anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

1 natt avklarad och 1 kvar att jobba:D Sedan ledig i helgen!!!

Av anaby - 12 september 2012 17:03

Jag hade en bra natt på jobbet  Åkte sedan direkt ner till stallet för att ge T mat. Kunde inte åka hem igen utan att mocka och fylla på vatten  Jag är hopplös då jag inte kan låta det vara  Allafall skönt att veta att det är rent inne i vindskyddet och att han har vatten på alla ställen i hagarna  

Hem för att sova!!!

Efter några timmars sömn steg jag upp och tog några hårdbrödmackor med korv på  Har även druckit en del. Jag har väldigt lätt att få huvudvärk om jag inte dricker ordentligt när jag har vaknat efter jag jobbat natt. Skönt när man VET hur man ska göra för att undvika huvudvärk  

Har sedan suttit och sett på Annika Bengtzon filmer  Fick även resultatet från Maskkontrollen idag!!! Otroligt snabbt svar!!! Se separat inlägg.

L-O kom nyss hem från jobbet så vi har varit ute och nitat fast skorna idag istället för igår. Han behövde inte byta ut någon söm....utan har endast nitat fast de 2 skorna som jag var orolig över. Ska hålla "koll" på dem under veckan. Nästa vecka ska jag ringa Hovis om en tid veckan därpå  Blir fina fisken!!!

T stog väldigt snällt inne i paddocken som ett ljus medans L-O dolade på med skorna  Jag har honom ALLTID lös när jag ska borsta, kratsa hovar, raspa eller göra iordning honom så han är ju van att stå ute  

Dock gjorde jag en liten "blunder"  Tog med mig foderhinken ut på en gång och ställde den utanför paddocken....det tyckte INTE T om...han vill ha sin mat på en gång när han ser hinken  Tyckte att det kändes bäst att ge honom maten så att han blev lugn när L-O skulle fixa med skorna sedan och det funkade jättebra!!! Han är ju lite klurig min häst...men huvudsaken att man hittar någonting som passar för honom...så är jag nöjd  

Har nu landat inne och känner mig väldigt nöjd med nitningen av skorna  Tanken är att rida torsdag, fredag och lördag och nu kan jag nog andas ut och behöver inte oroa mig för ev. tappskor  

Snart väntar middag och sedan ska jag chilla lite innan det blir dags att åka till jobbet igen!!!

Har bara 1 natt kvar att jobba och sedan är jag ledig i helgen!!!

På fredagem ska jag ha jobbet på middag här hemma!! Ska bli jättetrevligt att träffas UTANFÖR jobbet och umgås någon gång  Det blir en 3-rätters middag med älgtema på varmrätten...så klart  

Ha en fortsatt jättebra onsdag och glöm inte "Bonde söker fru" ikväll på TV4!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

13 september 2012 09:46

Klart du inte kan ställa mathinken inom synhåll och tro han ska stå fint och vänta ;)
Det stod en hink utanför stallet några dagar och Ava skulle absolut dit och kolla varje gång hon gick förbi :)Nu har vi kaninpellerts i en liten yoghurthink inne i stallet, gissa om jag blev full i skratt i går när hon sträckte sej för att försöka öppna den.

Våra hästar har en del styngflugeägg på benen, tror Magnus har mest, men nu har Maria läst nå´nstans att dom inte gör så mycket skada. Ava hade "rikligt" av blodmask i våras så kanske bäst att kolla det?! En av mina rådgivare i hästar, har berättat att det där kan vara lita olika från gång till gång och att en häst kan ha rikligt och en annan knappt nå´t trots att dom går tillsammans, hon berättade oxå att hennes föl hon importerat från England hade fullt av inävsparasiter, att där är det inte så noga, att om man som jag tar en äldre häst därifrån är det troligt att maskarna har fått fäste och att det inte går att avmaska bort dom. Det låter ganska trioligt i mina öron, men för den skull tänker jag förstås inte låta bli att göra det.

http://marresmams.blogg.se

anaby

13 september 2012 23:22

Nej, eller hur!! Vad tänkte jag med egentligen;) Hi hi!! Klart hästen ska ha maten DIREKT hinken kommer fram;) Skönt att han lugnade ner sig så fort han ätit upp:D

De är som ivriga i närheten av hinkar de små liven...fniss!!!

Som jag förstår har det även med ålder att göra det här med mask...de yngre hästarna har oftast MER mask än äldre. Varför vet jag inte riktigt. Men i vissa fall verkar det stämma. Tycker att det känns bra att ha gjort Maskkontroll så vet man hur det ligger till. Har sluppit avmaska T överhuvudtaget i år:D Får se hur det blir till våren;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards