anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Opppsss så gick hela dagen!! Jobbar inatt!!!

Av anaby - 12 januari 2012 16:54

Steg upp när klockan ringde och gick ner till stallet på en gång. Har inte så mycket tid idag då jag ska iväg på möte på jobbet   Gjorde iordning T och sedan begav vi oss ut i förhoppning om att det INTE skulle vara så mycket folk på vägen?? Men tji fick jag!! Det var nämligen MER folk än igår  SUCK!!

Jag skrittade allafall mot andra hållet idag för att se OM det skulle bli någon skillnad på "Herr´n"  Dock kunde jag tyvärr inte börja trava där jag hade tänkt mig....redan från början utan fick vänta tills det blev hemväg...och på halva sträckan  T var otroligt lugn redan från början!! Det börjar riktigt bra  T.o.m när jag ville att han skulle sakta av och göra halt när det kom folk lyssnade han bra!!! Helt otroligt!! Vi skrittade en lite bit och sedan travade jag förbi stallet på höger sida och islänningarna på vänster sida...helt utan problem  Fortsatte trava tills det röda huset där vi skrittade igen.....fram till växthusbacken....trav igen...inga problem att sakta av när det kom folk  Travade hela vägen och vända...skrittade hemåt och upplevde honom som otroligt MYCKET LUGNARE motför igår!!! Skrittade till nästa travsträcka...travade väldigt trevligt och fortsatte traven förbi växthusbacken och mot röda huset där vi saktade av till skritt...och kunde sedan skritta på långa tyglar!!!! Skrittade förbi stallet en bit innan vi vände så att han skulle få skritta och sträcka ut sig ordentligt  VILKEN HÄRLIG RIDTUR!!!!

Blir att ta samma runda nästa gång på söndag...då han var mycket lugnare idag 

Väl hemma fick T lunch och magnetbehandling och jag fixade allt annat kring vindskyddet klart!! T fick ha på sig magnettäcket medans jag gick hem...duschade och iväg på mötet på jobbet....pust!! 

Möte i 2 timmar och sedan iväg på Rusta som ligger på väg hem....då de hade en hel del REA på kläder och skor!!! Jag hittade massor av kläder!! 1 ljusrosa (har en mörkrosa redan) softschelljacka för 49 kr!!!! 1 blå fleecejacka för 37 kr!!! 2 par Vindbyxor med foder för 25 kr/st!!! Underställsbyxor för 25 kr!!! Svarta Veckosockar dvs 7 sockar för 12.50 kr!!!! Jag köpte 8 paket sockar kan jag säga!! Både till mig och barnen...jag köpte ett paket tidigare för någon vecka sedan... som jag använder till jobbet. De är helt lagom tjocka  Och slutligen 2 par jättelurviga sockar för 12.50 st....till mig själv..härligt att använda på kvällen framför TV 

Henrik ringde medans jag var på Rusta så jag hämtade upp honom hos en kompis på vägen hem och sedan åkte vi förbi ÖB en sväng...där hittade jag ingenting...förutom 2 stora tavlor med naturmotiv som jag redan hade bestämt mig för att köpa. Kostade endast 89 kr st och är riktigt fina!! Jag ska byta ut alla tavlor vi har inne i vardagsrummet...har redan 3 st i naturmotiv som jag bara ska köpa ram till och sedan fattades det 2  Nu ska jag bara vara duktig och köpa ramar till de 3 som är utan och sedan ska hela gänget upp på väggen 

Sedan hemåt!!
Släppte av Henrik hemma och fortsatt själv till T för att byta täcke på honom. Av med magnettäcket och på med fleecefodrade regntäcket. Det är helt otroligt nu när det har legat kring -10 grader har han faktiskt INTE tuggat sönder täcket  Känns otroligt bra och han upplever nog att det är lagom med det täcket i nuläget 


Har nu landat hemma och ska äta middag och sedan rugga upp mig till jobbet. Blir att se på TV och ta det lugnt fram tills det blir dags att åka till jobbet. Dagen har varit en aning hektisk..men nu blir det lugnare 


L-O ringde hem igår kväll då det var problem med internet på hotellet. Så vi skulle höras via telefon under kvällen idag med. Känns bra att allafall få prata lite med varandra...istället för att bara SMS eller maila...är ju några dagar kvar till söndag!!! Det är ju en himla tur att man saknar varandra 


Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby           


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards