anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Lite piggare idag:D

Av anaby - 22 januari 2012 11:31

Den här natten har varit bättre än natten innan   Jag har vaknat och haft ont men inte alls lika mycket och inget blodbad även om det varit stora mängder...tack och lov!!! Förhoppningsvis är det "värsta" över nu  Jag hoppas på det bästa!!!


L-O skjutsade mamma och pappa in till stan igår vid 07.00-tiden på morgonen då de skulle iväg på en bussresa för att se på en revy och sedan dagen därpå (idag) gå en sväng på IKEA innan de skulle åka hem Pappa hade skottat snö i nästan 2 dygn innan resan!!! När det snöar som mest....som det har gjort senaste tiden...skottar han snö 20 timmar per dygn (utöver sitt ordinarie heltidsjobb som företagare) för att hinna med att skotta bort snö överallt på sin lott. Han sover i snitt 2,5-3 timmar per dygn när det är som värst snöoväder....jag ska tillägga att min pappa är 69 år...snart 70 och jobbar betydligt MER än de flesta andra människor jag känner!!! HELT OTROLIGT att karl´n orkar stå upprätt!!! Jag tror själv att jag har "ärvt" lite av honom och klarar därför av att jobba natt så otroligt bra som jag gör.

Därför var det en välbehövlig "minisemester" de åkte på igår    Han borde ha sovit som en stock inatt      


Jag hade beställt fler vita stora temuggar med mamma från IKEA  Nu ringde hon och berättade att det fanns ROSA likadana muggar!!! Hi hi!!! Så nu fick det blir rosa temuggar som följde med hem istället  Det blir intressant att se rosafärgen på dem 


Jag ska chilla en stund till framför TV och samla lite energi och sedan gå ner och rida barbacka på T  och efter det öppna höbalen och fylla hösäckar. Det är det viktigaste "jobbet" nere i stallet idag  Sedan blir det lite pyssel hemma ikväll  Bilder på det kommer senare under kvällen!!


Ha en fortsatt jättebra söndag allihop!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby     

 
 
Bonnie

Bonnie

22 januari 2012 14:30

Skönt att du mår bättre! De där rosa temuggarna har jag hemma;)

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

22 januari 2012 22:00

Det känns som tur är bättre idag!! Är lite matt men det är ju inte konstigt. Blir nog piggare till imorgon efter en god natts sömn:D

Jag fick hem de rosa temuggarna idag!!! De var jättefina!!! Lagom rosa;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

22 januari 2012 18:14

Rosa temuggar säger du, ja det är allt en trevlig färg, på såväl muggar som schabrak ;)

SV: Hur långt har du mellan stall och vindskydd? Jag ar det rätt bekvämt för stohagen ligger alldeles intill stallet så jag behöver inte gå så långt för att hämta hästarna, sedan har jag en vanlig låsbar ryktlåda med det nödvändiga i. Funkar bra :)

Ja, det är ett under tycker jag att de öht nämner hoppning och i ibland tom dressyr i sportsändningarna, även om det alltid bara är i förbifarten :/

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

22 januari 2012 22:06

Japp!! Det blev några rosa temuggar för mig;) Dock en lagom rosa färg:D Hi hi!!!

Jag har nog ca 50 meter från min skrubb till vindskyddet där jag gör iordning honom. Helt ok!! Jag brukar gå med IKEA-kassen och sadelhängaren först och sedan ta sadeln 2:a gången...då får jag med mig allt ut:)

Håller helt med om att när ridsport överhuvdtaget nämns i sportsändningar så är det oftast i förbifarten:( Hoppas verkligen att det blir ändring på det framöver!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards