Jag stannar väl kvar i hagen fortsätter väl att beta då 

Vi ses på en stund matte!!

Mvh anaby som har lite att göra idag      




Av anaby - 2 juli 2011 11:11

Kan säga att natten har inte varit bra   Värsta dagen med "blodbadet" kommer att bli idag  Vaknade vid 03.00-tiden av vad som kändes som en kniv i magen  Trots att jag hade tagit värktabletter vid 01.00 innan jag gick och la mig...gjorde de ingen större verkan  Suck!! Steg upp och hämtade nackmagneten och la på magen....tog någon timme innan smärtan började avta. Ville nämligen inte ta mer värktabletter då det endast gått 2 timmar sedan jag tog sist....suck!!

Idag är det segt, segt, segt.....så att jogga är det inte tal om!! Har fullt schå att hålla mig upprätt och inte gå som en "fällkniv"... SUCK!! Jag som hade räknat med att komma igång ordentligt! Men jag tar nya friska tag imorgon istället  Igår mätade jag upp min joggingsträcka och den var 780 meter....istället för 500 meter som jag trodde!!! Helt otroligt!! Är jättenöjd med att orka springa den "korta" sträckan utan att stanna eller kännas som om jag håller på att dö  Den ska ökas på imorgon så då blir det nog ganska exakt 1 km jag kommer att springa!! Sakta men säkert joggar jag vidare   

Den här synen mötte mig när jag kom ner till stallet för en stund sedan 

       En häst som minsann inte hade tänkt att gå upp  Men efter en djup suck klev han upp i allafall Vindskyddet är verkligen guld värt!!! Ger skydd åt både sol, regn, snö och blåst   

Igår lyckades jag med en sak som jag tror få personer har gjort  Ett riktigt klatter är vad jag är 

Jag satt allafall med min laptop i knäet....chipsskålen och dippskålen bredvid....so far so good!!! Men då släpper jag "musen" för en sekund...och givetvis åker den ner i ....DIPPSKÅLEN.....   

         Jag trodde att jag skulle svimma av ilska!! Jag menar hur klantig får man lov att vara????

Efter lite sanering blev de som tur var som ny igen eller bättre begagnad allafall  

Så ett "hett tips"....ha INTE en dippskål i närheten av datormusen och laptopen!!!!!

Nej, nu ska jag försöka ta mig igenom dagen på ett vettigt sätt...och orka med några småplock här hemma....blir nog bra om jag tar det i min takt 

Ha en jättebra fortsatt lördag!!

Mvh en klantig anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards