anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Bilder på det jag har shoppat senaste tiden!!

Av anaby - 6 augusti 2013 18:18

Tja, vart ska jag börja  Innan jag åkte iväg till Ullared skickade jag ivg en beställning på några klänningar och toppar från Halens rea. Blev inte många kronor och hade väl ingen större förhoppning om att kunna ha så mycket då jag tycker att många storlekar är så konstiga nuför tiden  

 

Men gissa om jag blev förvånad då jag kunde ha 2 av 3 klänningar!!! Den här är väldigt skön att ha på sig och lite längre. Kostade endast 50 kr  



 

Men klippet är nog ändå den här för 75 kr!! En spetsklänning som går ovanför knäna. Superfin på  Den här kommer jag att ha nytta av  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Då går vi vidare med lite hästrelaterat!!

Först ut är Horzepaketet.


 

Jag kunde så klart inte motstå en benlindhållare för endast 65 kr!!! Den är dessutom ROSA!!


Jag tycker att de här gummi/plast foderkrubborna är så bra att ha benskydd och annat i. Den här gula kostade endast 23.50 kr  Och äntligen fick jag tag på ett par till säkerhetsstigbyglar med magnetlås till BRA pris   Endast 595 kr!! Normalt pris är över 1200 kr för dessa på alla affärer som jag har lyckats leta upp. 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vi fortsätter med Haglunds/Riders Sport där jag inte beställt någonting från tidigare. Det strulade ju från början när jag betalade via min bank men ändå fick meddelande på mitt kvitto att jag skulle betala via faktura?? Fick mail dagen därpå att jag betalt från min bank och inte behövde oroa mig för fakturan  Känns inte så kul när det strular på en gång. Men var otroligt tacksam över att det löste sig snabbt  



Det röda schabraket är jag jättenöjd med och det kostade 125 kr. T.o.m billigare än på Ge-kås  


 

Regntäcket i hallonfärg. Det kostade 225 kr och nu ska det bli intressant att utvärdera deras täcken!!!


 

Jag passade på att köpa en shabraknummerlapp. Inte för att jag ska tävla inom en snar framtid men man vet ju aldrig  Den kostade 20 kr!! Jag beställde vita stigbygelplattor men fick svarta...tyvärr...inget att göra då de vita var slut!! Får skicka dem med någon av stigbyglarna när jag säljer istället. De kostade 8 kr per par.

Det raka sötmalmsbettet hade jag inte heller beställt men fick det istället då det andra bettet jag beställt var slut. Har ju faktiskt inget i sötmalm och det är ju ett raktbett. Kostade 95 kr  Blir lite spännande att se vad T tycker om sötmalmsbettet!! Får prova under veckan  Utvärdering kommer!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jag handlade lite kläder på rea förra veckan på H&M och Kapp-ahl.


En väldigt snygg svart kjol på H&M för 75 kr!!!


   

En väldigt annorlunda kjol för endast 50 kr!! Har kostat 299 kr  


Den är väldigt annorlunda då det är någon typ av genomskinliga paljetter som sitter på hela kjolen  


   

och ett par ormskinnsbyxor. Jättesköna att ha på sig men ingenting jag kommer att gå med på stan direkt. Utan de blir hemmabyxor  

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och slutligen Noliamässan och idag  


 

Det blev 4 olika korvar för 100 kr. Ren, hjort, vildsvin och rådjurskorv blev det i år!!! Och en röd ost  Med bla tomatsmak. Köpte en grön förra gången med pesto. Men den här röda var godare!! Provsmakade bägge i år och valde den röda den här gången  


 

Det blev en gummiborste som man tar bort hund, katt och hästhår med!! Den var supereffektiv!! Jag är rätt så less på ALLT hundhår som är på ALLA kläder  Men nu kanske det finns en ljusning!!

Det blev även en pepparsalami!! SUPERGOD är den  



ett par ergonomiska skor för endast 100 kr!! Blir intressant att prova gå med dessa då de är minst sagt ovanliga  


   

Dagens bästa köp!! Man fick köpa 3 för 150 kr!! 1 produkt kostade 100 kr!! Det var INTE ett svårt val att välja 3 st istället  Sedan skrev jag upp min mail och fick ett reseset gratis!! Så jag kan nog säga att det var det klart bästa köpet under dagen  

Sedan köpte jag "matlådor" till barnen. Fredrik behöver nya till sitt jobb. Det var 28 st för 50 kr  

Och "en brödpåse" med bla baguetter, limpor, tekakor, butterkaka mm för 100 kr. Den ligger i frysen för tillfället.

Tja, det var allt på Noliamässan och nu blir det som ni förstår att "ligga lågt" med inköp både till hemmet och till hästen/stallet. Men jag är väldigt nöjd med allt som jag har köpt eller beställt senaste tiden då priset varit väldigt bra och jag har behövt grejerna 

 
 
Kerstin

Kerstin

7 augusti 2013 09:34

Mina har gillat sötmalmsbetten, de "suger" gärna lite extra på dem, avger ju en liten smak. Men tänk på att torka dem torr med handduk när du sköljt av dem, annars rostar de. ;)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

7 augusti 2013 19:46

Det låter väldigt hoppfullt!! Bettet är även rakt så jag hoppas att det ska funka på T. Tack för tipset om att torka av det med en handduk!! Hade ingen aning om det!! Har flera små tvättlappar som jag kan använda mig av:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

7 augusti 2013 12:48

nu har du varit i farten och shoppat igen.....en massa fina saker, jag har nå´t liknande den spetsklänningen, men trivs inte så bra i den....funderar på att göra om den lite så får vi se.

Vilken underbart härlig röd färg på schabraket wow! Sådana skor har jag provat, men dom passade inte mej, jag tycker sulan var för hög, vet att det är lite av grejen med dom ,vet många som älskar sina skor, men dom är inte för mej....jag köpta så´na med "bollar" under i stället :)

tänkte beställa stigbyglarna, men Maria sa att det finns liknande hos dom så då köper jag där istället....man får ju vara lojal hihi

http://marremams.blogg.se

anaby

7 augusti 2013 19:28

Japp!! Nu har jag nog shoppat klart för ett tag framöver!! Tur att det mesta är på Rea:D Klänningar är lätt att göra om så att de passar. Blir nog jättebra för dig:D

Eller hur!! Jag gillade skarpt den röda färgen på schabraket:D Måste använda den på hoppsadeln någon dag!!

Skorna var minst sagt annorlunda:S Men jag tänkte att jag skulle prova gå i dem...kostade endast 100 kr. Utvärdering kommer om jag håller mig på fötter;) Men du!! Skor med bollar under?? Har du någon bild på dem så man får se hur de ser ut?? Intressant!!

De har likadana stigbyglar på Hööks. Inte på hemsidan men i affärerna såg jag dem:D Klart man ska vara lojal;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

20 augusti 2013 15:09

Sötmalm brukar funka för dem flesta hästar,har ett tredelat att varva med:)

http://annashastliv.blogg.se

anaby

26 augusti 2013 15:20

Jag har aldrig haft ett bett i sötmalm. Jättebra att höra lite olika åsikter från andra som har erfarenhet av det:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
anna sevo

anna sevo

23 augusti 2013 15:49

Hej och så kul att höra att du är nöjd med våra storlekar
:-) Ett tips om du vill locka våra kunder att kika in till din blogg...
Det är viktigt att du länkar rätt om det ska fungera:
1. Skriv ett blogginlägg
2. Gå in på den specifika produktsidan på www.halens.se och kopiera adressen. Obs! Använd produktens sida, inte förstasidans adress!
3. Länka till den kopierade adressen från ditt blogginlägg
4. Pinga http://www.twingly.com/ping så att vi vet att du länkat till oss
5. Efter ett tag dyker länken till din blogg upp på Halens.se. Du hamnar nu både under senast bloggat på startsidan samt direkt under produkten.
Tips! På alla produktsidor finns det en ”Blogga”-knapp. Genom att trycka på “blogga”-knappen får du en färdig länk som dessutom innehåller bilden på produkten.
Lycka till och trevlig helg önskar Anna från Halens

http://blogg.halens.se

anaby

2 september 2013 16:06

Hejsan och tack för tipset Anna!! Eftersom jag la ut flera kort på olika produkter köpt på olika ställen var inte min tanke att länka till allihopa. Då tycker jag för egen del att det räcker med att skriva in vart man har handlat och om folk är intresserade går de in på respektive hemsida. Så brukar jag göra!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards