anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

T fick vila och jag jobbade på med att måla vindkskyddet;) Ingen rast ingen ro men så skönt att få allt klart:D

Av anaby - 27 juli 2013 22:18

Vi kom isäng sent igår!!! Alla undomar vill ju prata och det är ju så trevligt så klockan blev 04.00 innan jag hoppade i bäddden  L-O skulle iväg på skjutbanan imorse så jag fick skaka liv i honom när väckarklockan ringde utan resultat  Sista gången 08.45 tror jag att jag nästan sparkade honom ur sängen och då blev det "giv akt"!! Han skulle vara iväg hemifrån senast 09.00....det höll inte kan jag säga  

Jag lyckades somna om och vaknade 10.45 och var då ganska pigg  Fick inte tag på katten igår trots att jag gick ut och ropade innan jag gick och la mig 04.00....stressen var stor idag när jag vaknade!! Hade räven tagit henne eller hade hon överlevt natten?? Det var frågan??

Gick ut direkt och ropade på katten när jag vaknade utan resultat  Började vid de här laget förbereda mig på att räven faktiskt tagit henne...vilket kändes otroligt jobbigt!!!

Gick ut några ggr och vid 12.30-tiden kom hon äntligen springande och ville ha mat  Skönt att kunna andas ut lite allafall  Vi får se hur det går resten av veckan. Det är svårt att hålla henne inomhus i den här värmen  

Idag har jag pratat med många olika människor!!! Det är ju så trevligt och pga det blev jag sinkad till stallet för att måla vindskyddet. Till slut kom jag iväg och insåg att jag endast hade 1,5 timmar på mig att måla  Bara att sätta igång!! Ställde klockan på mobilen då vi skulle ha folk på middag hemma och jag måste allafall ha 1 timme på mig att göra gratängen!!

Sedan var det bara att sätta igång och måla!!


 

Det börjar synas lite skillnad på vad som är målat och inte!! Hörnstolpen och halva strävan är målad här.



Snart är halva vindskyddet målat!! Höhäcken är omålad och tråkig här....


   


...blev en viss skillnad när höhäcken är nymålad här  Nu är exakt halva vindskyddet målat  Jag tycker nog att det syns en hel de skillnad från den vänstra målade sidan och den högra omålade. Vad säger ni??



Allt målat och klart inne i vindskyddet  


 


Lite bättre bild på så gott som hela hela vindskyddet  


   

Det enda jag inte hann med innan middagen var att måla den grova brädan upptill. Den ska tas imorgon. Måste även påbörja den nya färghinken som jag köpte igår!! Den gamla färgen räckte otroligt långt  Tyvärr låg solen på så bilden blev inte riktigt bra. Tar en ny bild imorgon  


Kan säga att T har varit hur sällskaplig som helst idag  Han har slickat både på mig och på ställena jag har målat  Fick till slut säga till honom att gå iväg då jag blev alldelens blöt  Och det var ju lagom kul att han blev RÖD på tungan  

Just nu är jag jätteglad att jag hann med att måla det mesta idag. Jag höll på i 2 timmar sammanlagt och det gick jättebra att måla  Faluröd är en tacksam färg att måla med  

Blev lite sen hem men hann med att göra sötpotatisgratängen och ta en dusch innan gästerna kom  Hade ju en hel del rödfärg på mig så det kändes lika bra att skrubba bort den så man såg representabel ut  Det är inte lätt när man är hästtjej...man gör så mycket olika saker hela tiden. Är det inte sly som ska röjas och man har ogräs ända in i trosorna så är det målarfärg överallt  Sånt man får leva med  Tur att man har en tolerant man  

Jag kan säga att sötpotatisgratängen fick godkänt  Alla tyckte att den var god inkl. mig själv och L-O  Och det blev kvar av den så vi kan äta rester imorgon  WOW!!! Hi hi!!

Det blev en trevlig kväll med mycket skratt och trevliga historier och lite vin/öl att dricka  

LIFE IS GOOD!!

Sedan har jag varit ner till källaren och gjort iordning kraftfoder och alla tillskott som T ska ha varje dag. Har Tupperwareburkar som rymmer 2,5 dl och den är proppfull med vitaminer, tillskott och mag-tarmkurer. Men huvudsaken att T mår bra så är jag nöjd!! Den ena mag-tarmkuren är snart slut medans den andra kommer att räcka ett tag till. Det blir nog jättebra det där  

Jag måste tända lyset i garaget när jag är där nere och dolar på. Det uppmärksammade T och han stog "giv akt" och väntade på att jag skulle komma ut  Min förra häst var likadan...hon stog också och väntade VARJE GÅNG man gick ner till garaget eller tvättstugan!! Helt otroligt att 2 så olika hästar har samma beteende  

Nu ska jag sätta mig och se på Hopp-SM dag 2 på webb-TV  Hästnörd?? Förmodligen  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards