anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Eric!!!!!

Av anaby - 8 maj 2012 20:24

Nu har jag hunnit använda min Eric LT-sadelgjord ett tag sedan jag fick hem den i början på mars. Jag måste säga att både jag och T trivs otroligt bra med den   T har haft en benägenhet att blåsa ut magen så jag har haft svårt att spänna sadelgjorden till första hålet  Men trots att jag valde en kortare sadelgjord än jag hade hemma....går det jättebra att spänna på första hålet på vägge sidorna och sedan bara dra åt eftersom. Det har inte gått tidigare!!! 

Det är t.o.m luft kvar sedan jag har spännt åt sadelgjorden första gången 

Sadelgjorden kostar ju en hel del man vi är väldigt nöjda bägge 2


           

Mvh anaby  

 
 
Ingen bild

Linn J

9 maj 2012 12:17

Hejsan,
Jag såg i tidigare inlägg att du har bytt golv i din transport för ett tag sedan.
Jag undrar lite vart du köpt golvet till transporten?
Hur var måttet på skivan?
Hur mycket betalade du?
Tack så mycket =)

anaby

9 maj 2012 18:53

Hejsan Linn!!
Det stämmer att jag har bytt golv i min transport. Jag köpte från:www.lackoslapet.se
Sedan går du in på:plywood och vidare till: brun så kommer golvskivan upp. Storleken är på: 3050 x 1525 x 21 mm. Jag har för mig att jag betalade 2500 kr för min + frakt förra våren. Ser att den nu kostar ca 3000 kr. Frakten var på ca 250 kr om jag inte minns fel. Jag mailade till företaget innan jag gjorde min beställning för att få rätt fraktkostnad till mig här i Norr.

Det är lätt att byta ut skivan. Vi tog ut den gamla och la den på den nya och ritade av så att måtten blev rätt. Kapade med en vinkelslip och sedan in med den nya och fäste fast den:D

Jag kollade runt på ganska många olika återförsäljare innan jag köpte från Läckösläpet. Förra året var de billigast i hela Sverige på golven.

Hoppas att du blev lite klokare än innan!! Tack för frågan och för besöket!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

12 maj 2012 19:53

Vad bra att du är nöjd! Jag har hört att de ska vara riktigt bra och jag är lite sugen på att testa en själv, tyvärr känner jag ingen som äger en här i närheten så det blir nog att köpa en själv i så fall.

SV: Tusen tack! Jag är överlycklig just nu :) Och grattis till dig som gissade rätt på fölet!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

13 maj 2012 20:33

Jag är jättenöjd med sadelgjorden!! Det var lite på vinst och förlust att köpa den...precis som med G4:an och Rambo Micklem tränset...och jag är otroligt nöjda med all 3:D Så i slutändan har jag gjort bra val och är nöjda med produkterna!! Känns skönt!!!

Jag har inte heller träffat på någon som jag kunnat låna något av utan luskat lite om info på Buke och kollat runt istället. Det har funkat jättebra för mig:D

Han är så himla fin "mini-rosa" eller ska jag säga "vildingen" istället;) Hi hi!! Det är bra att han har humör:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards