anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Äntligen är Handledarutbildningen på G!!

Av anaby - 7 april 2012 23:40

Japp!!! Nu har jag efter ett tips från BÄSTA Charlotta   TUSEN TACK!!! bokat in en Handledarutbildningskurs för hela familjen. Vi har valt att både jag och L-O ska gå utbildningen för att bägge 2 ska kunna övningsköra med barnen.

Så på tisdag mellan 17.00-20.30 är det nu bokat  Jag skickade in en förfrågan innan jag åkte iväg till jobbet och fick en bekräftelse alldelens nyss!! DET ÄR SERVICE med tanke på att det är helg och röd dag  GILLAS SKARPT!!!!

Vi har valt att vänta lite med att övningsköra. Dels pga att ingen av barnen har kännt någon stress att börja och sedan tycker jag att det är bra om de allafall är 17 år innan man börja övningsköra. De blir bara lugnare och klokare  

Nu börjar snart "körkorts-resan" för våra barn!! Spännande säger jag bara  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

8 april 2012 09:26

Ohhh, så spännande!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

8 april 2012 17:10

Det känns jättebra att äntligen komma igång!!! Fredrik har kört en hel del traktor och moped. Bägge 2 har kört både minicross och 4-hjulingar i flera år så jag tror att det kommer att gå riktigt bra att övningsköra:) Vi får ta det försiktigt från början så att de kommer igång ordentligt.

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Linda

Linda

8 april 2012 16:33

Sv: Jo men jag har till minne att Tabasco var rätt så stor, min Bitter är kring 168.
Nej stoleken har inget att göra ridmässigt, ja det är väl MER häst att rída om de är större men utöver det spelar det ingen roll, Om Fifa skulle vara 180 skulle vi ha samma fina relation och kommunikation, åh min lilla snuppa, men hennes höjd duger ändå för mig, jag som är så feg för allt. Jag är 160, rätt så korta ben så hon kanske ser större ut med mig på :)

Föresten har du nån kontakt med Tabascos förra ägare AnnY?

http://www.mittangsull.blogg.se

anaby

8 april 2012 17:07

Då är Bitter stor för att vara ridtravare också!!De brukar väl vanligvis ligga på kring 160 cm.

Tabasco påminner så otroligt mycket om en av mina förra hästar...DRÖMHÄSTEN....så det var en stor bidragande orsak till att jag fastnade för honom. Sedan har han sånt himla bra temperament:D

Vilken tur vi har!! Du har korta ben till din lilla häst och jag har långa ben till min stora häst;) Hi hi!!

Nej, jag har ingen kontakt med Anny. Men jag vet att Kerstin träffade henne för något år sedan och berättade att T var såld och stog i Umeå och att jag var jättenöjd med honom.

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Clara

Clara

8 april 2012 18:12

spännande! Ska själv börja övniingsköra om bara någon månad! Ser fram emot det väldigt mycket, så blir det ju dessutom enklare att ta sig till hästsportsaffärerna hehe! :D

http://claraequine.blogg.se

anaby

9 april 2012 21:33

Det ska bli jätteskönt att äntligen komma igång att övningsköra inom kort:)

Förstår att du ser fram emot att få börja också!!! Lycka till!!!

Japp!! Blir enklare att ta sig till hästsportaffärerna...och dyrare;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards