anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Pust vilken dag!!!

Av anaby - 14 juni 2012 20:00

Jag hade bestämt mig redan igår att OM det regnade på fm skulle jag åka och handla först och sedan shoppa och INTE rida. Klev upp och det tog inte lång tid innan det började regna...så klart  

Jag och mamma åkte iväg för att först shoppa lite och sedan handla på Willys!! Jag hittade någonting till T både på ÖB, Biltema,Rusta och Jysk...hmmm!! Harkel.... ...host....  

ÖB hittade jag en bredare "klyka" till grinden  10 kr kostade den. Ska se om vi hinner med att byta ut den lite senare ikväll.  Hundarna fick både "tandtråd" och "bacongodis" 

Vidare till Biltema och gissa vad....de har fått hem hästgrejer där...på en liten avdelning!!! Hi hi!! Jag hittade "höpåsar" eller hönät som såg helt ok ut för endast 59 kr!! De är REJÄLT stora också 


         



Köpte 2 st som jag tänkte ha under vintern och hänga upp i kliträdet. Det borde funka fina fisken!!! Sedan hade de bruna 50/50-lindor för 99 kr!!!


       


Och sist men inte minst hittade jag en ihopfällbar träbock till sadeln för 79 kr 


   


Den är aningens lättare än den som jag har nu i järn. Ska behandla den innan jag börjar använda den. Inte för att den ska stå ute hela tiden men ibland kan det ju hända att den står ute i lite regn innan man hinner hem igen. 

Jag hittade även ett 3-pack med flugsmällor för endast 15 kr!!! Tänkte använda en till "target" till T...måste bara klura på vilken färg som är bäst att använda 


   


Sedan vidare till Rusta!! Där blev det rosa stora sopsäckar.


    


Har upptäckt att de är jättebra att packa elband, täcken och annat i ...går sedan bra att skriva på dem VAD det är i säcken...för att hålla koll Och när vi ändå var i närheten tittade vi in på Jysk också. Där hittade jag en väska som jag tänkte ha lite grejer i som inte används så ofta men ändå kan använda om det behövs.


 


Skapligt stor och i ett galonaktigt tyg. Perfekt när man ska ha den i stallet  Pris: 25 kr.





Slutligen in på Willys för att handla mat. Blev en hel del då det var mycket som fattades. Vi ska även till stugan imorgon och då måste vi ha med oss mat och annat dit 

Hem med maten och packa upp in i kylskåpet och sedan skynda iväg till Banken och hämta ut några avier som vi fått från Länsförsäkringar. Vi har nämligen FÅTT TILLBAKA pengar på våra försäkringar!!! Både jag och L-O har det mesta utom djuren försäkrade i Länsförsäkringar....bilarna, hästtransport, husvagn, skoter, 4-hjuling...djuren är försäkrade i Agria  Sedan vidare till Apoteket som ligger "väg i väg" med Banken. Henrik ville ha mer allergimedicin, Fredrik acnemedel och jag smärtstillande. Sedan skulle jag hämta ut mina receptbelagda allergimediciner och adrenalinsprutan. Det visade sig att sprutan INTE fanns hemma och det fanns inget leveransdatum heller?? Fick rådet att ringa VC imorgon och be min läkare skriva ut "den andra sprutan" med snarlikt namn som fanns hemma på Apoteket...men så less man blir  Det gjordes dock en beställning på den här sprutan med så får vi se OM den hunnit komma innan måndag. Så nu blir det att "jaga" VC imorgon när jag vaknar....suck!!

Vidare till Specsaver för att hämta ut mina nya glasögon. Helt otroligt var det knappt någon kö!!! Ibland kan man få vänta i både 30 och 40 min....Pust!!! 

Satte mig i bilen och åkte mot Granngården för att köpa 2 säckar torvmix och 1 stor saltsten till vindskyddet. När jag sitter i bilen på väg hem inser jag att jag har GLÖMT bort att köpa krabbstick till förrätten på lördag  SUCK, SUCK OCH TRIPPELSUCK!! Bara att köra kosan mot ICA....gissa om det var bilkö...alla andra som slutade kl.16.00 var också på vägen och körde samtidigt som mig   Landade ganska sent på ICA:s parkering....hämtade 2 paket krabbstick för 16 kr sammanlagt och gick till kassan. Gissa om jag blev glad när det "bara" var en före mig i kön i kassan  Tack och bock för det!!!

Äntligen hemåt...5 timmar senare!!! Körde ner till stallet för att lämna torvmixsäckarna och saltstenen.

NU VAR JAG ÄNTLIGEN PÅ VÄG HEM PÅ RIKTIGT!!!

Har nu hunnit med att äta middag!! Blev en omelett i Tupperwares nya "Easydelight" som man kan tillaga omelett i micron med 


     


Enkelt och supergott  ME LIKE!!! Har köpt "Easypasta" också som gör att man kan koka/tillaga pasta i micron!! Får den om någon vecka 

Nu har jag packa in allt i skafferiet, fixa med tvätten och röja upp här hemma. Jag har även hunnit med att packa ner både lite mat (torrvaror) och annat som ska med till stugan imorgon också. Vi ska ta med trädgårdsmöbler och bordet också!! Har lånat släpvagnen av pappa  Blir fina fisken!!!

Nu ska jag chilla framför TV en stund tillsammans med....en stor kopp choklad....ett stort glas med saft + citronskivor...1 glas vitt vin....1 nougatruta och 1 plypp 

L-O är på möte och kommer nog hem på ca 1 timme. 
Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby     

     

 
 
Anna

Anna

15 juni 2012 06:43

Vad hade dom mer för roligt på Biltema?
Funderar på att köpa en sån 'väska' från Jysk och ha benskydd i :).

http://annaakerman.bloggplatsen.se

anaby

15 juni 2012 09:28

På Biltema hade de regntäcken, vintertäcken, flugtäcken, flugpannband, grimmor, schabrak, lindor, höpåsar, grimskaft och en massa annat. De bruna schabraken kostade 129 kr och såg riktigt fina ut!!!

Väskan skulle säkert passa jättebra att ha benskydd i då den går att skölja av vid behov:D Den fanns i svart och grönt också om jag inte minns helt fel. Jättebra pris!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

15 juni 2012 08:22

Oj vad du handlar!!! Så´na där höpåsar har vi oxå, men orange från Hööks (förstås hihi) Vi hänger upp i boxen på natten med några kg, oftare förr, Brigade åt ca 6 kg på natten och då var det bättre att inte ha allt på golvet att trampa i. Ava äter ca 3-4 kg, bara...

Jag vet inte vad som hänt med Avas mun, eller rättare vad dom gjort....jag har hört att utomlands binder dom upp unghästar i tungan för att dom ska lära sej stå uppbundna, jag har oxå hört att dom sätter kedja i munnen ibland för att "lära" dom. När veterinären skulle kolla hennes tänder lös skräcken ur ögonen bara han satte handen i munnen på henne, så vi har inte kunnat kolla tänder på henne än, det får bli på kliniken med lugnande. Nå´t elakt har hon säkerligen varit utsatt för, därför tror jag hon är rädd när hon känner det raka bettet.

http://marresmams.blogg.se

anaby

15 juni 2012 09:43

Japp!! Jag förstår INTE hur jag kunde hitta någonting till T överallt där jag var inne för att shoppa:O Visslar lite lätt...hmm!!!

Jag såg de orange på Hööks och har funderat på att köpa dem...men nu hittade jag de här istället:)

Jag har lite samma problem med T:s mun. Hos förra ägaren var det ganska stora problem med bett i munnen. Jag tränade att tränsa väldigt mycket när jag fick hem honom och det fick ta den tid det tog så nu tar han i princip ner huvudet och öppnar munnen när jag kommer med ett bett. Dock tuggar och viftar han ALLTID med tungan när han fått in bettet i munnen. Som du säger är det svårt att veta VAD de har gjort med hästarna tidigare. Har också hört det här med att binda upp tungan och annat läskigt:S Usch!! Någonting har helt klart hänt våra hästar i deras tidigare liv i samband med bett... men frågan är bara VAD?? När vi raspar tänderna får T alltid lugnande här hemma. Det har funkat jättebra för oss. Det var nog bara första gången han var lite stressad men nu står han bara med huvudet på min axel medans min vet. jobbar. Min veterinär är jättenöjd med honom:)

 
Nina

Nina

15 juni 2012 10:58

Ojojoj, vilken shoppingtur! Kul att hitta så mycket och så prisvärda saker :-)

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

17 juni 2012 22:57

Jag är jättenöjd att jag fyndade så otroligt mycket och till så pass bra priser:D Det gäller bara att hitta "guldkornen" som man kan använda i stallet;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards