anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Tråkigheter....:(

Av anaby - 19 augusti 2011 16:05

Det har visat sig att det har varit ungdomar och "tjuvridit" på flera av ponnyerna i stallet..flera ggr tror vi   Mest tragiskt är det att de har ridit på en av unghästarna som är UNDER INRIDNING!!! Man blir så fruktansvärt arg så det finns inte 

Är ju ren tur att det hittills INTE har hänt någonting då de har använt balsnören när de har ridit ponnyerna

För mig känns det inte som om risken är så stor att någon skulle komma på att de ska "tjuvrida" på T!!! För det första har han ingen grimma på sig i hagen...sedan är han rätt så stor så bara att ta sig upp på ryggen är ett ganska stort företag...och sedan skulle de nog INTE ha så stor kontroll på honom överhuvudtaget...VILKET OCKSÅ SKULLE VARA RENT LIVSFARLIGT...han är ju rätt så "egen" min häst 

Dock är det både tråkigt och irriterande att människor faktiskt TROR sig ha någon "typ av rätt" att rida på andras hästar utan lov?? Varför kan INTE människor försöka tänka på "rätt & fel" och "mitt & ditt"?? I min värld ett helt logiskt tänkande!!!

Det enda som känns bra i det här är att de blev "tagen" på bar gärning senaste gången de "tjuvred" igår av hästägarens dotter som sa till på skarpen!! Nu håller vi alla i stallet tummar och hovar att det här är ett avslutat kapitel!!!!  

Mvh anaby  

 
 
Helen

Helen

19 augusti 2011 17:03

Jag hade nog inte nöjt mig med att säga till på skarpen, skitungen hade fått en rejäl kok stryk! Men den största skuld ligger på föräldrarna som inte lär sina ungar skillnad på "mitt och ditt"

http://www.softsaddles.info

anaby

19 augusti 2011 17:11

Jag tror t.o.m att man har "rätt" att polisanmäla en sån här gång om jag inte minns helt fel!! Visst är det tragiskt när man INTE kan skilja på "mitt & ditt":(

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

19 augusti 2011 22:40

Äh fy f*n! Jag hade polisanmält direkt! Vilka idioter, struntar i om de är unga för rätt och fel och mitt och ditt kan de nog sen innan!

http://camillahastskotare.blogg.se

anaby

19 augusti 2011 22:56

Det är lite läskigt med tanke på att de faktiskt bla gällde en unghäst!! Hade det varit min häst hade jag också polisanmält. Det är riktigt, riktigt tråkigt när det blir så här:( Nu får vi bara se hur det blir framöver och hoppas att det är över!! Vi ska hjälpas åt att hålla utkik.

Mvh Anna & Tabasco

 
Helen

Helen

20 augusti 2011 11:12

Kan inte tänka mig att det skulle varken "hända något" eller verka avskräckande för skitungar om man polisanmäler. Anmälan kommer bara att bli liggande på hög någonstans och eftersom detta gäller inte myndiga personer så händer det i princip inte det dugg.

http://www.softsaddles.info

anaby

20 augusti 2011 14:34

Det är uppkollat vad som gäller vid en ev. polisanmälan... och hästen måste ha skadat sig för att man ska kunna göra en anmälan...annars blir den som du säger liggande i en hög någon stans:S

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards