anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Ridit i blåsten och mockat idag;) Nu regn!!!

Av anaby - 4 september 2012 14:56

Efter att ha packat ner allergimedicin och vatten i magväskan.....


 

Blev det dags att gå och hämta T och rida en sväng. Idag blåser det MYCKET....typ halvstorm  Hade dock bestämt mig för att rida så då blev det så  

Kan säga att det var INTE många människor på vägen idag!!! Tack för det sa både jag och T  
När det blåser då här mycket viner det en hel del i träden som står bredvid vägen.....det bryr sig otroligt nog T inte alls om?? Men en större gren vid sidan av vägen....fick han stora ögon av...och några brädbitar vid en skylt blev det en "tvärnit" av  Inga problem att fortsätta trava sedan så han skött sig superbra! Är som sagt bra att han reagerar på saker och ting och att han sedan går förbi utan problem  Helt ok för mig!!! Hade egentligen tänkt rida en längre tur idag men pga blåsten så blev det den "vanliga" vägen istället.

T skötte sig jättebra även när vi mötte cyklister och joggare...inga problem alls  

Inga höns eller någon tupp vid vägkanten idag....men vi spanade efter dem bägge 2  

Minimalt snubbel idag och faktiskt endast 2 ggr efter sista traven på väg hem 


 


En liten filmsnutt på sista skritten på väg hem.



 

Det blåser rejält så jag hoppas att ni hör vad jag säger  

Väl hemma fick T mat och magnetbehandling medans jag gick för att mocka hagen. Det blev 2 skottkärror idag. Helt ok!! Det var mest bajs i nedre delen av hagen....den delen som blir utbyggnaden till vinterhagen. Jag mockar där rätt så noga pga att han även ska gå där i vinter. Den delen som är inne i skogen är omöjlig att mocka utan jag mockar nogrannare på vissa ställen i hagen än andra  

T var inte alls nöjd med att gå i paddocken medans det blåste så mycket...men "gillade läget" när jag började mocka där inne. Dock började det regna efter en stund. Tog av magnettäcke och de andra magneterna så att han fick galoppera ner och ställa sig under vindskyddet  

Det blev 2 skottkärror inne i paddocken också. Men det känns så skönt att ha mockat klart för den här veckan nu  Förmodligen blir det att vi skottar ut skiten från hagen på torsdag och fyller på med jord/sand då också. Så imorgon tänkte jag mocka ur inne i vindskyddet. Kommer dock inte att fylla på med torvmix och spån förrän jorden/sanden ligger på plats. Men som det ser ut nu så kommer vi att kunna fixa allt den här veckan=DET KÄNNS OTROLIGT BRA!!!

Pga regnet blir det inte att skruva fast några isolatorer idag. Men skruvdragen är på laddning så det blir imorgon istället. Mest troligt kommer jag att gå runt hela hagen när jag ändå håller på att kolla och skruva på den delen av hagen. Då är det också gjort så att säga  T ska vila imorgon så jag tänkte få undan så mycket som möjligt så att jag kan "pricka av" på listan  

Jag har nyss hämtat in hundarna som just nu ligger och sover i vardagsrummet. De blev glada att få komma in en stund  Även om de både har en hylla med tak att ligga på och 2 ställen med mattor och tak inne i hundgården så är det trevligare att gå in med matte  

Nej, nu ska jag chilla en stund innan det blir dags för middagen!!! Ikväll blir det städning här hemma!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards