anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

El, rabatt, hovar och middag:D

Av anaby - 4 juni 2011 15:32

Idag har vi jobbat undan en hel del här hemma min kära man och jag   Det är svårt och jobbigt att "ta tag i saker och ting" när man enbart är trött efter att ha gjort alla måsten  Idag vilade T så då passade jag på att rensa rabatterna, kryddhyllan och mitt "lilla" jordgubbsland Det blev jättebra!!! Och det är så skönt att det är gjort nu 

Sedan hjälptes vi åt att fixa med elkabeln till sommarhagen. Bla så satte L-O fast den under staketet och sedan har vi grävt ner kabelsnutten som går från vägen till staketet. Ser mycket bättre ut Och slutligen blev elen påkopplad  Dock enbart i övre tråden. Har ingen ponny som smiter ut så då räcker det med att ha el i den övre. Sedan blir det bättre el när man slipper ha i flera trådar och den nedre tråden har ju en tendens att "ta i en massa sly och annat tråkig växtlighet"...nu slipper jag det 

T fick sina hovar raspade av L-O idag och det behövde bla fram i tån. Resten av hovarna har jag varit duktig själv och raspat vid behov. Men jag har inte ork eller rätt teknik för att raspa hovarna "ordentligt" i tån...så jag har tur att L-O kan och vill hjälpa mig med det  TUMMEN UPP!!!  Och Tabasco var jätteduktig och stog som ett ljus när L-O raspade trots stormen ute    

Slutligen gick jag runt hela hagen med en sekatör för att klippa bort ev. grenar och sly som var ivägen för övre tråden. Kan säga att det blev inte så mycket   Ska däremot röja under tråden under nästa vecka. Men iår lär det "bara" bli en gång...tack och lov!!! Hi hi!!

Tog med mig några rabarber in från vår stora rabarberplanta och nu håller jag på att göra en rabarberpaj tills ikväll. Jag var inte ute i så god tid med att ta fram pajdegen så den håller på att tina  Klantskalle är vad man är...men man lär sig som tur är 

Nu ska jag chilla en liten stund tills pajdegen är klar och användas och pajen ska in i ugnen Sedan blir det middag med flertalet besök. Ska bli jättetrevligt 

Nej, nu ska jag chilla en stund!!! Hi hi!!

Ha en jättebra fortsatt lördagkväll!!

Mvh anaby       

 
 
Malin

Malin

4 juni 2011 17:15

SV: Kul :) Lägger in bilder så fort jag kan på det bruna schabraket.

http://www.kyro.blogg.se

anaby

4 juni 2011 17:52

Superbra!!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Q med ridtravare i fokus!

Q med ridtravare i fokus!

4 juni 2011 22:47

ÅÅÅh rabarberpaj !Gudars så gott!=d *avis*
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

5 juni 2011 13:29

Den var superduperjättegod;) Hi hi!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

4 juni 2011 23:07

Skönt att fått undan lite. Hoppas du får en riktigt trevlig kväll. Ska nog bjuda familjen på rabarberpaj i morgon, när jag vaknat.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

5 juni 2011 13:28

Det känns jättebra att göra bort rabatterna sedan blir det mycket mindre jobb att "hålla undan ogräset" när man tagit dem ordentligt:D

Vi hade en jättetrevlig kväll med god mat och trevligt sällskap:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards