anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Kvällsterapi;)

Av anaby - 6 augusti 2011 20:31

Under dagen har jag städat hela källaren och sedan diskat alla T:s foderhinkar i diskmaskinen 

   En fin trave med hinkar som står på altanen på tork 

Sedan började jag fundera på en lämplig kvällsterapi?? Hmmm!! Om man inte har någonting att göra en lördagkväll...kan man ta fram symaskinen....och sedan sy fast kardborre på ALLA benskydd som är för korta  Dvs 6 st...eller 3 uppsättningar skydd...1 par fram och 2 par bak 

Och eftersom jag inte är riktigt iordning  Så gjorde jag givetvis det 

Det gick betydligt snabbare och smidigare än jag trodde att det skulle göra!! Det tog endast 20 min sedan var jag klar  

Så här blev slutresultatet:

 

De här blev faktiskt bäst!! Kardborren var nämligen svart på dem och lika bred  Så förlägningen jag sydde på syns inte alls lika väl som på de andra benskydden  

 

Här ser man en närbild på skarven!!


 

Det här blev tyvärr INTE lika bra  Dels är kardborren brun och jag köpte svart. Hade att välja mellan svart och vit kardborre och vit kändes helt fel...Så det blev svart. Sedan hade de INTE samma bredd som på benskydden!! Men suck!! Den bruna kardborren är 4 cm medans den svarta är 5 cm Dock tror jag att det mesta av den svarta kardboren kommer att vara dold under flärpen  


 

Dålig närbild men man ser att den svarta är lite bredare...


 

Samma sak här. Den svarta kardborren är lite bredare än den bruna  


 


För att få stadga i kardborren har jag sytt efter hela 4-kanten så att det är en söm efter hela kanten. Provade att bara sy fast det svarta i den bruna men det satt INTE bra alls...blev ingen stadga alls   Blev stor skillnad att sy efter hela kanten  

Det duger till hoppträning och ridning hemma!! En himla tur att jag inte tävlar med T än  


        Så här ser skydden ut på T:s ben. Som ni ser är skydden bra i storlek det är bara kardborren som är för kort för hans grova ben!!

Nu ska jag sätta mig framför TV med min STORA cappucinomugg och mitt STORA vinglas och bara mysa 

Har pratat med L-O och allt är fina fisken med dem i stugan  

Imorgon ska jag rida med "kardborre förlängda" benskydd och nya säkerhetstigbyglar  Oppppsss!! Jag ska inte glömma bort att jag även ska inviga mitt nya bruna Kyro schabrak 

Tjjjjiiinnngggeeeelllinnnggg & chilla lugnt ikväll 

Mvh anaby     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards