anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Bra dag idag:D

Av anaby - 2 april 2013 18:30

Jag vaknade i skaplig tid och väntade på att veterinären skulle ringa (se separat inlägg)...fick inget samtal så jag ringde upp istället. Sedan blev det en tur till Jula där jag hittade en fleecejacka till pappa (som tack för hjälpen med skottningen av hagen) och en Rosa funktions T-shirt till mig  Och vidare till Willys för att handla mat. 

Hem och sedan iväg ner till stallet och T. Det visade sig att gruset som vi lämnade nere i stallet igår kväll hade tinat upp relativt bra!!! Jag kunde samla ihop en hel del grus med hjälp av en spade. Det blev nog ca 1 skottkärra sammanlagt  La det strax nedanför bädden och sedan tog jag bort det som var mest blött där det så att säga läckt in vatten. I den gropen fyllde jag på grus och sedan blev det lite spån uppepå. Jag kommer inte att lägga in mer spån i vindskyddet förrän ALLT har torkat upp. Då kommer jag att skotta bort hela bädden och lägga in helt nytt i form av torvmix och spån. Det kommer att bli jättebra!!!! Men fram till dess får jag bara göra det bästa med att försöka förhindra att det blir mer blött. Förhoppningsvis kan jag fylla på med mer grus imorgon innan vi åker iväg till stugan  Mockade sedan hagen, trampade ner hö och fyllde på vatten i Termobaren. Jag har också borstat T med både MB och Furminatorn. Än så länge lossar han mest päls på framdelen...ungefär halva kroppen....han lossar även på bakdelen men inte lika mycket  Gissar att det kommer att komma igång ordentligt under nästa veckan. Han har lossat rätt så mycket på halsen nu!! SKÖNT!!!

Har även tvättat, sprayat och smort balltrampet. Det ser bra ut!! Pappa ska få smörja 1 gång per dag....tror att det räcker 

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

3 april 2013 08:15

Vad jobbigt att det rinner in vatten i bädden :( har jag förstått rätt att det kommer under kanten på utestallet? Kanske det går att gjuta en liten kant?

Låter skönt att åka iväg några dagar, det behöver man ibland.
Klart du ska ha champagne..vilken köper du? Jag har inte hittat någon favorit, men brukar köpa asti istället, det finns några olika, kommer inte ihåg just nu vilken som är minst söt, men så´nt håller Janne reda på ;) Maja hade med en supergod rosé, du ska få namnet senare.
Ha en skön semester.

http://marremams.blogg.se

anaby

3 april 2013 09:39

Det känns extra jobbigt att det fortfarande rinner in vatten när vi fyllt på med 4 traktorskopor med grus i höstas:( Vi ska fylla på med mer grus i juni och sedan i september/oktober. Förmodligen så trampar T ner gruset så pass mycket att det packas ihop för mycket i slutändan och då rinner det in smältvatten ändå:( Men vi gör ett sista försök med att fylla på med grus i 2 omgångar annars blir det att gjuta cement på hela golvet. Tyvärr räcker det inte med en kant utan hela golvet måste gjutas för att det ska bli någon effekt. Men vi får börjar med mer grus och se hur det funkar:D

Det känns väldigt skönt att få åka iväg och ha en "minisemester" med min kära man ♥ Vi köpte bara en champange på vinst och förlust;) Då får jättegärna ta reda på vad den supergoda rosén heter:D

Tack och ha en jättebra vecka hemma du också!! och sköt om dig!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

3 april 2013 12:59

Men det torkar ju upp betydligt fortare nu än det gjort förr om åren och mindre vatten, blir bra till nästa vår. :)
Ha så trevligt i stugan?? Kunda han ha skydden förresten eller glömde du dem hemma? ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

9 april 2013 12:38

Jag tror också att det kommer att räcka med att fylla på med mer grus då det torkar upp bättre nu för tiden. Men vi får se!! Har redan pratat med pappa om att fylla på i slutet på maj...början på juni. Och sedan i oktober igen!! Håller tummarna att det räcker!!!

Vi har haft det jättebra i stugan!! Lugnt och skönt:D

Jag har helt glömt bort att prova skydden:O Ska ta med dem ner till stallet idag och prova dem:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards