anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Ett ev. fynd igen från Rusta;)

Av anaby - 7 januari 2012 21:33

När jag var på Rusta och köpte handdukstorken hittade jag även den här:


 



Jag har inte tänkt använda den till julgranskulor utan tänkte istället ha paddar och fleecelindor i den!!!


 

Man drar igen den med dragkedja både i botten och locket!!

Den är 30 cm x 30 cm så jag upplever att det ska få plats några fleecelindor....

 

..och några paddar i en annan  Jag köpte 2 st!!! Allt för att mössen INTE ska bo i paddar och lindor 

Pris: 30 kr!!! Jisses!! Var in på Rustas hemsida och såg att "normalpris" var 99 kr!!!  Håller den 1 vinter så har man fått lite valuta för pengarna 

Ska ta ner dem imorgon och fylla upp med utrustning  


Jag är rätt så hopplös när jag är in på affärer...vilken som helst!!! Jag tittar ALLTID OM jag kan ha någon nytta av någonting i stallet? En "aning" miljöskadad om jag får säga själv  Tex har jag uteslutande stalljackor från Jula och Rusta!! Vinterjackor, Varsel, fleece och softschelljackor  Är väldigt nöjd med dem och de kostar en bråkdel av vad de gör på andra ställen  Så jag är faktiskt oftare in på Jula, Biltema och Rusta än min man    

Mvh anaby     

 
 
Bonnie

Bonnie

7 januari 2012 23:37

Det e till rusta man ska alltså!

sv: Han är ju inte riden länge alls och han sköter sig väldigt fint överlag så jag är riktigt glad att jag köpte honom, och en jäkla tur att de som tittade på honom innan mig inte fick köpa honom...

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

7 januari 2012 23:57

Japp!! Till Rusta bär det;) Hi hi!!

Han verkar hur mysig som helst!!! Ibland ska man helt enkelt har tur:D Det var meningen att du skulle köpa honom:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Elin

Elin

8 januari 2012 09:43

Vad bra saker du hittar! :D Den där var ju jätte smart :D

SV: ska verkligen åka dit ock kika :D

http://www.northernshowhorses.blogg.se

anaby

8 januari 2012 13:30

Jag tycker att både Rusta, Jula och Biltema har väldigt bra grejer och kläder till bra pris som man kan använda i stallet:D Jag tror att du kommer att bli nöjd över ett besök hos Rusta då de har rejäl rea just nu:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

8 januari 2012 12:11

Men jösses vad du fyndar Anna! De där blir nog perfekta att ha lindor och paddar i :)

SV: Ja, martingal är väl helt klart en av de mildaste hjälptyglana, i mina ögon och så länge de används korrekt har jag inga invändningar alls, det gäller alla hjälptyglar, det enda jag invände mot i inlägget var att så många verkade vilja kalla dem något annat än hjälptyglar bara för att de använde martingal. Ja, du fattar... ;)

Ja men precis! Jag kan lika gänra kopiera annonstexten kännsd et som, för det är många som frågar precis det som redan står där :S

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Tabasco hade en himla tur som fick komma till dig! Det är inte alla som kan hantera så speciella hästar men du verkar ha gjort ett fantastiskt jobb!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

8 januari 2012 13:53

Hi hi!! Det gäller att kolla runt lite och fundera på OM man kan använda dem till något annat än de är tänkt till;) Jag tror att de blir jättebra att ha lindor och paddar i:D

Jag tror att eftersom folk anser att det är så milt hjälpmedel så är det inget "riktigt" hjälpmedel;) Jag har heller inget emot att folk använder martingal om den INTE är för kort!! Hellre att man har den för lång istället...den gör ju endast verkan när hästen höjer halsen hur som helst;)

Det är märkligt med en del köpare...de verkar tyvärr inte riktigt förstå innebörden av texten i annonsen!! Tabascos förra ägare fick sortera bort rätt så många pga att de INTE förstog att han var en "problemhäst" trots att det stog klart och tydligt i annonsen:S

Tack det värmer otroligt mycket när du säger det:D Jag är otroligt glad att jag fick ta hem Tabasaco på prov!! Som jag kände när jag fick hem honom var det 50/50 om jag skulle lyckas få ordning på honom eller inte. Efter 4 månader steg det till 75/25 till fördel om man säger så;) Allt har gått över förväntan då jag faktiskt inte trodde att jag skulle kunna rida ut med honom så bra som jag gör idag...eller kunna lasta honom och åka in och rida i ett ridhus eller hoppträna med honom!! Så att gick helt klart överförväntan:D Jag tror att för att lyckas med en sån här speciell häst måste man GE DET TID OCH HA OTROLIGT LÅNGT TÅLAMOD!! Vissa dagar var jag så glad över "småsaker"...att han gjorde halt UTAN att stegra...att han stog stilla när jag satt upp osv. Eller när jag galopperade för först gången med honom efter 1 år och fick tårar i ögonen!!! Det är såna "små ögonblick" som har gjort att jag har orkat jobba vidare:)

Idag kan jag "säga ifrån" till honom på skarpen och han "köper det" utan att bli arg eller stressad på mig:) Jag rider dock fortfarande INTE med pisk och sällan med sporrar...utan försöker få allt att fungera ändå i samband med ridning:)

De som ser honom idag och hur lugn och harmonisk han är idag säger att de har svårt att se HUR han var tidigare...när han var hysterisk och farlig!! Många säger också att det är få personer som skulle ha stått ut och haft tålamod med honom;) Jag tror dock att när man är "upp-i-allt" så tänker man inte så..utan jag har haft "en plan" och jobbat vidare från dag till dag..vecka efter vecka...månad till månad och år för år:) Hade han helt flippat ut någon gång med "mitt liv som insats" så hade jag mest troligt fått mig en riktig tankeställare och då förmodligen fått ta ett helt annat beslut angående honom än det jag tagit idag. Men hittills har det inte hänt..vilket jag är tacksam över:D

Jag brukar även säga att om jag har lyckats få Tabasco så lugn och trevlig som han är idag...kan i princip VEM SOM HELST lyckas med en halvkrånglig häst:D Det finns alltid hopp!!!

Hoppas att du får en jättebra fortsatt dag!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards