anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 april 2012

Av anaby - 14 april 2012 22:05

Det gick fina fisken att storstäda inne på toaletten efter middagen. Skönt när man hjälps åt bägge 2...det går så otroligt mycket fortare och framför allt så är det lite roligare att städa med sällskap   Nu är det "bara" hallen var här uppe!!! Tjjjoohhoo!! DET FINNS EN LJUSNING!!!!!

Sedan gjorde jag pannacotta till mig och min kära man  Vi har chillat i soffan framför TV resten av kvällen och bara mått gått 

Gick nyss ner till källaren för att plocka upp det nya remonttränset från oljebadet....ser bra ut  Hängde upp tyglarna på lämpligt sätt så att endast lädret blir oljat. Det trasiga täcket får ligga i tvättmaskinen och droppa av tills imorgon....tänkte hänga upp det i pannrummet på tork när jag vaknar.

Tja, en rätt så ok dag förutom vädret. Men, men allt annat var ju superbra så jag ska egentligen inte klaga 

Blir nog en halvtidig kväll ikväll....tänkte jag...får se om det går enligt planen 

Ha de gott så länge!!!

Mvh anaby     

Av anaby - 14 april 2012 16:11

Jag hade en väldigt trevlig em och kväll med mina jobbarkompisar igår på en pub som heter Pipes. Alla åt hambugare utom jag  blev en vegetarisk hambugare för mig istället  alla drack vin eller öl men det gjorde inte Anna så klart  det blev cider för mig istället  Efter 3 timmar började det vara rejält med folk på stället vilket innebär lite problem med mina öron  Är dock glad att jag orkade med 3 timmar i allafall  Ringde till L-O som just handlat klart på ICA och kom och hämtade mig  Tyvärr hade han glömt att köpa morötter & jäst till T så vi fick göra ett till besök på ICA och handla det. När vi kom hem visade det sig fattas lite till men det får vara tills nästa vecka...orkade inte med att handla igen 

Kvällen hemma blev lugn. Jag hann se halva "Let´s dance" live resten såg jag imorse  Jag måste bara säga att Bengt är ju hur härlig som helst!!! VILKEN ENERGI, GLÄDJE OCH TALA OM ATT BJUDA PÅ SIG SJÄLV  Man kan inte tro att han är 73 år gammal!!! En fröjd att se honom dansa även om han inte är den bästa av dem           


I den första väderleksrapporten jag läste igår skulle det snöa redan vid 07.00 imorse   Kan säga att jag var mer än glad imorse när den visade sig INTE stämma ett dugg!!! Det började snöa vid 13.00-tiden och det verkar inte vara stora snöflingor utan små...vilket innebär att snöflingorna blir vatten istället för ett snölager=SKÖNT!!!

Tog det lugnt på fm och såg några filmer jag spelat in från Canal + under veckan som gått 

Tog sedan bilen till stallet då jag tänkte passa på att ta med och hem lite grejer. Går ju vanligtvis ner alla dagar. 

T hade lekt mammut och var helt lerinpackad idag  Dock något jag räknat med så jag var "beredd" med MB  Den är verkligen superbra till att borsta bort leran  Sedan fick T på sig ett regntäcke. Trampade ner hö och fyllde vatten. Passade på att mocka ur hagen längst bort idag. Har inte kunnat gjort det på någon dag då det har varit så lerigt att skottkärran blir för tung att dra  Till min stora lycka hade över halva hagen torkat upp rejält igår!!! Hade det varit sol idag hade det mest av hagen varit torrt idag...surt sa räven  T.o.m den stora pölen vid grinden var nästan upptorkad!!! Tja, det blir förhoppningsvis bättre väder under nästa vecka 

Jag fick ett brev från Granngården igår där jag fick min "rabattcheck" på 30 kr och 20 % rabatt på 1 vara under nästa vecka. Passar bra med lite rabatt när jag ska köpa flera torvmixsäckar och fylla på i vindskyddet

Idag tog jag mig "i kragen" och tog med mig tog med mig skruvdragaren för att ta ner 1 av sadelhängarna i skrubben. Jag har ju numera "bara" 2 sadlar och barbackapadden som används. Då känns det både trångt och mycket med 3 sadelhängare. I höstas köpte jag en NY sadelhängare som är lite större än de vanliga och med en speciell upphägning för schabrak och paddar under. Den är specialgjord för bla western, bomlösa, island mfl. Finns på Börjes  och heter Robust, artnr:5210 och kostar 78 kr!! PRISVÄRD!!! Jag är jättenöjd med den  

Sedan tog jag hem regntäcket som T strimlat och tagit av sig...det ska tvättas upp innan jag börjar "op-slaktning" för att behålla spännen, gjordar mm. Allt bra att ha lite extra beslag och annat om något annat täcke går sönder  

Nu ska vi snart börja grilla det vi ska ha till middag  Sedan ska vi ta tag i att storstäda badrummet. Skulle egentligen vara gjort igår men jag orkade bara inte...eller varken ork eller lust infann sig så då blev det en välbehövlig vilodag för oss bägge 2 

Förutom städning blir det nog rätt så lugnt här hemma...lite TV-tittande....lite "smultron-champange"...förmodligen lite chips & dipp....en vanlig lördag med andra ord 

Nej, nu måste vi sätta igång med maten innan vi svälter ihjäl 

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards