anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 maj 2013

Härlig dag:D

Av anaby - 7 maj 2013 22:40

Det var sol när jag åkte hem från jobbet imorse. HÄRLIGT!!! Åkte hem för att lägga mig och sova direkt. Vaknade strax före väckarklockan och tog det sedan lugnt och såg på TV lite innan jag tog en prommis ner till stallet för att rida.

Det blåste ganska mycket....halvstorm!! Men kände ändå att jag ville rida ut då T vilat. Så sagt och gjort!! En uteritt blev det  Idag ville T bara gå till sin fotboll för att sparka på den...vet inte hur många ggr han sprang ifrån mig och rakt mot bollen  Men suck!!! Till slut fick jag "säga till ordentligt" så att han stog stilla. Blir att "ta tag i det mer" imorgon!!! På med utrustningen och iväg!!!!

Idag blev det miljöträning för T  

Redan när vi landade nere på vägen var det en man som höll på med ved och motorsåg....men vi tog oss förbi och kunde sedan trava mot älvutsikten tur & retur  Lugn och fin häst  

Passade på att prata lite med honom när jag kom tillbaka  Sedan travade vi vidare mot grannen i det röda huset. T kändes lugn och fin igen  Utanför grannen i det röda huset stog en bil med en släpvagn med kåpa som var uppfälld. Till min stora förvåning skrittade T förbi utan att ens blinka  Titta gjorde han men inte mycket mer!! Hi hi!! HÄRLIGT!!!

Sedan travade vi mot kyrkan...vände och travade den korta biten hemåt...gjorde halt och sedan skrittade vi hemåt.

Sedan trav lättridning och sista biten blev det nedsittning. Gissa om jag blev förvånad när det kom en cyklist och cyklade förbi oss när vi travade?? Hi hi!! T blev inte alls förvånad så han måste ha haft "koll" på att cyklisten var på väg  Kunde länga på tygeln men ändå korta ner tempot!! ME LIKE  MYCKET BERÖM NÄR VI SAKTADE AV OCH GJORDE HALT  

Skrittade hemåt och där kom 2 cyklister och mötte oss. Så fort de passerat stannade T och tittade bakåt. Visst var jag duktig nu matte?? Japp!! Det var du så han fick ett hästgodis  


 

När vi landade hemma fick T mat och magnetbehandling. Jag fyllde på vatten och mockade. Sedan gick jag hem. Hann med att sitta 1 timme och vila innan jag tog på mig joggingkläder för att jogga mina 2,4 km. Idag var det tungt  Förmodligen pga att jag hade jobbat och sovit lite och ridit. Men jag var envis och klarade av att jogga hela sträckan vilket känns JÄTTEBRA  Stannade till i stallet för att ta av T magneterna. Supersmidigt att kunna stanna till på vägen hem och ta av dem när jag ändå går förbi  

Hem för att äta middag. L-O åkte iväg för att fiska och jag ringde 2 samtal inför klassfesten. NU ska allt vara fixat och klart  

Hängde en massa tvätt på altanen...känns bra att kunna hänga tvätten ute nu när det är så pass varmt!! Det torkar ju otroligt mycket fortare!!!

Fick sedan hjälp av yngsta sonen med att städa bilen. Han dammsugade och jag dammtorkade  Nu fattas bara att den ska tvättas utvändigt  Det får bli nästa vecka när jag är ledig!!!

När allt här hemma var klart ...var det bara kärring kvar att fixa till  Efter en avpälsning och en varm dusch var jag nästan så gott som ny...eller allafall bättre begagnad  Hi hi!!

Då landade jag i soffan framför TV för att chilla  

Nu blir det att se på The big bang theory och sedan väntar bädden för mig!!! Börjar känna mig en aning trött och sliten nu....tur att det är en ny dag imorgon  

Ha en fortsatt jättebra måndag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Annie

Annie

8 maj 2013 08:05

Hej! 700kr för bettet. Det är något litet i storleken. MVH Annie

http://anniehoppryttarinna.blogg.se

anaby

8 maj 2013 11:03

Tack för infon Annie!! Ska fundera på bettet så hör jag om mig om jag bestämmer mig för att köpa det framöver.

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

8 maj 2013 08:45

Duktig häst och matte. Jag som vet hur han varit vet ju vilken ENORM vinst det är varje gång han "bara" går förbi saker osv. Klappa dig på axeln, du har gjort ett strålande jobb!! ♥

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

8 maj 2013 10:57

T är verkligen otroligt snäll och duktig nu ♥ Han reagerar mer för småsaker som grenar och annat än större grejer. Det känns helt ok!! Hi hi!! Kan bara hålla med om att det är en ENORM vinst varje gång han "bara" går förbi utan att blinka:D Tusen tack för berömmet!!! Vissa dagar kan jag knappt tro att han är så otroligt "snäll" och att "allt" verkligen funkar när man tänker tillbaka på "hur" han var förr!! Helt fantastiskt och otroligt att en häst kan förändras så MYCKET till det bättre!! Han har verkligen gjort en fantastisk resa och jag har fått förmånen att följa med på den ♥

Jag är ju så otroligt nöjd med honom nu på alla sätt och vis ♥

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

8 maj 2013 09:18

Vad duktig han blivit nu, inte bry sej om alla monster efter vägen :)

Jag önskar jag hade hjälp med bilen oxå, Janne har ju firmabilen så han tycker (med alla rätt) att Audin är min sak att hålla efter. Jag har inget emot att tvätta utsidan, men inne är rena döden för min kropp :( det går bara inte eller så är jag halvinvalid ett par dagar efteråt....han förstår inte det där riktigt, ibland säger han att jag måste ta det lugnt, men sen glömmer han själv bort det.

http://marremams.blogg.se

anaby

8 maj 2013 11:40

Det är helt otroligt så lugn han blivit:D Vissa dagar får jag nästan nypa mig i armen för att förstå att han är relativit "normal" nu:D Känns helt fantastiskt!!!

Det kändes skönt att få hjälp med dammsugningen inne i bilen av sonen. Förstår att det är jobbigt för dig med insidan av bilen. Man får ju klättra som en apa för att kunna dammsuga och dammtorka överallt:S Bra att slippa ett moment då!!

Min man är likadan....han vet att jag inte kan göra vissa saker men glömmer bort emellanåt. Då brukar jag påminna lite lugnt och fint så att polletten trillar ner igen;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards