anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Härlig ledig dag idag:D

Av anaby - 23 mars 2011 15:39

Sov 9 timmar inatt!! Vaknade pigg och utsövd   eller nästan!!! Allafall utsövd 

Tog det väldigt lugnt hemma innan jag gick ner till stallet. Hann allafall med att sätta igång diskmaskinen, tvättmaskinen, hänga tvätt och röja lite här hemma. Kommer inte att finnas så mycket tid eller framför allt ork till så mycket när jag jobbar mina sista 3 nätter i helgen. Sedan väntar min långledighet och då har jag massor inplanerat!! Undrar bara HUR mycket jag kommer att hinna med   Tja, det lär ju visa sig om inte annat   Men lite ska jag nog hinna medl.

Gick ner till T för att rida. Han var lika glad idag när jag kom Min härliga häst Tog lite kort på manke, rygg och helkort på honom för att kunna skicka till de som säljer den bomlösa sadeln jag vill köpa. Håller på att "reka" OM T ens kan ha sadeln...är ju bra att veta. Sedan är det 5-6 veckors leverans på en brun sadel. Kommer hur som helst inte att beställa någon förrän till hösten men det kan ju vara bra att veta hur lång leverans det är Det är en mycket trevlig kvinna som hjälper mig. Mer info kommer om det sedan   

T stog som en hund och halvsov både medans jag borstade och fotade 

Kan säga att det blåste ÄNNU mer idag motför igår....hur nu det är möjligt Blir så otroligt less på denna blåst...SLUTA BLÅS STORM NÅGON GÅNG!!!!  

Pga det valde jag att ta Gagset igen. Kände att jag orkar inte bråka om T flippar ur i blåsten...och axeln lär INTE heller orka med det...

Och med facit i handen kan jag säga att det var ett bra val 

Vi körde den berömda 4:an igen  Skritt, trav och skritt..4+4 varv.

Kan säga att jag har fortsatt att jobba med skritten...att T ska gå fram mer...och det har varit ganska jobbigt för honom. Han blir lätt lat och segar fram som om han går i sirap Men nu har jag gått på rejält...vilket han från början INTE alls gillade...sur och grinig..Men nu har det börjat släppa efter ca 3 veckors "träning"....Idag blev det lite "snubbel-ben" men det som var härligt var att nu hör jag nästan INGENTING alls att han "går ihop med skorna"!!!! HELT OTROLIGT!!!! Blir något enstaka steg...motför tidigare nästan hela tiden....Så det går framåt!!!

Idag var han riktigt duktig och ökade steget själv på alla långsidorna Han känner nog själv att det är ganska skönt att sträcka ut halsen och slappna av och få ut steget lite. Kan nog bli riktigt bra det där så smånigom    

Traven då??

Jo, det gick helt klart överförväntan!! Hade räknat med några "utbrott" från "herr´n" pga stormen men det blev faktiskt bra en enda gång....sista långsidan där det blåste som mest. Det riktigt durrar och blåser så man skulle verkligen ha behövt öronproppar   Då drog han iväg en gång...men lyssnade när jag tog i honom. Blev tyvärr lite stressad och det gick inte att fortsätta...så jag vände skrittade tillbaka till "utgångspunkten" och började om igen. Då fungerade det bra igen  Jag måste ärligt säga att han SKÖTTE SIG SUPERBRA IDAG!!! Inget utbrott eller stegring eller kasta sig runt trots att det blåste MYCKET ute!!! Dessutom började det att snö helt plötsligt   Men T han bara jobbar på 

Det var en riktigt bra ridtur idag!!! Jag är jättenöjd!!!

Väl hemma  fick T helmagnetbehandling och lunch medans jag mockade hage + vindskydd och trampade ner höet. Sedan var jag klar?? Gick i en grisblink idag   Är så van att vara flera timmar i stallet men det är så skönt att någon gång få lägga mesta tiden på T och ridningen..inte allt runt omkring    

Tog på T ett regntäcke innan jag gick hem...snöade en del och ev. blir det regn...går ju alltid att gå ner och ta av honom täcket om det blir bättre väder.

Har nu landat hemma och hunnit med att byta tvättmaskin och göra iordning några kraftfoderhinkar så att det finna klart under helgen när jag jobbar.

Blir en lugn kväll hemma men några "måsten" men annars tänker jag tillbringa kvällen framför TV och mysa!! Imorgon jobbar jag ingen så det gäller att ta tillvara på de lediga dagarna 

Ska försöka börja med en ny "header" ikväll också!!! Så är den förhoppningsvis klar innan veckan är slut  

Ha en jättebra fortsatt onsdagem och kväll!!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards