anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Jobbat, sovit, T och jobba sista natten!!! Tjjjoohhoo!!!

Av anaby - 22 januari 2011 16:45

Hade en jättebra natt på jobbet  Innan jag åkte hem for jag förbi i stallet och tog av Tabasco täcket...var nämligen endast -3 grader på morgonen!! Bättre för honom att få vara "naken" under dagen då  När jag ändå var i stallet passade jag på att titta till T:s bakben...en aning svullna...inte mycket men jag märker skillnad... MEN känner jag "herr´n" rätt så hade han alldelens nyss stigit upp  Han tar gärna sovmorgon min "lilla" plutt  

Har inte sovit bra alls idag...och tror själv att det beror på min "natt-sovar-säng" men nu ska jag ta itu med det och se om vi kan köpa en ny  Är otroligt viktigt att kunna sova efter nattjobb...Man blir tillräckligt sliten ändå  

Gick ner till stallet för att fixa allt kring Tabasco. Och på vägen ner gick jag förbi och "kollade in" åkerskottningen. BLEV VERKLIGEN JÄTTEBRA  Pappa hade skottat ner till gräset....så det är inte så mycket snö kvar....hellre det än att det bara är knöligt och eländigt....Ska dock göra om grindöppningen för att pappa har inte skottat så att den går att öppna/stänga den tillfredställande när jag har Tabasco med mig. Men det är då absolut inga problem att "sätta om" grindöppningen motför att skotta bort mer snö. Tur att det finns andra lösningar för att lösa saker och ting på  Och framför allt enklare  Men det blir att fixa det imorgon!!!

Känns riktigt bra att förhoppningsvis kunna rida ganska ordentligt imorgon  

Väl nere i stallet var det en nöjd häst utan täcke som var hungrig och stog "giv akt" ...Hi hi!!

Bakbenen såg bara bra ut nu    Som tur var!! Han fick dock magnetbehandling på bakbenen medans jag dolade på med annat...

Mockade hagen, vindskyddet, fyllde på hö och vatten. Passade på att byta ut allt vatten i Termobaren när de var så pass varmt ute...sedan slipper jag det imorgon. Blir skönt att "bara" fylla på lite vatten imorgon  

Måste säga att det är ganska skönt att i lugn och ro kunna dola på nere i stallet ensam....ja, med Tabasco i krokarna då...Hi hi!!

Sedan blir det en lugn kväll innan jag åker iväg på sista jobbarnatten före långledigheten  


Ha en jättebra fortsatt lördagkväll!!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards