anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Nytt samtal med mentorn ikväll!!! Positivt sådant:D Tack för det!!!

Av anaby - 7 juni 2012 20:39

Jag fick ett samtal från mentorn igen. Vilken underbara människa!!!! Måste berömma henne så mycket för hennes otroliga engagemang   Jag känner mig lyckligt lottad att få ha tillgång till en sån trevlig lärare  VERKLIGEN GULD VÄRT FÖR OSS!!!!

Det är några få uppgifter kvar som ska lämnas in...men nu har vi läget under kontroll!!! SÅ HIMLA SKÖNT!!!!

Sonen har även fått sig en tankeställare vad gäller sen ankomst, läxinlämning och prov!! Så inför hösten tar vi nya tag och lägger om "planen" för att underlätta för honom  


Sedan kan jag tala om att jag ev. kommer att bli ägare till en SYSTEMKAMERA!!!! Sonen ska ev. sälja sin gamla Canon...som är jättefin MEN avtryckarknappen är lite sen/seg....så han får inte så mycket för den   För mig går den snabbt om jag jämför med min rosa kamera   Han ska fundera men det verkade som om jag skulle få köpa den  Han vill ju köpa ett nytt bättre objektiv till sin nya systemkamera. Alltid bra med kontanter!!! 


Annars har jag haft det lugnt här. Jag har lagt upp lite planer inför nästa vecka. Bio, Hovis, Bröllopsdag!!! middag med en god vän och sedan stugan till helgen=BRA VECKA  Har dock inte hunnit med en dusch än  Ska skynda mig och sedan blir det vin...bilar och choklad framför TV tills det blir dags att hoppa i bädden!!!

Vi har haft regn och sol här...just nu är det sol!!!

Imorgon väntar en uteritt med T, vila på lördag och sedan blir det ridning på åkern på söndag när jag går av.

Men nu väntar duschen!!!
Ha en fortsatt jättebra kväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

8 juni 2012 08:13

Ha ha, lät kul när du skriver att han ska "fundera på det". Klart mamma ska få köpa kameran! ;)
Får se om jag behåller min eller om det blir en ny, men det blir isf inte förrän nästa sommar. Ska ge den här en chans, samt ev kolla på ett nytt objektiv till den.
Sv: Fanns inget val för mig än att stanna hemma pga det som hände, men förhoppningsvis mår jag bättre till veckan, har inte råd att bli sjuk nu. :/

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

9 juni 2012 22:15

Japp!! Han ska "fundera" lite på det...men det ser nog rätt hoppfullt ut att jag får köpa den. Problemet är väl att han måste "lära" sin tröga mamma alla finiser på kameran;) Hi hi!!

Ett nytt objektiv kanske inte är helt fel till att börja med:)

Förstår att det inte känns bra att vara hemma men ibland kan det räcka med 1 dag och samla kraft och energi. Hoppas att helgen har varit bättre för dig!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

8 juni 2012 16:46

Skönt när barnen äntligen fattar vad som gäller i livet ;)

Så nu har äntligen solen och värmen kommit till dej? Rida i kortärmat....härligt :)

Nä, de e ju klart, dagpersonalen ska väl inte behöva åka en extra gång ;)

Cookie var en känslig häst och som alla hästar behövde hon rutiner och stabilitet i sitt liv för att må bra, Linnea som fick henne nu skulle sett till att hon, cookie, fick det bra och aktivera henne en del så hon skulle få livet tillbaka, det är jag övertygad om.
Det som gör mej så ledsen är att jenny inte ville betala mej vad det kostade, precis som om jag skulle hålla henne med häst? Hon hämtade henne här och lämnade henne på lösdriften, jag tror faktiskt inte det var billigare än att hon stannat här. Eller jo förresten, jag red henne så hon behövde skor...på lösdriften blev hon tydligen inte ens verkad som hon skulle.....enligt hörsägen...
När jag tog bort Brigade förra året, erbjöd Jenny mej att köpa Cookie, men eftersom det var meningen att Linda, Marias dotter, skulle tävla min nya häst gick det ju inte,då hon var triangelmärkt. Jag skulle nog köpt henne om jag inte hittat nå´t på Irland. Men sen GER hon bort henne, till en för dom båda främmande människa...då kunde hon väl lika bra låtit henne stanna här från första början? Jag kunde väl fått henne då? Eller när jag letade ny häst?
Jag känner det som jag svek henne, först kom hon till mej efter några års vanvård, vi red till henne och gav henne kärlek och trygghet, sen slets hennes tillvaro sönder och hon blev lämnad på lösdriften utan omsorg....fy f-n vilka j-a elaka människor det finns :(

http://marresmams.blogg.se

anaby

9 juni 2012 22:23

Jo, det känns bra att få dem att "tänka till" emellanåt. Förhoppningsvis har han förstått nu:D Det känns som det i allafall:D

Det kändes konstigt att rida i T-shirt och dagen efter var det så klart kallt igen...jacka på:S

Dag personalen kan vara kinkig med att åka ut 1 gång till på kvällen. Känner att jag inte ens orkar ta den diskussionen:S Man jag har hittat en lösning på "problemet" som gör att det kommer att underlätta för mig under hösten:D Det känns jättebra!!!

Himmel så tråkigt när det blir så där!! När ägaren inte har insikt i vad som är bäst för hästen:( En häst kostar alltid pengar mer eller mindre för ägaren eller fodervärd.

För egen del tycker jag att jag i princip samma jobb med mockning och annat även fast T står på lösdrift året runt. Men jag mockar vindskydd och hage VARJE DAG!!! Många säger att jag är både tokig och för nogrann...tur att det är mitt eget beslut;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Natalie

Natalie

11 juni 2012 21:05

Vilken fin blogg du har, kul att läsa om dagarna med hästen din. Riktigt fin :)

http://nataliebylin.blogg.se

anaby

12 juni 2012 17:13

Tack och tack för besöket!!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards