anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Funkar bra med sockarna!!!

Av anaby - 8 juli 2012 14:09

Jag har varit ute och dolat på i rabatten, kryddhyllan och jordgubbshyllan. En paus och fixade med kaninen och fyllde på vatten till T. Han kom upp till huset för att beta och jag vågade nästan inte se OM sockarna satt kvar?? Det gjorde det  De hade åkt ner men satt helt klart fast med hjälp av silvertejpen!!


 


Håller på att klura på något annat typ av tyg som är elastiskt som jag kan använda istället för sockarna. Finns ju något typ av "muddtyg"...kommer inte ihåg vad det heter   men som man brukar använda till muddar på jackor och tröjor. Blir nog ett besök till en syaffär och se vad de har för någonting att välja på  Funderar på något typ av galon nederst vid hoven och kardborre som stänger till där och sedan något elastiskt upp över benet. Får se vad jag kommer fram till i slutändan  Det ska ju finnas en rimlig chans att det sitter kvar också  

Nu ska jag ta en micropaus och vätska upp mig och sedan gå ut och göra helt klart i rabatten  

Mvh anaby  

 
 
Bonnie

Bonnie

8 juli 2012 17:28

Himla smart det där med sockorna! Det är ju inget lätt område att linda det där!

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

8 juli 2012 17:40

Det funkar rätt så bra med sockorna. Har man långa gör det inte så mycket om de hasar ner...då det blir ganska mycket sock ändå och ligger över karleden:) Nej, det är INTE lätt att linda där:S Man skulle ha haft ett par korta transportskydd med extra skoning vid hoven och karleden;) Får nog designa egna:D Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Alexandra

Alexandra

8 juli 2012 20:43

Så påhittig du är, fixar och donar med det du har hemma. Jättesmart! :)

Sv: Självklart hör jag av mig när jag fått min sadel och provat den! :)

http://barefootangel.blogg.se

anaby

8 juli 2012 22:29

Tack!! Jo, det är ganska bra när man med enkla medel kan fixa och dona saker till hästen:) Delar gärna med mig av tipsen också:D

Härligt!! Då ser jag fram emot att höra från dig när du har fått hem din sadel:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards