anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Vilodag för T, pysslat i stallet och nu väntar plankstek till middag:D

Av anaby - 1 januari 2012 16:39

Jag tog sovmorgon imorse och bestämde mig sedan för att T skulle få en vilodag idag   Energin var inte på topp för mig om man säger så!! Har blivit sena nätter hela veckan...blir lätt så när man är ledig...och till slut blir man för trött  Helt och hållet mitt eget fel och ikväll blir det att lägga sig i "vettig" tid igen 

Jag gick ner till stallet vid 15.00-tiden och när jag var på väg ner hörde jag att någon smällde raketer  HIMMEL SÅ LESS JAG BLIR!!! VARFÖR SKA DET SMÄLLAS DAGEN EFTER?? HOPPAS VERKLIGEN ATT DET KOMMER NÅGON LAG SOM HELT FÖRBJUDER RAKETER TILL ALLMÄNHETEN FRAMÖVER!!!

När jag kom ner till stallet var T en aning loj....suck!! Förmodligen har han reagerat lite på "dagens raketer"  Stog i ett hörn i hagen och såg bara allmänt likgiltig ut....

Gav honom lunchen som han åt upp på en gång  Tack och lov var det inget fel på matlusten!! Sedan började jag fylla på hö (4 säckar) i stora höhäcken...då brukar T alltid komma och börja äta...men INTE idag...han stog kvar i hörnet  Mockade hage + vindskydd och fyllde på hö (från 5:e höbalen för året) inne i vindskyddet (1 säck). Passade på att lägga ut det gamla höet ovanpå halmen och fyllde även på med ny halm. När halmen kom på plats KOM T ÄNTLIGEN OCH BÖRJADE ÄTA AV DEN  Nyfikenheten tog helt enkelt överhanden!! SKÖNT!! Sedan hade vi en myssstund i vindskyddet också  Hängde upp ett välfyllt hönät på trädet igen och gick sedan in till stallet för att fixa lite där. Passade på att sätta fast nya schabrak på både G4:an och T6:an. Det blev bruna under januari månad  Ska bara leta reda på en brun huva också som matchar schabraken  Matchningsskadad?? Förmodligen   


   


Glömde kameran hemma så det blir bara bilder på schabraken idag.


När jag sedan var på väg hem...så jag inte T inne i vindskyddet...spanade mot kli-trädet och där stog han och åt för fullt ur hönätet  Känns otroligt skönt att det blev så stor skillnad mentalt på honom under timmen jag var i stallet Han fick ha på sig det fleecefodrade regntäcket ikväll och inatt. Det ska nämligen snöa rejält här!!! Blir intressant att se imorgon!!!

När jag landat hemma passade jag på att tvätta mina varseljackor. Har även packat ner diverse utrustning som ska ner till stallet imorgon. IKEA-kassar är verkligen superbra att bära i  Bla så har jag packat ner sadelgjorden till T6:an, Rambo Micklemtränset, martingalen, ett TÄCKE som kommer att bli det blivande "spikmattetäcket"  Ska bara prova det imorgon så att det sitter som det ska!!! Är helt nytt och inköpt till Zimé i storlek 165 cm...är så tacksam att jag har haft hemma så otroligt mycket NY utrustning som passat T...och sluppit köpa nytt i annan storlek!!! Hi hi!! Pappersprototypen av spikmattan på ryggen blev lite för liten tyckte jag. Ska göra den 5 cm större hela vägen och prova igen imorgon för att se hur den sitter. Har inte hunnit med att prova "spikmatte-grimman" än...ska göra det imorgon också!! Bilder kommer imorgon!!

Nu sitter jag och väntar på att potatisen ska koka klart så att jag kan göra moset till planksteken...hemgjort är fantastiskt gott  Sedan blir det älgkött, sparris, bacon, majs, annanas och bea-sås till plankan  För min del även ett glas vin att dricka!! Kommer att bli grymt gott!!

Nej, nu ska jag fortsätta duka fram allt som behövs till middagen!!

Ha en jättebra fortsatt söndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards