anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Hektisk dag!! Opppsss!!!

Av anaby - 7 mars 2011 22:37

Vaknade av min snarkande man imorse  Var bara att kliva upp...och gilla läget....suck!!

Blev riktigt varmt till slut idag!!! Jiiippiieeeee!!!

Gick ner till stallet vid 12.00-tiden för att rida T. Det har tinat upp rätt så bra på åkern nu!! På långsidorna är nästan all is och snö borta....om några dagar så lär det vara helt rent på snö och solen fortsätter lysa så här  HOPPAS!! HOPPAS!!

Det blev en ridtur på åkern idag och det blåste en del...börjar bli rejält less både på blåst, is och snö just nu  

Det gick otroligt bra att rida idag!! Hade inte allt räknat med att det skulle fungera så bra på åkern...stort +  

Värmde upp i skritt 4+4 varv. Sedan trav på långsidorna och skritt på kortsidorna  i  4+4 varv. Gick otroligt bra!!! Skrittade sedan av 4+4 varv. T skötte sig bara bra...det var några hundar och människor som gick på vägen men han brydde sig inte nämnvärt om dem...konstaterade att de var där  

Miljöträningen kom istället när det kom 3 permobiler susande på vägen!!! Nu blir det åka av tänkte jag  Men "herr´n" bara stannade och tittade storögt på dem när de susade förbi   Vände sig sedan om för att få en hästgodis och skrittade sedan vidare?? Var det verkligen min häst jag satt på?? Jo, då...det var rätt häst konstaterade jag ganska snabbt  

Satt av för att öppna upp grinden och insåg att jag inte skulle kunna kliva upp från pallen utan var tvungen att gå hem till stallet. Det har blåst så mycket att jag måste lägga tråden till grindöppningen nära öppningen...och då tar jag mig inte in till pallen igen..inget stort problem...men vi fick gå hem bägge 2.

Det gick bra tills det dök upp en massa folk då började T titta på dem och sedan var "snubbelfot" igång...han har så svårt för att gå och titta på annat   Fick både stanna honom flera ggr och sedan smacka på honom för att han skulle gå ordentligt..suck!!!

Passade sedan på att träna lite ryggning, sidvärts och halter när vi kom hem på baksidan. Allt gick fina fisken  

Gick sedan in för att göra iordning T. Idag provade han endast 1 gång att "klia" sig men när jag sa till slutade han...superbra!!!..i samma veva fick jag ett SMS att jag fick vara med på hoppträningen imorgonkväll  Kändes bra!!!

T fick helmagnetbehandling och lunch medans jag fixade vatten, hö och mockade. Gick ganska snabbt idag i stallet. Mesta tiden gick till att rida...precis som det ska vara en bra dag i stallet  

Gick sedan hem för att hjälpa L-O med rampen till Termobaren. Vi jobbade med den i några timmar...tills skruvdragaren "gav upp"...då gick vi in för att äta middag och sedan ut för att göra det sista. Men nu är den klar  Och ska installeras nere i vindskyddet imorgon  

Sedan skynda in och ta en dusch och iväg till min moster för att hämta en tjock-TV som vi fick av dem. Den ska få stå i mitt "natt-sov-rum". Jag har en minimal TV där inne som man knappt kan läsa texten på  ....nu kommer det att bli rena rama "Bio-känslan" där inne   Är van vid 14 tum och den nya är på 28 tum..en viss skillnad  

Landade hemma för en stund sedan och nu ska jag sätta mig och se på Ullared som jag spelade in när vi åkte iväg...

Ha en jättebra sen kväll och sov gott inatt!!!

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

8 mars 2011 01:07

Så kul med hoppträning IGEN!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

8 mars 2011 09:19

Japp!! Ikväll skulle det inte vara så många med så det passar oss jättebra:) Ska bli intressant att se hur han sköter sig ikväll;) Det blir nog jättebra:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards