anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

Regn idag och pyssel hemma inne istället:)

Av anaby - 2 juli 2013 23:21

Idag vaknade jag tidigare på morgonen även om jag tog sovmorgon  Tog bilen ner till stallet direkt för att ge T sin morgonmat. Eftersom det hade regnat under natten var flugskydden både blöta och geggiga så han fick vara naken under dagen. Det enda jag gjorde var att smörja med salycylsyrevaselin och hoppades på det bästa   Mockade när jag ändå var nere i stallet. Måste åka och köpa 2 spånsäckar imorgon så att jag kan fylla på inne i vindskyddet innan vi åker till Ullared!!!

Sedan hem för att äta frukost och börja röja hemma. Jag har känt av höften rätt mycket idag   Så det blev värktabletter och magnetplattan på!! Tog det lugnt i 2 timmar innan jag började gå igen och då kunde jag gå UTAN att halta  Magneter är verkligen jättebra  

Från början tänkte jag rida barbacka en tur senare på em men det har regnat till och från hela dagen + att jag hade värk i höften...så jag kände att det inte var någon bra ide!! T fick vila istället och jag rider imorgon istället och hoppas att höften är bättre då  Det känns betydligt bättre nu under kvällen  

Istället har jag koncentrerat mig på att röja här hemma i etapper....och vilat...och röjt...och vilat. Tvättmaskinen har gått varm och diskmaskinen!! Jag har vikt tvätt och fixat med en massa annat. Nu är snart röjningen helt klar och då börjar jag med dammtorkning, dammsugning och torkning av golven. Men jag vill ha allt annat helt klart först!!! Nästa vecka blir det källarens tur. Man har alltid "jobb" hemma när man bor i hus  Det har nog sin charm trots allt  Och rabatterna måste jag hinna med innan jag åker iväg!!

Nu under kvällen när jag kom ner till stallet för att tvätta muggen var det knappt någonting kvar  Alla små svarta krustor tvättades bort och det ser JÄTTEBRA UT!!! Det går knappt med ord att beskriva HUR BRA det känns  Jag kommer att fortsätta ta på honom flugskydden de dagar det INTE regnar för att hålla så rent som möjligt och tvätta vid behov. HÅLL TUMMARNA ATT DET HAR GETT MED SIG FÖR DEN HÄR GÅNGEN ÄR NI SNÄLLA!!!

Snart är det dags för mig och katten att hoppa i bädden!!!

Det är så härligt att komma ner till stallet och bli välkomnad av T   Och sedan när man kommer hem sitter katten och väntar och skriker efter en  De är härliga de små liven!!

Idag på em ringde mamma och ville att jag skulle komma förbi och fika och ta en paus i röjningen. Sagt och gjort!! Jag gick över dit i regnet. När jag öppnade ytterdörren tittade jag efter katten om hon satt på bron i regnet och ville in...men det fanns ingen katt. Så jag gick över till mamma. När vi sitter köket ser vi någonting grått på andra sidan fönstret!! Det var katten som gick på fönsterbläcket och tittade in PÅ MIG och skrek för full hals Gissa en halv gång om hon vara blöt och sur?? Japp!! Det var bara att fika lite snabbt och sedan gå hem med en sur katt  

Nej, nu ska jag titta klart på filmen och sedan hoppa i bädden!! Jag ska jobba imorgon och på torsdag. Känns helt ok och sedan kommer det att kännas väldigt bra att "gå av" på fredagmorgon och ha ledigt i helgen  

Ha en fortsatt jättebra sen tisdagkväll!!
Chilla lugnt och sov gott!!
Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards