anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Livet går vidare.....utan häst....

Av anaby - 4 september 2016 17:42

Ja, veckan som gått har varit jobbig men nu har värsta chocken lagt sig. Jag har mest velat vara ensam men har såna fantastiska vänner som "drar med en ut" på både middag och bio....då fick jag välja film   Skönt att komma utanför ytterdörren inte bara när man åker till jobbet eller ska handla mat. Känner mig rätt så tom och dränerad på känslor överlag just nu. Lite skrämmande!!!


Jag har börjat ta tag i att tvätta och städa undan lite hästgrejer efter T. Tungt men välbehövligt. Hade 4 ridbyxor på tork.....


Har blivit erbjuden 4 hästar senaste veckan!! Jag ligger lågt men har bestämt mig för att provrida en av dem. En jättefin halvblodsvalack...fux...bläs och 4 vita strumpor. Det blir om 2-3 veckor och känns helt ok. Tror inte att jag skulle orka med att sätta mig i sadeln redan nu. Det ska bli intressant att provrida en välriden häst som går msv-dressyr. Sedan får jag se hur det känns men han verkar vara "en Anna-häst" enligt ägaren.....mycket ska stämma innan man kan ta hem en häst. Jag har inga förväntningar eller förhoppningar utan det blir som det blir  För mig är känslan och person-kemin väldigt viktig oavsett om det är en häst eller en man   Henrik har lovat följa med och filma så jag kan sitta i lugn och ro och titta hemma efteråt.


Nu går jag på och jobbar 6 nätter den här veckan. Är inställd på det så det känns helt ok!! Ska bli skönt sedan att vara långledig   Då blir det att börjar rensa nere i källaren......känns både ock men när jag är klar kommer det att kännas fantastiskt bra   


Hoppas att ni andra har det bra och sköt om er!! Stor kram på er!!


Mvh anaby

 
 
Ingen bild

Lasse

5 september 2016 10:54

Att skaffa ny häst är nog vettigt när den värsta sorgen lagt sig. Jag har nästan alltid valt att skaffa en ny liten katt när det lugnat ner sig. Det är ju en väldig skillnad på en häst och en kattunge men känslorna är desamma. Stay cool.

anaby

5 september 2016 20:35

Exakt! Landa, sörja, släppa taget och känna efter om man saknar häst och ridning och sedan provrida i lugn och ro så blir det nog bra :) Vi får se vad som händer i framtiden!!

Ha en jättebra fortsatt kväll och sköt om dig!!

Mvh anaby

 
Erika

Erika

5 september 2016 17:42

Ta det i din takt och jag tror du är klok nog o göra de också! ;)
Det brukar ta tid för kroppen o återhämta sig, men samtidigt roligt med en provridning av en så välriden häst :)

http://erikapettersson.webblogg.se

anaby

5 september 2016 20:37

Det är det som är tanken. Jag kommer inte att stressa fram något utan vill gärna känna efter om jag saknar häst och ridning också. Det blir nog jättebra så får jag se vad som händer i framtiden...om det blir en till häst eller inte. Det får framtiden utvisa!!!

Hästen är jättefin så det beror på om det finns någon personkemi...eller inte ;)

Men det är några veckor bort till provridning och det känns helt ok :)Ser framemot det!

Ha en fortsatt jättebra kväll och sköt om dig!!

Mvh anaby

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards