anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Bra kväll:D

Av anaby - 19 april 2012 22:56

Efter att ha fixat med lite pappersarbete och tagit kopior på sånt som ska skickas iväg i olika brev...var det bara att skriva en handlingslista och åka iväg till Willys och handla mat   Vi åker ofta ganska sent på kvällen och handlar och då är Willys perfekt då de har öppet till kl.21.00 Det är dessutom inte så mycket folk som handlar på kvällsqvisten  

Vi hittade en massa goda glasspaket som vi köpte!!! 3 st blev det sammanlagt...bla pistage & körsbärssås.....pannacotta och kola  Vi började med pistagen ikväll...den var supergod 

Jag har inte orkat packa upp Börjesbeställningen än   Det är mest grejer till sommarhagen...det är väl därför som det känns lite tråkigt att packa upp den här gången   Tänkte fixa det imorgon antigen när jag vaknat eller efter jag har ridit T. Beror lite på vilken tid jag stiger upp...har ju tänkt ha lite sovmorgon 

Var in på Hööks hemsida och hittade det nya blå bävernylontäcket som var så snyggt  Jag har tittat runt på rätt många bävernylontäcken senaste 2 åren och de är DYRA...så Hööks täcke är mycket prisvärt  Jag får se hur jag gör...det  är 10% på allt fram till den 9 maj...ingen panik än så länge med andra ord  

Jag tänkte inviga det NYA fina remontränset imorgon!!! Bjuder på lite film och några bilder     

Jag svarar på alla trevliga kommentarer när jag vaknar imorgon!! Tack och bock  

Nu ska jag hoppa ner i bädden och se på TV tills jag slocknar 

Ha de gott så länge!!
Mvh anaby     

 
 
marianne

marianne

20 april 2012 08:53

Vilket märke är det på glassen? Jag brukar äta glass alldeles för ofta och det är inte fel att få tips om "nya" sortar ;)

Bra att avgifta sin häst från godiset :) jag har försökt lära Ava att det BARA blir när vi släpper i hagen efter ridningen, men har haft en period när jag gett efter hon gått in i stallet oxå eftersom hon alltid krånglar då :(
Tyvärr är hon GRYMT bortskämd sen tidigare och letar fortfarande, efter 10 månader här, godis i fickorna....det är djupt rotat tydligen.

Väntar bilden på tränasad pålle :)

http://marresmams.blogg.se

anaby

20 april 2012 23:12

Ett av märkena är SIA-glass. De har olika storlekar från 0,5 liter till 1,5 liter. Och givetvis finns INTE den godaste...wienernougat i större förpackning;) Gräddkola, smultron, knäck är också några smaker vi har hunnit med att prova. Allt är goda:D

Det nya märket vi provade heter: Serafino och smakerna vi köpte var: Pistaschglass med körsbärssås och pannacott. Pistasch var MYCKET god så nu har vi pannacotta kvar att prova;) Hi hi!!

Jag har gett T mycket mer godis tidigare när jag började skola om honom. Mycket pga att jag ville att berömmet skulle "gå fram" mer ordentligt. Nu är det lite, lite godis. Dock blir det mer när det är boll och foppatoffel-träning. Nu har han automatiskt blivit mer nafsig då han inte är riden ordentligt på ett bra tag. Jag tycker dock att han skött sig superbra när vi har skrittat!!! LUGN OCH FIN:D Han är otroligt mycket lugnare med "naftset" när han rids kontinuerligt. Så det blir bättre framöver:) Lite jobbigt just nu bara:D Blir bättre när vi kommer igång med traven igen..och sedan galopp;)

Tränset blev jättefint efter oljebadet...jag vill gärna ha det mörkbrunt;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards