anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Första ridturen på nästan 3 veckor!!! Fotbollsfilm;)

Av anaby - 19 mars 2012 17:00

Idag var det segt att ta sig ner till stallet   Men till slut packade jag bilen och åkte iväg 

Jag började med att rida. Det blev barbackapadden och sidepullen.


 


T var som vanligt väldigt samarbetsvillig och ställde sig "giv akt" vid staketet så jag bara kunde kliva på  Sedan blev det en hel del rodeo från "Herr´n"  Inte så konstigt eftersom han vilat i nästan 3 veckor  Mindre roligt dock att INTE ha bett på en häst som var mer i luften är på marken...man lär sig som sagt!! Imorgon blir det BETT istället  Det gick jättebra att sitta på barbackapadden...tur att han har en normal rygg. Det gjorde inte ont i "underredet" överhuvudtaget 

5 min skritt orkade jag med idag sedan var jag helt slut     Kommer att rida honom i hagen de närmaste 2 veckorna känner jag. Dels pga att jag INTE vill rida honom på vägen när han är så pass stökig eller rättare sagt "rodeo-aktig" känns inte schysst mot människorna som går på vägen...sedan kommer det att ta några veckor för mig att "komma igång" med ridningen igen   Så jag tror att den planen kommer att bli riktigt  bra för oss båda      

När ridningen var avklarad blev det lunch för T medans jag mockade och städade kring höhäcken. T vakade som en hök  Han vet ju att det blir "lek" när jag är klar 

Idag började vi med att sparka fotboll och här kommer filmen. Det är 2:a gången vi tränar med fotbollen:



 

Sedan tränade vi lite med apport och foppatoffeln. Han är jätteduktig på att "plocka upp" toffeln nu men släpper den ganska snabbt. Men vi jobbar vidare!! Han är duktigt ändå tycker jag  Det är inte lätt att veta vad matte vill alla ggr minsann  Det kommer nog så smånigom!! 

När leken var slut tog jag mitt pick och pack och åkte hem. Passade på att sätta igång en tvättmaskin när jag ändå var i källaren. Hann just sätta mig i soffan och börja vända blad på NYASTE Hästmagazinet när L-O kom susande....men han åkte till Posten så jag fick titta igenom HM innan vi tog en prommis ner till stallet med hundarna för att fylla på hö och vatten  Det blev som vanligt 5 hösäckar som fylldes på i höhäckarna. Nu klarar vi oss i ganska många dagar igen  Blir att rulla in en ny höbal på torsdag eller fredag och sätta igång och packa igen  Ska höra med barnen och de kan hjälpa mig under helgen. Då kommer det att gå riktigt fort!!! 

Just nu sitter jag bara och väntar på att L-O ska komma tillbaka från em prommisen med hundarna. Vi ska grilla korv i vår NYA smörgåsgrill. Det är en större modell som det ryms 4 mackor i..man kan även grilla både korv, fisk, bröd och annat i den. Så nu ska vi prova att grilla lite korv och bröd så får vi se hur det går  Det lär ju visa sig om inte annat  Kvällen blir lugn med några "måsten" här hemma som vanligt. Men det kan man ju leva med 

Nej, dags att svida om från stallkläder till hemmakläder innan jag sätter igång med middagen!!

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby     


   

 
 
marianne

marianne

20 mars 2012 07:58

Usch för mer snö nu, hos oss haglade det tydligen i går morse, när jag kom ut snöade det men det slutade innan nå´t hunnit lägga sej.

Janne tog hem en så´n stor grill förra veckan, när dom städat ur efter hans mormor som gick bort nyss. Vi har bara grillat halloumi och det gick ju perfekt.....den kommer nog att bli flitigt använd.

Att du ger dej på en barbackatur nu när ni båda "vilat" så länge Haha....tok

http://marresmams.blogg.se

anaby

20 mars 2012 15:41

Snön håller på att smälta bort som tur är!!! Pust!!!

Åhhh!! Vad härligt att ni redan har invigt grillen!! Blir nog till helgen för oss:D Halloumi är så himla gott och grilla:D

Japp!! Det blir några barbackaturer i hagen till att börja med. Han är väldigt lugn där inne med BETT...som tur är;) Han har en rund och härlig rygg också. Så det är helt ok att rida barbacka:)Blir sadel under nästa vecka när jag kommit igång mer;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards