anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

"To-do-lista" under veckan:)

Av anaby - 9 september 2012 18:15

Det här är det jag har tänkt hinna med att göra under veckan. Har endast skrivit upp den för min egen del och kommer att "kryssa av" allt eftersom jag hinner med att fixa allt  Det kommer att bli en uppdatering under veckan på sånt som jag ska eller har gjort  Men jag börjar så här  


  • Skruva isolatorer på vinterstolparna, skruvdragare på laddning!!! - CHECK 5/9
  • Skotta bort skiten vid vindskyddet med hjälp av traktor - CHECK 6/9
  • Gå runt hela hagen och kolla elband och grenar - CHECK 5/9
  • Spänna elbanden runt hela hagen - CHECK 6/9
  • Rulla in en ny höbal - CHECK 2/9
  • Riva ur höbalen - CHECK 2/9
  • Ta bort den gamla halmbalen - CHECK 2/9
  • Städa ordentligt hos kaninen efter regnovädret - CHECK 2/9
  • Mocka hage + vindskydd - CHECK 4/9
  • Mocka ur vindskyddet och fylla på med torvmix och spån - CHECK 6/9
  • Jogga 2 dagar den här veckan - Prommis med hundarna 3/9 och 4/9, joggat med Peppis 5/9, prommis Peppis 8/9, joggat med Peppis 9/9 CHECK
  • Rida T 4 ggr den här veckan - 3/9, 4/9, VILA, VILA, 7/9, VILA, 9/9 CHECK
  • Åka iväg till Återvinningen med papper, glas & konservburkar - CHECK 9/9
  • Fylla på med jord/sand vid ingången till hagen och utanför vindskyddet, har kollat vart det behöver fyllas på 2/9. Måste torka upp innan de går att fylla på och använda traktorn - CHECK 6/9
  • Städa hemma!!! LÅNG LISTA  Tvättat 3/9, dammsugat & torkat golv 4/9, röjt i kök och vardagsrum 6/9, mer röjning 8/9, städa toa, kök och vardagsrum ordentligt 9/9 CHECK
  • Lastträna T under helgen - Flyttad till nästa vecka!!!
  • Rensa lite mer bland hästgrejerna och se vad MER som ska säljas  Påbörjat 2/9, HALVCHECK flyttad till nästa vecka
  • Pyssla och fixa med sånt som jag inte hunnit med som gäller T bla spikmattetäcke, spikmattenackband, reflexhuva, göra pannband, smörja utrustning!!! Flyttad till nästa vecka
  • Umgås med nära och kära och ha trevligt under ledigheten VARJE DAG - CHECK  

Mvh anaby  


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Då var jag klar med veckans "To-do-lista" och för att göra en utvärdering tycker jag att det har gått otroligt bra!! Jag har hunnit med "nästan" allt. Jag har både ridit 4 ggr och joggat 2 ggr under vecken Känns bra när man sätter upp realistiska mål som man har en möjlighet att klara av   Är i princip bara lastträningen och pyssel med hästutrustningen som jag INTE har hunnit med. Då har jag jobbat rätt stenhårt med hagarna och vindskyddet istället. Nästa vecka kommer att bli "rena rama semestern" känns det som  En del att göra men många "måsten" som ska göras oavsett. Inte så många tunga poster alls...det känns skönt  


Mvh anaby  



 
 
Nina

Nina

4 september 2012 08:59

Haha, hur lång ledighet sa du att du hade? Två veckor? ;P


Skämt åsido, jag brukar också göra listor när jag är ledig, men jag har en tendens att tro att jag ska hinna med mycket mer än jag i själva verket gör. Du verkar vara en effektiv kvinna, så du hinner nog mycket mer än jag :)

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

5 september 2012 11:49

Hi hi!! Nej, då..."bara" 9 dagar;) En del saker på listan går ganska fort och andra tar lite längre tid) Jag är nog ganska glad om jag hinner med "nästan" allt;)

Det är ganska skönt att ha en lista och kryssa av det man har gjort. Då vet man hur mycket eller lite som är kvar att göra;) På gott och ont!! Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

6 september 2012 09:58

Oj vliken lista! Jag gör listor ibland när jag känner mej extra trött, då när jag nästan glömmer var jag heter :-p
annars har jag allt i skallen, är det saker jag vill ha hjälp av inhyrningarna med skriver jag upp på tavlan i stallet. Men Maria hjälper mej med nästan allt ändå så det är inte ofta det står nå´t där :)

Vad synd att älgarna inte var tillräckligt nära, men du verkar ha gott om älgkött i frysen ändå.

Angående stel och värkande kropp, så funderar jag på hur det skulle vara om vi INTE hade så mycket tungt jobb med hästgrejer, men antar att vi skulle må ännu sämre.....vad tor du?

http://marresmams.blogg.se

anaby

7 september 2012 10:47

Tänkte att jag skulle skriva en lista på bloggen den här gången. Då har man lite mer "koll" på vad man gjort och vad som är kvar. Just den här veckan blev det MYCKET jobb med hagarna och vindskyddet. Så nästa vecka kommer att vara "rena rama" semestern;) Hi hi!! Jag får otroligt mycket hjälp av både pappa och min man med de "tunga posterna". Jag försöker att göra så mycket som möjligt själv. Brukar funka bra om jag tar det under min långledighet:D

Japp!! Inga älgar i sikte den här gången!! Vi har en hel del älgkött kvar i frysen än så länge som tur är;)

Jag tror att även om man har ont och värk så är det bra att hålla igång kroppen "lagom" mycket. Dock kan det bli för mycket emellanåt som den här veckan för mig med allt jobb med hagar och vindskydd. Men då har jag lugnt resten av hösten...så det jämnar ut sig tror jag:D Det enda som är kvar för mig med hagarna nu är att ta in sommartråden och sätta fast vintertråden i utbyggnaden. Det går i "en grisblink" :D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Clara

Clara

6 september 2012 13:50

oh jag borde minsann också göra en lista över allt som ska göras! Vad gör du av utrustningen som du säljer? Lägger ut på blocket eller så? :)

http://tvistirni.webblogg.se

anaby

7 september 2012 10:59

Det är första gången jag sätter ut listan på bloggen men jag tycker att det har varit jättebra att ha så "bra" koll på vad jag har gjort och vad som är kvar:) Kan varmt rekommendera det!!!

Jag har lagt upp på min blogg i första hand. Kommer även att lägga in en annons på Blocket framöver. Om du går in på min blogg under Kategorier till vänster och söker rätt på: Bloppis finns det 7 inlägg om utrustning till salu. Kommer att fylla på med mer under helgen:D Bla sporrar och fler schabrak!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards