anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 18 april 2012

Av anaby - 18 april 2012 16:36

Tja, vad ska jag säga om natten....bra på jobbet men snön   Vid det här laget börjar man nästan bli likgiltig inför mer snö....det är ju bara att "gilla läget" och hoppas att det är sista snön 

Det snöade rejält när jag åkte till jobbet.....när jag tittade ut vid midnatt snöade det fortfarande....vid 02.00 såg det ut som om det hade gett med sig lite och vid 07.15 när jag stog och sopade av bilen...hade det slutat!!!


 


Det tog 10 min och sopa av bilen idag. Jag tar inte bara bort från rutan utan ta bort allt även på takboxen. Då bilen står utomhus känns det som ett måste att få bort det mesta av snön så att den inte fryser ihop. Kan säga att 99 % av de bilar jag mötte hade ENDAST skrapat rutan  Det innebär ju också att man INTE ser lysen eller regplåt...vilket "Farbror Polisen" nog inte uppskattar  Tur att man slipper såna böter!!!


 


På väg hem från jobbet imorse.



Genom tunneln...garanterat det enda SNÖFRIA stället som gick att köra på morgonqvisten  


De stora vägarna hade de plogat så det gick väldigt bra att köra hem idag  När jag svängde in på "våran väg" så var det snö fortfarande...men pappa hade kört med traktorn på vägen så jag följde traktorspåren 




1-filig väg när det är mycket snö  Alla kör i mitten!! Tur att man sällan får möte av en bil  


 


När jag gick till huset från carporten insåg jag att bilens underrede hade skrapat snön!!! Det hade med andra ord kommit rätt så mycket snö trots allt  




Brevlådan.


   


L-O och Fredriks cyklar.



Bron och ytterdörren!!! Endast Anna är vaken  


 


Så här fin såg vägen ut när jag gick ner vid 15.00-tiden Motför när jag kom hem vid 07.30=STOR SKILLNAD!!!


Tog mig en prommis ner till stallet och gav T lunch och tog av honom regntäcket. Vilket var behövligt då det var så pass varmt. Dock behövde han det igår pga snön 

Idag blev det påfyllning av hö ( 4 + 1 säckar) i bägge höhäckarna. Härligt nu klarar sig T med hö fram tills på söndag  Ska passa på att packa mer hösäckar under helgen så det räcker till 2 höpåfyllningar. 

När jag hade fixat allt kring vindskyddet och foder blev det lite "pälssanering" med den underbara Furminatorn  och lite mys med T innan jag gick hem  Även om det är jobbigt att gå ner till stallet när man har jobbat natt och nästan nyss vaknat.... så känns de jätteskönt när jag kommit ner till T. Härligt att få jobba på i sin egen takt och andas frisk luft!!! Jag brukar vara otroligt mycket piggare när jag kommer hem sedan  Mumma för "kropp & knopp"  Att sedan sätta sig upp på hästryggen de dagar man "går av" innebär att jag konstigt nog orkar med kvällen bättre!! Endorfinerna och adrenalinet  "jobbar för fullt" efter en ridtur    

Nu väntar middag....och chill här hemma i soffan innan jag åker iväg och jobbar 1 natt till.

Håller tummarna att snön lugnar ner sig i några dagar nu!! NOG FÖR ATT VI ÄR VANA VID SNÖ HÄR UPPE I NORR MEN JAG VILL HA VÅR NU!!!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards