anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Utvärdering av januari månad:)

Av anaby - 1 februari 2012 15:45

Jag tänkte underlätta för mig själv och börja utvärdera varje månad vart efter den går. Så nu börjar jag med januari.

  • Snö: Lagom underlag helt ok att trava mer på vägen under januari med tanke på snömängden.

  • Hö: En höbal räcker ungefär 3 veckor. Helt ok  

  • Halm: Var glad och tacksam att halmbalen var ok när vi öppnade den. Så att T har halm under de kalla månaderna. Räcker förhoppningsvis i 2 månader.

  • Torvmixbal: Går åt ca 1 bal var 3:e vecka. Helt ok!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Tabasco: Ridmässigt: Har börjat trava honom mer och även sitta ner och jobba ihop honom ordentligt och kondisen har sakta börjat bli bättre...för oss båda   Senaste veckan har han INTE svettas alls efter ridtur trots mycket jobb med traven. Han har även lugnat ner MYCKET sig när vi rider förbi folk på vägen...vilket känns MYCKET bra  
  •  Har påbörjat skänkelvikning i trav under v. 4 som fungerar bra.
  • Galoppfattningar ska påbörjas under v. 5

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Utrustning: Har mest ridit med G4:an, martingal och Rambo Micklem tränset under januari månad. Dressyrskydd fram och fleecelindor bak pga att han är lite känslig där han har haft all mugg bak..mycket rosa hud. Pälsen har vuxit ut riktigt mycket. Funkar bra.
  • Täcke: Vid -10 grader har T haft det fleecefodrade regntäcket. Vid snö eller blåst och -+0 har han haft det ofodrade regntäcket. Annars "naken".  Funkar bra.
  • Mugg: Lite på vänster bak. Smort med Vegebom salva varje dag. De andra benen "rena"  
  • Vinterhage: Det har fungerat bra med utbyggnaden av vinterhagen och de 3 elbanden. Är glad att jag "tänkte till" och bytte ut 2 av de breda elbanden till smalare pga snömängden och endast har det breda elbandet överst. Jag har varit noga med att "sanera" alla 3 elbanden när det har snöat. Upplever i efterhand att det har "lönat sig" även om det är jobbigt och slitigt för stunden. Elen har fungerat MYCKET bra under vintern hittills  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Utvärdering januari: Bra månad med frisk och kry häst som verkar lugn och harmoniska i dagläget  Kondisen bättre på oss bägge 2. Allt flyter på som det ska  


Plan inför februari  och mars månad:

Rida T ordentligt fram till operationen 14/2. Sedan får han  en "viloperiod" tills jag orkar rida igen. Förhoppningsvis kan jag börja skritta igen efter 3 veckor. Kan dock ta längre om jag har otur beroende på vilken typ av operation det blir   Jag får se!! Sedan räknar jag med att försöka komma igång med ridningen igen under mars månad allt eftersom jag piggnar till igen  


 


Det var nog allt för januari månad och lite planer längre fram.


Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards