anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

Trevlig ridtur idag:D Bara 5 nätter kvar tills semester!!!

Av anaby - 5 juli 2013 19:35

Imorse var det ännu mindre bilar på morgonen när jag åkte hem. Industrisemestern har väl börjat så nu är det inte alls lika många jobbare efter vägen längre  Hi hi!! Nu har jag "bara" 5 nätter kvar att jobba!! Börjar kännas overkligt att semestern snart är i antågande!! Dock har jag än så länge ingen "semesterkänning" men jag antar att den kommer att börja ge sig till känna de sista 2 nätterna när jag jobbar  

Åkte ner till stallet direkt jag kom hem från jobbeet och tog bort flugskydd, smorde muggen, gav mat, mockade och fyllde på nytt vatten. Skönt att fixa klart allt nere i stallet när man ändå är där nere  

Hem för att sova några timmar och sedan åt jag faktiskt lunch när jag vaknade för ovanlighetens skull. Jag är så dålig på att äta och måste verkligen bli bättre på det!!!

Tog med mig det turkosa setet och gick ut för att göra iordning T för ridtur  



Det spelar nästan ingen roll vilken färg jag tar på T han passar verkligen i allt  Mörkbrunt är verkligen en tacksam pälsfärg att matcha utrustning till  Och allt klär en skönhet  

Han har tyvärr fått lite mage nu när han vilade medans jag var i stugan i 1 vecka. Men jag jobbar för att få bort den. Förutom magen tycker jag att han ser jättefin ut nu  Men jag är ju partisk så klart  


 


Jag gillar verkligen att man kan ha "vanliga" snygga schabrak till G4:an  Är också väldigt nöjd med min fårskinnspadd med fickor så att jag kan padda upp den så att den passar sadeln  


 

Min fina   Han må ha stort huvud och stor och klumpig kropp men han rör sig som en atlet och har ett steg som få hästar har och ett temperament som man bara drömmer om på hästar  ME LIKE  

Det började blåsa en del under em så jag var i valet och kvalet OM jag skulle rida ut eller inte?? Hmmm!! Men eftersom det inte alls blåste lika mycket som i onsdags tog jag "tjuren i hornen" och gjorde ett försök i allafall  

Planen var att trava runt potatisåkern på "vändtegen" idag också. Det blir ca 1 km med trav och är ganska lagom i dagsläget. Det är lite halvdjupt så T är faktiskt lite svettig innan vi är klar. Även idag var det en massa ungdomar som var och badade vid "lianen" vid älven. Dock var alla nere i vattnet så vi hörde bara en massa skik och T skrittade förbi en aning skeptisk...men utan problem och sedan fortsatte vi att trava  



Här är nog det bredaste stället på vändtegen. Annars är den ungefär hälften så stor. Jag rider i samma spår hela tiden så att man inte rider upp på flera ställen. Vill inte att markägarna ska bli irriterade på mig.


   

  Jaha!! Dags att fortsätta trava hemåt  

Travade en kort sträcka på vägen och sedan blev de skritt på en åker och en sista trav innan vi landade på "vår åker" och på rätt sida av vägen  Både jag och T var en aning svettiga och varma...det är jobbigt när det är varmt ute minsann...det tar på en "gamm-kropp"  Jag är otroligt glad att jag tog beslutet att rida på vändtegen idag då T skötte sig jättebra!! Är så otroligt tacksam över min häst  Mycket av det T gör varje dag är självklara saker för det flesta andra hästar och hästägare men för T har långt ifrån allt i hantering eller ridmning någonsin varit självklart. Därför känns det så underbart härligt att han funkar så pass "normalt" som han faktiskt gör idag   Det är en STOR seger för mig att idag stå med en häst som är i det närmaste "normal" i det mesta runt omkring honom ....både vad gäller hantering och ridning Skulle inte vilja byta ut honom mot någon annan häst!! 

LIFE IS GOOD  

När vi kom hem till paddocken igen började jag med att tvätta muggen ordentligt med såpa. T stog som ett ljus och väntade tills allt var klart. Torkade ordentligt torrt innan jag la på rejält med "kroppspuder". Får se hur det ser ut imorgon om jag kan fortsätta med "kroppspudret" nu när det är så pass lite mugg eller om jag måste lägga något fler Hibitaneomslag under veckan. Fortsättning följer!!!

T fick på sig magnettäcka och benmagneter och fick fortsätta beta inne i paddocken. Jag åt middag och sedan gick jag ut och tog av magneterna och öppnade paddocken. Passade på att mocka hage + paddock. Hade egentligen tänkt ta fram trimmern och börja röja under tråden men Henrik åker bort imorgon och har inte tid att fota oss så då tar jag och röjer imorgon på dagen istället. Det blir bra!! Hoppas att han har tid att fota oss på söndag eller tisdag istället  Det blir nog bra det där!!

Nu ska jag njuta av lite smultronchampange och glass och se på TV och klia på katten   

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards