anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Shoppat och sytt idag:)

Av anaby - 23 augusti 2011 20:58

Tog det lugnt när jag vaknat på morgonen. Efter frukost och en dusch åkte jag och mamma iväg för att shoppa lite 

Idag blev det faktiskt mest shoppat till djuren i familjen!!!

Jag hittade bla halsband till bägge hundarna för 10 kr st!! Jättebra att ha lite extra halsband om något skulle gå söner..och priset kan man inte klaga på

De fick även bacongodis och "tandtråd" (dentastick)    

T fick lite grejer från Jysk 

Det blev lite i ROSA idag   Det är ju snart oktober och "Bröstcancermånad"!!!

   

2 st rosa korgar med handtag för 20 kr st!!! Har tänkt ha benskydd och lite annat i dem  1 st rosa fleecefilt (20 kr) som ska sys om till "halskrage" och användas till T när han blivit svettig efter ridtur. Har tänkt göra den enkel med att endast sy dit kardborre att fästa upp efter halsen och sedan bara stoppa den innanför täcket han har på sig för tillfället. Kommer endast att användas när han är riden och blivit svettig...går ju bra för mig att gå ner någon timme senare och ta bort den. Tror att det blir jättebra  

Sedan hittade jag bred resår för 22 kr metern!!! Jag har tänkt göra ett eget Flexband  Ska klura och mäta under veckan och se hur jag kan lösa det 

Efter middagen var det sedan dags att börja klippa ut teddytyget och sy överdrag till paddarna  Det blir 3 st olika paddar som jag kommer att använda. 

Först 1 helpadd till hoppsadeln.

  Den blev så här!!! Har sytt åt den så att padden inte ramlar ut...orkade inte sy fast kardborre i den här.  Den kommer nog inte att behöva tvättas i första taget hoppas jag 

Sedan började det jobbiga...att klippa ut och sy paddöverdrag till de bomlösa paddarna....  

Suck!! Först klippa och mäta så att alla paddar skulle rymmas Det blir dubbla i en och enkla i den andra. Man ska ju även ha en kanal i mitten...den är på 5-6 cm. Detta innebar att jag först fick sy en mittsöm...sedan 1 söm till på varsin sida av mittsömmen för att det skulle gå att mäta och se vart man skulle sy. Inte det lättaste när det är teddy man syr i. Är en aning luddigt och tjockt kan jag säga   Vilket öde säger jag bara Men till slut gick det riktigt bra och  nu är bägge kanalerna sydda på bägge paddöverdragen Tack och lov!! Det enda som är kvar nu är att sy dit kardborre fram så att man kan plocka ut och in de lösa paddarna. Det ska jag göra imorgon!!! Orkar inte ikväll  

 

Ett gäng utklippta paddar!!!




  Här är de utklippta paddarna och färdigsydda paddöverdragen... ihopvikta för tillfället.. de är större i verkligenheten  

Uppdrag slutfört för idag!! Hi hi!!!

T har fått vila idag men jag har pysslat lite med honom ändå 

Muggen ser rätt så bra ut nu. Det är fortfarande lite kvar...men jag tror att det kommer att försvinna när det blir kallare ute..är fortfarande ganska varmt och kvavt...

Svullnaden är i princip helt nere kring muggområdet  och han är inte alls lika irriterad när jag tvättar och smörjer nu. DET KÄNNS JÄTTEBRA  

Nu blir det mest att smörja med mjukgörande salva för att hålla den sista eksemen mjuk så att det inte stramar för honom när han rör sig.

Nu ska jag äntligen sätta mig i soffan och se lite på TV!!

Ha en jättebra fortsatt tisdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards