anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Besök av en ev. blivande G4:a ägare ikväll:)

Av anaby - 22 maj 2012 21:15

Ikväll fick jag besök av en kvinna som funderar på att köpa en G4:a och eftersom jag äger en så ställde jag upp så att hon fick komma och klämma & känna och provsitta i den. Det underlättar en hel del om man får lite mer info innan man bestämmer sig för att köpa sadeln. Den är ju dessutom ganska dyr så det kan vara bra att vara säker på sin sak innan man beställer. För min del fanns det ingen i stan som hade en G4:a så jag beställde på vinst & förlust och när jag äntligen fick hem sadeln var det med skräckblandad förtjusning jag sadlade och satt upp!!!

När jag satte mig i sadeln första gången fick jag både wow-känsla och aha-upplevelse  Jag har nu haft min sadel i snart 1 år och är lika nöjd med den fortfarande!! Jag älskar den helt enkelt  Den bästa sadeln jag har ridit i eller ägt överhuvudtaget!!! ME LIKE!!!

Självklart så tycker alla människor olika om saker och ting och därför är det bra att få prova för att se om just den sadeln passar mig??

Både kvinnan och hennes dotter fick provsitta och jag tyckte nog mig se ett stort leende hos bägge 2  Det är svårt att INTE tycka om G4:an...om jag ska vara ärlig   Jag upplevde att de var mycket nöjda med kläm & känn och provsittningen!!! 

Spännande att höra hur slutbeslutet för sadeln blir  

  Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

22 maj 2012 22:51

Vilken tur de hade som kunde pröva sadeln. Tummen upp!!
Läste inlägget nedan om de som absolut måste känna om det verkligen ÄR ström på, ha ha!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

22 maj 2012 22:57

De var jättenöjda så det kändes bra att kunna hjälpa till så att de fick mer info om sadeln:D

Jo, du det ska karlar till att prova strömmen;) Och vuxna dessutom...fniss!! Hur korkad får man bli...det bästa är ju dessutom när de tittar sig omkring...jag står ju liksom bakom dem på altanen och fnissar utom synhåll;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

22 maj 2012 23:31

Jag kan inte annat än hålla med, det är svårt att inte älska Sensation-sadlarna! :) Snällt av dig att låna ut din för provsittning också, jag köpte min på chans precis som du, hade aldrig ens klämt på en innan men jag är himla nöjd med att jag chansade :)

SV: Nä vad kallt :o Jag är glad att jag bor längre söderut eftersom jag är så frusen av mig, nu när vi fått tillbaka värmen trivs jag jättebra!

Hoppas det hjälper att informera grannarna om vad som gäller så att de faktiskt respekterar det och ser till att barnen också gör det så de inte upprepar beteendet. Det är riktigt jobbigt när man måste oroa sig för vad andra folk gör och ifall de låter ens häst vara ifred eller inte. Som tur är går våra inte i närheten av någon väg nu och grannarna närmast vet vad som gäller, annars brukar ju föl vara populära att klappa på, men många glömmer bort att både småttingarna oh stona behöver extra mycket lugn och ro.

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

23 maj 2012 10:47

Precis!! Har man väl suttit i en Sensation sadel så är det svårt att rida i en annnan;) Hi hi!! Man blir som lite beroende;) Jag är också otroligt nöjd att jag vågade chansa och prova sadeln!! Kommer ALDRIG att sälja min:D Rider med den så gott som varje dag!!!

Och vi tycker att kring 15 grader är jättevarmt;)Hi hi!! Jag är också rätt frusen av mig så några shorts och T-shirt blir det inte riktigt än för mig:)

Jo, jag är rätt övertygad om att det kommer att räcka att informera grannarna om hästarna!! Precis som du säger så känns det inte riktigt roligt att behöva oroa sig för OM det kommer att hända någonting i samband med T och någon människa pga deras oaktsamhet. Men förhoppningsvis ska skyltarna stoppa upp det:D Jag håller tummarna!! Sedan kommer jag att ha lite mer koll på allt när jag är hemma och hagen bara är över vägen. Mer koll än nere i stallet:) Då kan man säga till folk också!!!

Kan tänka mig att mammor och folk är attraktiva att klappa!! Men de behöver få vara i fred istället. Det är nog svårt för folk att förstå...suck!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Helen

Helen

23 maj 2012 09:10

Hej Anna - tusen tack för att du ställde upp med provsittningen. Yes, Maria beställde en precis likadan G4:a som du har - och brun.

Soliga hälsningar (för vi har REJÄL högsommarvärme här nere i Skåne nu)från cybergänget i bokskogen.

http://www.softsaddles.info

anaby

23 maj 2012 10:51

Ingen orsak!! Självklart ställer jag upp och visar sadeln till någon annan som är intresserad:D Bor man i samma stad är det inga större problem med att det är långt att åka heller. Tycker man om en produkt känns det extra roligt att visa den för andra:) Och jag är så otroligt nöjd med min sadel:D Sedan får framtiden utvisa VAD de tyckte. Men jag tror att det är svårt att tänka sig någon annan sadel efter man provsuttit i en Sensation sadel;) Hi hi!!

Så klart att Maria vill ha en brun;) Vi är ju lite annorlunda här uppe i Norr:D Fniss!!!

Ingen sol här idag men kring 13+ grader och det känns helt ok:D

Ha de jättebra så länge där nere i högsommaren i Skåneland!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ingen bild

Nina

23 maj 2012 09:44

Det skulle vara jättekul om du ville göra ett inlägg om dina två sadlar. För visst är det bomlösa sadlar du har? Det skulle vara roligt att se hur de ser ut ordentligt och hur passformen fungerar.

anaby

23 maj 2012 10:54

Jag kan göra ett inlägg om mina sadlar under veckan. Jag har 1 bomlös och 1 syntet med utbytbar bom (hoppsadeln T6:an) och sedan barbackapadden. Och är jättenöjd med bägge sadlarna och barbackapadden.

Den bomlösa kan man i princip ta itu hel och hållen och hela sadeln utan stigbyglar och annat väger endast 3 kg!! Så den är otroligt lätt:D Då kommer kort på lite olika vinklar och vrår på den bomlösa.

Ett sadelinlägg kommer lite senare under veckan:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Josefine

Josefine

18 januari 2014 10:12

Nu är jag inne på en sånhär sadel Anna, tror du att det kan vara nåt för mig och fröken B? :-) Sitter man väldigt brett i den?

MVH Josefine

http://minfux.blogg.se

anaby

18 januari 2014 17:12

Vad trevligt att du börjat fundera på en Sensation Ride sadel:)De finns i lite olika utföranden och modeller så jag är övertygad om att det går att hitta en sadel som passar till B. Jag fotade Tabascos rygg från olika vinklar och berättade om hans rygg och tidigare sadlar och sedan fick jag råd av Helen på Soft Saddles att just en G4:a passade min häst. Jag köpte min sadel osedd mycket pga att jag bor uppe i norr och när jag köpte min sadel fanns det ingen annan här trakten som ägde en men det kanske finns där du bor. I så fall finns det nog möjlighet att få titta, klämma och känna på den. Helen har bra koll på vilka som äger sadlar överallt i Sverige:)

Jag tycker inte man sitter brett i den men Tabasco har normal bomvidd så jag vet inte om det kan ha lite med saken att göra;)

Jag kan säga att jag rider knappt med någon annan sadel för tillfället! Är så otroligt nöjd med min G4:a och kommer inte att byta ut den i första taget!!! Jag tycker att den både är skön att sitta i för mig och man får "rätt sits" direkt när man sätter sig i sadeln men också att den är stadig på hästryggen. Min häst kan ju både stegra, kasta sig iväg eller helt runt och rodeoa emellanåt;) Men den sitter som vilken annan sadel som helst:D Allafall på hans rygg.

Skicka iväg ett mail till Helen på Soft Saddles så kommer du att få en mängd information om sadeln!!

Lycka till!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards