anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Börjesbeställning!!

Av anaby - 27 september 2012 21:02

Jag har skickat iväg en Börjes beställning ikväll. Varför?? Jo, jag behövde beställa skor till T, söm, brodd och snösulor. Priset jämfört med här hemma är STOR!! Det är nästan halv priset på SAMMA MÄRKE på skor på Börjes motför här hemma. Sömmen skiljer det 100 kr per ask på!!! Samma sak med snösulorna...är nog nästan halva priset på dem också....samma märke!!! Har 1 uppsättning med snösulor kvar men om det blir en tappsko eller liknade och sulan försvinner så är jag helt utan. Bättre att ha 1 uppsättning på lager OM man skulle behöva   Har lite broddar kvar sedan förra vintern men inte så att det räcker att byta broddar efter halva vintern. Har beställt så att ALLT ska räcka HELA VINTERN  Hundarna fick sig några paket ben också!! De ska ju självklart få någonting också   Priset är även väldigt bra på ben till hundarna  

Hade det inte varit för T:s skor så hade det inte blivit någon fler beställning till Börjes för mig. Men nu blir nästa beställning inte förrän till våren  Då det kommit en ny katalog  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

28 september 2012 08:19

Så du köper skor själv? Det har jag gjort en enda gång, när B skulle skos första gången efter vi flyttat från Sthlm. Då var det en kille som normalt bara skor sina egna hästar och inte har något lager.
vad är det för specialskor T ska prova fram? Magnus har dubbla kappor (om det heter så) bak.

Precis en så´n där grimma hade jag till Cookie, sen hade B den....kanske passar Ava oxå :)

http://marresmams.blogg.se

anaby

28 september 2012 09:52

Jag har alltid köpt skor själv. Från början för att de Hovisarna jag anlitade inte köpte in skor och sedan jag jag gjort det av gammal vana;) Min nuvarande vill att vi köper egna skor. Han erbjöd sig att köpa in de speciella som vi ska prova nästa gång. Vi ska prova guldskor. Som jag förstår finns det inbyggda/fasta korta broddar på dem. Vi tror bägge 2 att guldskorna kan passa T. Ska prova så får vi se hur det funkar:) Jag ska dock köpa vanliga Mustardskor och ha i beredskap OM det inte ser bra med guldskorna vid nästa skoning. Mustardskorna kommer hur som helst att behövas sommartid så de kommer så att säga att "gå åt" i framtiden hur som helst;) Hi hi!!

Precis!! Det heter dubbla tåkappor.

Åhhh!! Har du också en rosa grimma:D Jag har letat och letat efter x-full och nu äntligen hittat en:D Tidigare har jag endast hittat på nätet och det känns inte roligt att beställa en grimma och annat som man inte ens behöver + frakt för att kunna köpa en grimma man vill ha:( Men den som väntar på något gott behöver inte vänta för länge heter det väl;) Hi hi!! Den ska provas idag och fotas!! Jag hoppas bara att den här x-full passar T. De förra i hallon var för liten trots att det var x-full:S

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards