anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Nu har semestern börjat!! ÄNTLIGEN!!!!

Av anaby - 1 juli 2012 21:01

Idag vaknade jag före väckarklockan...det blev ändå 3,5 timmar sömn. Perfekt för att kunna sova inatt   Det gäller att "vänta tillbaka" dynget på en gång när man har jobbat natt pass mycket under den här veckan.

Jag firade in semestern med att se på hästhoppningarna från Monaco och ligga i soffan och klia på katten som låg i knäet  Lagom mysigt för oss bägge 2  

Gick sedan ner till stallet för att smörja muggen med S-vaselin. Hann med att duscha innan Henrik kom hem från Borlänge. Fick skjuts från bussen av en annan mamma. Vi åkte direkt till Coop för att handla och hämta ut mitt Mupp-paket. Sedan hem för att tvätta T:s mugg. Henrik var snäll och höll i...då det blåste en del....gav lunchen samtidigt så att han kunde koncentera sig på det istället för blåsten   In för att äta middag och Henrik gick och la sig....han har längtat efter SIN SÄNG i några dagar nu  Gissar att han INTE kommer att stiga upp förrän imorgon....vid lunchtid  De har haft det jättebra men är lite less på tält och bussresor  Bussresan hem tog 9 timmar  Ska prata lite mer med honom imorgon när han har fått sig en god natts sömn  

Sedan har jag varit ut för att tvätta och skölja bort Hibiscruben och smörja med kortison. Vänta en stund så kortisonet får gå in i skinnet innan jag öppnar upp paddocken.

Nu är T helt klar!!! Paddocken är öppnad och jag sitter i soffan framför TV...men katten bredvid   Vi har myst mycket idag...jag har ju varit borta en del under veckan då jag har jobbat och nu märks det att hon vill vara "nära"  


     


Olika poser från dagen. Just nu ligger hon alldelens bredvid tätt. Lägger jag mig i soffan kommer hon garanterat att  lägga sig på min mage för att bli kliad  

Idag har jag inte gjort så himla mycket förutom att ta hand om T och handlat. Jo, jag tvättade upp regntäcket som var VÄLDIGT skitigt efter T:s "rullningar" i hagen under natten och morgonen  Det var täckt med lera och vatten....och vägde ett halvt ton....  

Han blev väldigt glad att bli "täckesfri" ska jag säga  

Nu ska jag "fira in semestern" med hjälp av:


  


1 stor kopp varm choklad

1 skål med godis....bilar...cola nappar och sura remmar  Om jag känner mig rätt så kommer jag att orka med en bråkdel och sedan kommer jag att ha godis HELA veckan....hi hi!!

Sist men inte minst....körsbärslikör  Har nämligen INTE en enda vinflaska hemma...allt är i stugan  Men körsbärslikören är HUR god som helst  Och när man har jobbat och går av...behöver man knappt "lukta på korken" innan man känner av alkohol  

Nu ska jag rugga i soffan och chilla!!!
Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!!
Chilla lugnt
Mvh en nöjd semesterfirande anaby  

 
 
Stina

Stina

1 juli 2012 21:40

Tack för tipset om trimmern, vi åkte och köpte en sån idag =)

Ha en underbar semester !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

anaby

1 juli 2012 21:47

Vad roligt att du också har köpt en!!! Jag är väldigt nöjd med min:D Priset var ju också väldigt bra!!!

Ha en jättebra semester du också!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards