anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Handlat och shoppat idag;)

Av anaby - 26 september 2012 21:38

Steg upp när väckarklockan ringde och åt frukost. Sedan var det bara att släppa ut katten, klä sig och göra iordning sig för en "heldag" med handling och shopping tillsammans med bästa mamma  

Första stoppet blev Granngården där jag handlade skor till T. Hade en rabattkupong den här gången....alltid trevligt när det blir billigare än man tänkt  Har även 250 kr i rabatt på mitt klubbkort men det ska användas när jag köper torvmix och spån imorgon  Idag ville jag vara säker på att jag fick tag på skor då Hovis kommer imorgon!!!

Sedan åkte vi vidare till ICA och Apoteket. Jag hittade närmligen Selevitan vet (det nya tokosel fast pelleterat) som jag tänkte höra vad som gällde kring det. Om man köper den lilla förpackningen på 500 gram är det receptfritt och den större på 1250 gram behövs recept. Priset skiljer VÄLDIGT mycket!! Den lilla är mycket dyrare...suck!! Ska dock ta ut min vet. i november när T ska vaccineras och raspas tänderna på....så jag kommer att passa på att be honom skriva ut ett recept på Selevitan då  Idag blev det värktabletter till mig och acnemedel till Henrik på Apoteket istället.

Vidare till ICA och där hittade jag jeans på REA!! 99 kr st  1 par svarta och 1 par blå  3-pack med boxerkalsonger till L-O blev det också. Vi behöver alla fylla på förråden hemma  

Efter dessa inköp åt vi lite lunch innan vi åkte vidare till Biltema där jag ville inspektera Hästavdelningen!!!

De har en hel del men inget som jag egentligen behöver...några små inköp blev det ändå  


 


1 brun hovkrats

rosa gummisnoddar..så klart  

1 röd piggborste. Tycker fortfarande att den är absolut bäst när man ska borsta ur svansen!!! Den här var så otroligt bekväm att hålla i...då själva byglen är ganska hög  

Pris: 10 kr st....sammanlagt 30 kr för allt  

All utrustning går i BRUNT!!! Helt otroligt!!!


Sedan vidare till Jysk och Rusta. Och sist men inte minst....handla mat på Willys!!! Kan säga att det blev en HEL KUNDVAGN i dag...vi hade verkligen knappt någonting hemma  Det blev många stora inköp som inte fanns hemma och nu är det verkligen laddat med både mat och annat hemma  

L-O ska ha besök på fredag. Då blir det middag, bastu och badning av badtunna här hemma!! Jag ska dock roa mig med annat under tiden  Funderar på att röja ner bland hästgrejerna och smörja grejer. Blir nog fina fisken   Är man häst-nörd så är man  

När vi landade hemma stog T "giv akt" och väntade på mig!! Min härliga häst...vi hade ju inte setts på hela dagen och nu var det em  Fick ta itu med att packa upp all mat och annat innan jag kunde gå ut. Det gjorde inte så mycket för han stog fortfarande kvar här uppe vid huset och betade  Fick sin mat och lite mys innan jag gick in för att fixa med middagen.

Sedan har jag tittat på "Bonde söker fru" och "Dallas" tillsammans med min kära man  Ska tillägga att jag är MER road av programmen än vad han är  

Nu blir det lite chill i soffan och sedan bädden!!!

Imorgon är en ny dag!! Hoppas att det inte regnar så mycket då jag skulle behöva rida T en stund!!
Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  



 
 
marianne

marianne

27 september 2012 08:13

Min gubbe är inte heller så intresserad av de där två programmen, men onsdagar är min TV-kväll eftersom jag alltid är ledig då och det är den enda kväll jag kan följa serier.
Han tittar med ena ögat så han hänger med på mina kommentarer ändå :)

http://marresmams.blogg.se

anaby

27 september 2012 22:57

Min kära man är inte heller intresserad men hänger tittar med ena ögat när jag reagerar på något;) Hi hi!! Har ju börjat bli lite spännande nu på Dallas:D Fniss!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ylva

Ylva

27 september 2012 10:39

Ha ha yngsts bonusdottern och jag satt klistrade och tittade på samma program som du medan mannen satr i köket och läste tidningen! Rebecca och Tommy är alltså inte syskon! Varför sa hon inte det till Christopher när hon hade chansen???

http://www.ylvablom.se

anaby

27 september 2012 22:15

Hi hi!! Min kära man tittar upp emellanåt för att se när jag reagerar på något;) Jag förstog nästan att Rebecca och Tommy inte var syskon...har tyckt att han varit lite väl "på" henne ett tag nu. Kanske är han som är pappan till barnet?? Finns nog en orsak till varför hon inte sa något till Christopher...den får vi nog snart höra;)Det blir spännande framöver:D Fniss!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards