anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Vad andra tycker om min häst??

Av anaby - 12 juni 2011 11:28

För mig spelar det ingen större roll vad andra tycker om min häst. Tabasco är stor och grov och ser väl inte ut som urtypen av en varmblodstravare. Många tror inte att han är ett varmblod... jag har fått visa frysmärkningen ett antal ggr när människor inte tror mig

En del gissar på nordsvensk eller ardenner 

Det är också många andra som tycker han är jättefin och trevlig!! Det är alltid roligt att höra men för mig spelar det ingen roll hur andra ser på honom...jag tycker jättemycket om honom ändå  Han är den häst han är och jag är den människa jag är och vi kompletterar varandra på ett bra sätt 

Jag menar på att varför ska jag bli ledsen över att andra INTE tycker att min häst är trevlig och fin?? Man kan inte räkna med att alla tycker som mig. Så är det bara genom hela livet. Vi har olika uppfattningar om saker och ting. Och det behöver inte betyda att någon har rätt eller fel...bara olika tycke och smak och det är helt ok enligt mig Huvudsaken är att jag tycker om och uppskattar min häst 

Vilket jag gör till 110 %    

När jag skulle skaffa häst den här gången var jag ute efter nordsvensk, islänning eller fjording. Varför då? Jo, jag ville ha en "tålig" häst efter att ha haft en väldigt känslig häst i 17 år...jag ville helt enkelt slippa oroa mig för skador i hagen, onda ryggar i samband med regn och en urflippad häst i tid och otid vid ridning mm

Jag ringde på 2 annonser. En nordsvensk och Tabasco...men åkte endast och provred Tabasco 

Och fastnade för HÄSTEN inte rasen....för mig hade rasen ingen betydelse utan mina krav denna gång var:


  • Valack
  • Max 7 år
  • att hästen INTE skulle ligga på i handen vid ridning pga mina problem med nacke och axlar.

Och dessa 3 kriterier fyllde Tabasco upp. Däremot var det mycket annat som var problematiskt kring honom pga hans tidigare liv....som jag har fått jobba med under flera år och fått ta det väldigt lugnt med. Men allt jobb jag har lagt ner har varit värt det för idag har jag en jättetrevlig häst som passar mig riktigt bra  Men vi jobbar så klart vidare för att bli bättre allt eftersom bägge 2. Så utbildningen av Tabasco är långt ifrån färdig. 

Mvh anaby en nöjd hästägare  

 
 
Sarah

Sarah

13 juni 2011 10:44

Det viktigaste är ju att man själv är nöjd och älskar hästen ,sen om andra har åsikter. Det får stå för dom!!! :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

anaby

13 juni 2011 14:16

Precis!!! Bara för att en annan människa inte tycker om min häst behöver inte det innebära att det är något fel på honom. Man har helt enkelt olika tycke och smak:) Helt ok för mig:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards