anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

Här kommer några bilder från Höga Kusten och Skuleberget igår:D

Av anaby - 26 juli 2015 19:04

Japp!! Här kommer några bilder från igår när vi var på Höga Kusten och Skuleberget  Vädret var helt fantastiskt och vi hade en jättebra dag  Det var grymt svettigt då vi gick uppåt hela tiden. Vi klättrade mest på stora stenar, trappor, stegar och höll i oss i rötter, grenar och ibland träd  Det var jättekul och nästa gång blir det nog att "prova på att klättra" på riktigt  När vi kom tillbaka efter fotograferingen och klättringen åt vi en sen lunch i solen  LIVSKVALITET kan man lugnt säga  På vägen hem hittade vi bla en fyr, Röda Ulven, rosa hösilagebalar och en mysig liten fiskeby  Kan säga att vi sov gott på natten!!


ENJOY!!



Naturum Höga Kusten - Skuleberget


   


Bara att sätta igång och gå då...över stock och sten så att säga  


   


...ibland trappor och kedjor att hålla sig i...



 


...och ibland stegar och rejäla plankor att hålla i sig i...


     


En del hade rejäl packning och andra inte  


       


Snart framme vid Grottan!! Sedan upp till Toppstugan  


 


Ingången till Grottan!!


 


Inne i Grottan  


        


Lite blött och ruggigt men vi hade ju sol och det var varmt ändå  


         


Dags att gå upp till Toppstugan och inta lite vätska i form av vatten!! Vi hade tappat en hel del på vägen upp  Kan säga att ALLA som gick svettades floder!!!


 


Toppstugan i sikte!! Tjjjoohooo!!!


           


Vägen nedan är E:4:an och sedan står bilen på parkeringen man ser härifrån  


         


Inte illa att stå vid världens högsta Kustlinje  286 meter över havet!!


   


Det var MYCKET folk som gick samma väg som oss och som sedan åt och drack vid Toppstugan. Gissar att vattnet var populäraste drycken även om det fanns alkohol också!!




Vi hittade en fin plats att sitta under tak med lagom mycket sol    


   



Den här helgen hade de flera olika "Grupp Hiker" såg vi efter en stund!! De använde en drönare för att filma de som kom uppför berget. Jag fick den på bild!! Den var ganska stor och rejäl   


 


Efter den sena lunchen som bestod av Bullens pilsnerkorv....åkte vi vidare mot en fyr. När vi kom fram dit så visade det sig att det inte fanns någon fyr där utan istället ett Salteri. När vi tittade närmare gör de surströmmingen Röda Ulven här!! Lite komiskt att vi skulle hitta hit då ingen av oss äter surströmming  


       


Vi frågade efter vägen till fyren och åkte vidare!!



Vi hittade en jättefin och liten fiskeby!! HELT FANTASTISK var den  


        


Fyren i sikte  


       


Himlen var helt fantatisk den här kvällen  


          


Den här bilden är "min favoritbild" för dagen  


 


En lite kopia av en annan fyr....den riktiga fotade vi när vi åkte förbi Jävre i Piteå på väg till Norge i Juni  


            




Bönderna i Ö-vik har ROSA hösilageplast till förmån för "Rosa bandet"    WOW!!!


          


Nu var det dags att åka hemåt och äta middag och sedan chilla resten av kvällen!!
Mvh anaby  

 
 
Ingen bild

Carina

26 juli 2015 23:17

Så kul att ni har varit och turistat och fotat här! Mycket mer vackert i Höga kusten finns att se utåt Nordingrå! Och Högbondens fyr är ett måste, men dit är det en liten båtresa.

anaby

27 juli 2015 09:27

Hejsan Carina!!

Både pojkvännen och jag har haft en jättebra sommar och kunnat fota otroligt mycket både i Sverige och Norge! Det är verkligen jättekul:) Jag är bara amatör än så länge så jag ser till att fota mycket så att jag har några bra bilder i slutändan;) Hi hi!!

Höga kusten var jättefint och vi återkommer gärna dit igen för att fota mer:D

Åhh!! Tack för tipset om fyren!! Ska genast kolla upp och se när båten dit går:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ingen bild

Carina

27 juli 2015 23:10

Oj glömde ju tacka för vackra kort från Norge! Fått lite ideer på semestermål framöver! Har åkt runt en hel del där, och nu har jag sett nya resmål! Om ni åker mot Höga kusten mer så är bra tips Slåtterdalsskrevan, Bönhamn, Barsta, Cafe Mannaminne,Rotsidan mfl vackra resmål. Ha det bra!/ MVH Carina

anaby

27 juli 2015 23:17

Det var så lite!!! Norge är verkligen helt fantastiskt:D Är tacksam att jag fick med mig en systemkamera under 2:a resan:D Om ni åker till Lofoten kan jag rekommendera att ni åker på Val-safari!! Helt klart en upplevelse för livet:D Vi tänker åkte tillbaka till Lofoten nästa sommar och stanna på samma ställe i några dagar och utforska lite mer. Finns en hel del att fota och utforska på Lofoten:D

Tusen tack för tipsen!! Jag ska prata med pojkvännen och se om vi hinner med en sväng till Höga kusten igen under hösten:)

Ha en jättebra fortsatt vecka!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards