anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Röjt klart det sista under elbandet:D Jobba 1 natt till sedan ledig:D

Av anaby - 20 juni 2012 19:56

Jag hade en riktigt bra natt på jobbet och åkte sedan hem. Jag hade tur då T stog uppe vid huset när jag kom hem....behövde bara stiga ur bilen och gå in i hagen för att smörja exemet  

Sedan in och hoppa isäng!!! Har sovit skapligt...vaknat några ggr men lyckats somna om. Så jag känner mig rätt så pigg   Bestämde mig rätt omgående att fortsätta röja med trimmern under elbandet då vädret var bra...eller rättare sagt uppehåll!! Det gäller att passa på när det inte regnar!!
Sagt och gjort!! Tog på lämpliga kläder och sedan var det bara att ta på öronskydd och gå ut och fortsätta röjningen.

Även idag blev det ett 2-timmars pass men nu är allt klart  Det känns fantastiskt bra  

Jag är en aning lat så jag röjer hellre ordentligt 1 gång per sommar än att jag står var och varannan vecka med trimmern. Det är väl också för att min kropp INTE orkar med det  

Vi köpte en mindre och lättare trimmer på Jula för 2 eller 3 år sedan för under 1000-lappen som jag bara använder till hagen. Det har funkat jättebra!!! De andra stora vi har får jag så otroligt ont i kroppen av...och eftersom det MÅSTE röjas under elbandet varje sommar måste man hitta en vettig lösning som gör att jag kan göra det själv.

Så här ser min trimmer ut:


 


Och så här lätt går det att starta den  



 

Här kommer en bild på växligheten och hur mycket jag röjer bort under och runt omkring elbandet varje sommar. Så här gör jag och andra gör säkert annorlunda  Som vanligt beror allt på hur man själv vill göra  



 

NU ÄR HAGEN RÖJD OCH KLAR FÖR I SOMMAR!! Ev. kan det bli så att jag måste röja lite inne i skogen man det andra ska klara sig  

Tog sedan mitt pick & pack och gick ner till stallet för att tvätta och smörja T:s eksem. Det såg otroligt mycket bättre ut idag motför igår  L-O var också snäll och åkte och hämtade ut Hibiscrub på Apoteket som jag beställde igår. Det är antispetiskt så de ska funka bra med att få bort bakterier. Förhoppningsvis kommer det här att försvinna senast nästa vecka. Bara att hålla tummarna!!!
Sedan firade L-O, mamma och pappa att deras semester nu har börjat  Vi åt kebabtallrik till middag  

Det kändes mycket lyxigt och otroligt gott!!!

Efter middagen har jag inte haft så mycket ork. Är en aning stel i kroppen men har både smörjt in mig och tagit värktabletter. Så jag mår nog bättre imorgon kan jag tänka mig.

Jag och pappa bestämde att vi ska betesputsa lite inne i T:s sommarhagen. I slänten är det väldigt HÖGA blommor....typ 1,5 meter höga och massor av dem. Det innebär att T inte kan beta något gräs där överhuvudtaget   Nu blir det betesputsning endast där...det andra får han beta lite till på innan vi putsar av det. Och vi kommer att ta det i början på veckan när jag "går av". Det kommer att bli jättebra  

Tänkte ta kort och filma "före & efter" så att ni får se skillnaden  

Gransirapen går ihop sig mycket bara från dag till dag!!!

Nu ska jag snart åka iväg och jobba 1 natt till. Längtar redan tills imorgon när jag går av!!!

Nej, gott folk!! Nu måste jag lägga på en rem och packa mat tills ikväll!!
Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

20 juni 2012 23:52

Natt här med, går av midsommar morgonen!! Ljuvlig helg att vara ledig på. 1:a på 4 år!! ♥

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

21 juni 2012 20:19

Vad härligt att du går av och kan njuta av midsommaren i år tillsammans med barnen:D Ha en jättebra fortsatt helg!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards