anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Det blir inte alltid som man tänk sig:S Höfilmer!!!

Av anaby - 1 mars 2012 16:19

Jag kände ganska omgående när jag steg upp att kroppen var "trött" efter frukost och packning till stallet insåg jag att någon ridning skulle det INTE bli   Jag fick helt enkelt välja idag...rida eller packa hö?? Då jag känner att höpackningen är viktigare i dagsläget blev det höet idag. Väldigt jobbigt när det inte finns ork till allt man VILL GÖRA!!! Men så är det vissa dagar för mig  Jag får trösta mig med att imorgon blir det "bara" det vanliga i stallet förutom att rida  Det blir en riktigt bra dag  

Mockade och tog hand om T först innan jag packade hö. Passade på att skotta fram "chill-hörnet" också!!! Det gick bättre än förväntat och tog inte många minuter...kanske 10 min sammanlagt!! Jag som har dragit på det och riktigt bävat för att det skulle vara så jobbigt och sedan gick det i en grisblink  Nu är det allafall gjort!!!

När allt kring T och utomhus var klart gick jag in och installerade kaninen i T:s box. Ställde även fram alla halmsäckar som finns kvar...5 st...så att det blir lätt sedan när det ska fyllas på i vindskyddet. Kaninen kommer nog att ha ganska roligt med att springa bakom halmsäckarna...förutom de 2 kattunnlarna hon också har där inne  Hi hi!! Tänkte filma "hennes bo" imorgon!!!! Och sist men inte minst var det då dags för hö  Otroligt jobbigt när man ska börja riva ur och packa men så otroligt härligt när man är klar  Då är det 3 veckor till nästa packning 

Här kommer några filmer på dagens höpackning:



Innan start så att säga 



Plast och nät är borta och nu är det bara att sätta igång att riva ut och packa hö  Höet är helt torrt....precis som "vanligt" hö men plastat ändå. Det är inte många balar som har varit lite mögel på...ofta är det bara lite i kanten som går bra att ta bort. De 4 senaste har varit helt "rena" och felfria  



Helt klart!! Gissa en ½ gång om jag är nöjd     22 hösäckar blev det idag. Det blir jättebra 


Kan säga att i och med att vi har haft kring + 8 grader idag är det INGET sparkföre  Blir nog att ställa bort sparken f.r.o.m nästa vecka  Det som är så smidigt att swischa ner för backen med sparken...nu är det bara att vänta tills nästa vinter 


Nu har jag landat hemma och håller på att samla kraft till att hoppa in i duschen och sedan bär det av till Banken för att fixa Henriks bankomat kort. Jag och barnen ska även och se på Bio ikväll!! Det ska bli jättetrevligt                   

Nej, det är väl dags att göra ett ryck så att vi kommer hem igen lagom till middagen!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards