anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Blödningarna har gett med sig!!!

Av anaby - 7 januari 2012 20:01

Igår slutade jag att blöda efter 38 dagar   Jag hade satt upp en plan att OM jag fortfarande blöder om 1 vecka när jag "går av mitt nattjobb" skulle jag ringa till Kvinnokliniken och höra mig för VAD man ska göra!! Det verkar som om jag slipper det nu!!! Jag vet inte en om jag har slutat blöda och har ett uppehåll eller om det kommer tillbaka bara efter några dagar...det återstår ju att se    Men just nu känns det riktigt bra att slippa ha ont i magen, gå dubbelvikt, må illa och inte kan äta...och förstås att BLÖDA dygnet runt!!! Mentalt är det underbart att det slutat!! Men samtidigt så försöker jag att "bita ihop" och inte vara för glad då jag som sagt inte vet när nästa blödning kommer...om 1 dag? Om 1 vecka? Om 1 månad??..jag får se!! Förhoppningsvis kommer jag att kunna slappna av lite mer längre fram...när jag VET lite mer hur det blir för mig Fortsättning följer framöver....


Då det ska blir kallt riktigt inatt tog jag bilen ner till stallet och tog på T det fleecefodrade regntäcket    Snälla underbara hästen står helt stilla utan grimma och bara väntar tills jag är klar med täcket Tittar sedan på mig och vill mysa en stund Längtar redan tills vi ska ut på ridtur imorgon!!


Nu ska jag gå och hänga upp en maskin med tvätt, plocka upp glass ur frysen, värma tevatten och DUSCHA VARMT innan jag sätter mig och chillar i soffan framför TV  

Ha de gott!!

Mvh anaby  

 
 
Bonnie

Bonnie

7 januari 2012 20:40

Fy fasen vad jobbigt:(

sv: Han är riktigt snäll den där, han får sina muppryck ibland men det är lite som "ska bara prova o se om jag får gå hem och äta havre... Nehe inte? Då går jag väl då..." och sen trallar han vidare utan att försöka sig på nått mer...

Jag och halmbalen är inte kompisar och framförallt ite den där sablans träbjälken som är väldigt ivägen >_< annars brukar det ju gå rätt bra att rulla den själv om man inte behöver få den över bjälken...

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

7 januari 2012 22:26

Jag börjar vara rejält less kan jag säga. Jag håller nu bara tummarna att det inte kommer tillbaka på någon vecka igen...utan blir mer normalt igen!! Annars blir det operation!! SUCK!!

Han verkar har ett riktigt bra temperament och vara hur mysig som helst!! Visst är han bara riden sedan maj månad 2011?? Är ju inte länge alls!! Blir nog jättebra det där:D

Jag hade en kant som var kring 10 cm som jag skulle över med min halmbal..så jag vet vad du menar:S Alltid bra att vara 2 så att man får mer kraft:D Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

7 januari 2012 21:00

Halellulja!!
Sv: Jag tänkte använda mina som täckes tork. Får se om det funkar...

http://stallrosen.boggplatsen.se

anaby

7 januari 2012 22:23

Säger det samma!! Jag hoppas bara att det håller i sig nu och inte börjar om igen på någon dag:S

Om du ställer dem bredvid varandra och hänger täcket på bägge ska de nog torka i en grisblink!! Det blir rejält varmt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards